Rimac: Hrvaška bi lahko postala evropsko središče za električna in avtonomna vozila
Vozila bodo čez deset let avtonomna, mrežna, električna in skupna, kar je priložnost, da Hrvaška ustvari nov poslovni model, je Mate Rimac dejal na konferenci o elektromobilnosti in tehnologiji avtonomnih avtomobilov.
Odpri galerijo
Med videokonferenco, ki jo je v petek organiziral Znanstveni svet za tehnološki razvoj Hrvaške akademije znanosti in umetnosti (HAZU), je lastnik znamke Rimac Automobili poudaril, da se prihodnost avtomobilizma spreminja, saj preveč ljudi izgublja življenje na cesti.
»Električna avtonomna vozila lahko zmanjšajo število smrtnih žrtev v prometnih nesrečah za več kot 90 odstotkov,« je dejal Rimac.
Dodal je, da bi lahko en robo-taksi nadomestil 20 tradicionalnih vozil.
Po besedah Rimca je njihov avtomobil C2 Rimac pripravljen na avtonomno vožnjo, hrvaški potencial ni dovolj izkoriščen, Hrvaška pa je ena redkih evropskih držav, ki nima močne avtomobilske industrije.
Na konferenci je bilo slišati tudi, da po poročilu evropskega združenja proizvajalcev vozil vzhodna Evropa zaostaja pri razvoju infrastrukture polnilnic za električna vozila. Na 400 milijonov prebivalcev je namreč nameščenih približno 200.000 javno dostopnih polnilnic, kar pomeni, da je ena postaja namenjena 2000 prebivalcem.
Trenutno je na Hrvaškem 500 polnilnic za električna vozila ali ena na 9000 prebivalcev. Kot smo že poročali, smo imeli lani v Sloveniji 300 polnilnic oziroma eno polnilnico na približno 7000 prebivalcev.
»Električna avtonomna vozila lahko zmanjšajo število smrtnih žrtev v prometnih nesrečah za več kot 90 odstotkov,« je dejal Rimac.
Dodal je, da bi lahko en robo-taksi nadomestil 20 tradicionalnih vozil.
PREBERITE TUDI:
Po besedah Rimca je njihov avtomobil C2 Rimac pripravljen na avtonomno vožnjo, hrvaški potencial ni dovolj izkoriščen, Hrvaška pa je ena redkih evropskih držav, ki nima močne avtomobilske industrije.
»Slovaška je postala središče avtomobilske industrije, Estonija za startupe in digitalizacijo, zakaj pa ne bi bila Hrvaška središče za električna in avtonomna vozila?«, se sprašuje Rimac in dodaja, da sta Hrvaško že obšla dva velika investicijska vala v avtomobilsko industrijo.
Na konferenci je bilo slišati tudi, da po poročilu evropskega združenja proizvajalcev vozil vzhodna Evropa zaostaja pri razvoju infrastrukture polnilnic za električna vozila. Na 400 milijonov prebivalcev je namreč nameščenih približno 200.000 javno dostopnih polnilnic, kar pomeni, da je ena postaja namenjena 2000 prebivalcem.
Trenutno je na Hrvaškem 500 polnilnic za električna vozila ali ena na 9000 prebivalcev. Kot smo že poročali, smo imeli lani v Sloveniji 300 polnilnic oziroma eno polnilnico na približno 7000 prebivalcev.
Več iz rubrike
Na GZS verjamejo, da novih omrežnin še ne bo
Več preglednosti, manj časovnih blokov in odprava sezon so pričakovanja gospodarstva.
Hrvaška skupina Ciak v nov prevzem v Sloveniji
V regiji poteka agresivna konsolidacija trgovine z avtodeli. Preživijo lahko zgolj podjetja, ki imajo ekonomijo obsega.