SBC: »Zdravniki ne smejo odločati o tem, komu pomagati in komu ne«

Spopad z omejitvami v času pandemije, družbena odgovornost, kreativnost in krizni management danes dobijo povsem drugačen naboj kot so ga imeli še pred meseci.
Fotografija: FOTO: Jason Redmond/Reuters
Odpri galerijo
FOTO: Jason Redmond/Reuters

Dandanes gre zares in predvsem zelo drugače. Podjetniška srenja, pravzaprav celotna družba, je stisnjena ob zid in primorana iskati izhode. To sicer zveni kot vsakdanji »modus operandi« podjetništva, a kot so v okviru akcije ZA podjetno Slovenijo Kluba slovenskih podjetnikov (SBC) povedali predstavniki najbolj reprezentativnih podjetniških zgodb  o uspehu v času pandemije, še zdaleč ni lahko.


 
Natečaj kluba SBC je bil namenjen vsem slovenskim podjetnikom in njihovim podjetjem. Na podlagi izpolnjenih prijav je žirija izbrala tri najbolj reprezentativne podjetniške zgodbe o uspehu, ki so se v času koronske krize izkazale s človekoljubno naravnanostjo, željo po pomoči družbi ali posameznim družbenim skupinam. S tem so lahko te zgodbe v navdih številnim drugim, ki iščejo pot za preživetje krize. 
 
Prva od takih pozitivnih in človekoljubnih zgodb je uspeh podjetja Lotrič meroslovje. V podjetju so z namenom, da bi pomagali slovenskim zdravnikom in težko obolelim Covid bolnikom kot  visoko tehnološko inovacijo razvili prototip vrhunskega respiratorja DIHAM, ki je namesto težko obolelega bolnika sposoben tudi dihati. Podjetje je tako pokazalo, da so uspešni slovenski podjetniki odgovorni do družbe, v kateri delujejo in da želijo pomagati pri reševanju njenih težav.

Meroslovje Lotrič Marko Lotrič. FOTO: Delo
Meroslovje Lotrič Marko Lotrič. FOTO: Delo
»Poleg skrbi za varnost je bila naša glavna zaveza, da v kolektivu obdržimo prav vse sodelavke in sodelavce. Projekt razvoja medicinskega ventilatorja DIHAM je pomemben predvsem zaradi svoje humanitarne note in kot tak predstavlja odziv na situacijo v Sloveniji v času krize COVID 19. Nikakor nismo mogli sprejeti, da bi se morali zdravniki odločati o tem, komu pomagati in komu ne. Sodelavci so presodili, da imajo dovolj znanja, da lahko pomagajo. Dobili smo poziv – Skupaj naredimo skoraj nemogoče, ki smo ga z veseljem sprejeli. Rezultat respirator Diham je presegel vsa pričakovanja, na kar sem zelo ponosen,« je dejal Marko Lotrič – Lotrič meroslovje.
 

Miha Lavtar, ustanovitelj in direktor podjetja Optiweb. FOTO: Tania Mendillo
Miha Lavtar, ustanovitelj in direktor podjetja Optiweb. FOTO: Tania Mendillo
Druga izbrana zgodba je zgodba podjetja Optiweb. Podjetje je omogočilo, da so slovenski lokalni pridelovalci hrane, kmetje in kmetije ter mali trgovci kljub zaprtju tržnic in drugih prodajnih kanalov, lahko nadaljevali s svojim delom in to tako, da se jim je omogočilo prodajo preko spleta. Projekt je pomemben zaradi spodbujanja lokalne proizvodnje hrane in slovenskih malih pridelovalcev. Pa tudi zato, ker je številne slovenske kmetije prepričal, da se podajo na pot digitalizacije. S tem se kaže, da so samonikle podjetniške zgodbe pogosto generator družbenega razvoja. Miha Lavtar iz  podjetja Optiweb  ni skrival navdušen nad tem, da se »da«. »Primer, da se da, je kmetija Pustotnik, kjer so, čeprav so jim odpovedali skoraj vsi glavni prejšnji kanali, dosegli in še dosegajo rekordne prodaje. Kar 22 odstotkov je večja, krog kupcev pa so povečali za 25 odstotkov. Ne samo, da so obdržali zaposlene, ampak so jih še dodatno zaposlili in razmišljajo tudi o hladilnici, namenjeni zgolj spletni prodaji.«
 
FOTO: SBC Forum
FOTO: SBC Forum
Tretja izbrana zgodba rešuje vsakdanjo težavo vsakega posameznika, od šolarja, do študenta in vseh zaposlenih, ki so bili z zaprtjem ne nujnih dejavnosti ob izbruhu epidemije, naenkrat primorani delati in se šolati od doma. Podjetje Optiprint je prepoznalo potrebo, da ljudje doma nimajo tiskalnikov za nemoteno delo in šolanje od doma, in hitro omogočila najem in varno dostavo tiskalnika na dom. V Optiprint so se tako odzvali na težave, ki jih je pred ljudi postavila epidemija. Alen Osterman iz podjetja  Optiprint je dejal, da so se njihova razmišljanja osredotočala predvsem na vprašanje, kako olajšati stres ljudem: »Če smo ljudem vsaj malo olajšali stres, ki so ga povzročile spremembe in potrebe po prilagoditvah zaradi epidemije, potem smo dosegli naš namen. Zelo veseli smo bili tudi pozitivnih povratnih sporočil zadovoljnih mamic in vseh, ki so delali od doma. »Zaradi vas lažje prenašam karanteno,« je bilo na primer eno od takih povratnih sporočil.«
 
Žirijo so sestavljali trije predstavniki SBC – Kluba slovenskih podjetnikov Goran Novković, izvršni direktor, Martin Jezeršek, član UO SBC, in Jan Tomše ter predstavnika marketinških agencij Tamara Štader Pesjak, Taman Communications, in Peter Vidmar, Agencija 101.

Več iz rubrike