Renault je AvtoVAZ prodal za en sam rubelj, zdaj beleži hude izgube

Rusija je bila pred vojno Renaultov drugi največji trg, saj je po podatkih banke JPMorgan predstavljala 15 odstotkov njegovega dobička.
Fotografija: Renaultovi avtomobili pred razstavnim prostorom v Sankt Peterburgu v Rusiji, 24. marec 2022. Foto: Reuters
Odpri galerijo
Renaultovi avtomobili pred razstavnim prostorom v Sankt Peterburgu v Rusiji, 24. marec 2022. Foto: Reuters

V torek je francoska družba za proizvodnjo vozil Renault sporočila, da je prodaja avtomobilov v prvi polovici leta 2022 padla za skoraj 30 odstotkov po zaprtju dejavnosti v Rusiji. Renault je sicer eden prvih zahodnih proizvajalcev avtomobilov, ki je razkril bolečine zaradi izgube tega cenjenega trga po vojni v Ukrajini.

Na področju polprevodnikov še vedno težave

Francoski Renault, ki je med zahodnimi proizvajalci avtomobilov najbolj izpostavljen ruskemu trgu, jev torek, 12. julija, sporočil, da je njegova svetovna prodaja v primerjavi z lanskim letom padla za 29,7 odstotka na nekaj več kot milijon vozil. Brez upoštevanja dejavnosti njegovih enot AvtoVAZ in Renault Rusija se je število prodanih vozil v primerjavi z letom prej zmanjšalo za 12 odstotkov, posledično so seveda padle tudi delnice Renaulta, in sicer za 2,3 odstotka.

image_alt
Kateri so najdražji modeli Porschejev v lasti slavnih?

Skupina, ki izdeluje priljubljene modele, kot sta Dacia Duster in Renault Clio, je v začetku tega leta ustavila svoje dejavnosti v Rusiji in sporočila, da bo prodala Renault Rusija in svoj 67,7-odstotni delež v podjetju AvtoVAZ, največjem ruskem proizvajalcu avtomobilov in lastniku znamke Lada. AvtoVAZ je bil prodan ruskemu znanstvenemu inštitutu, menda za en sam rubelj s šestletno možnostjo odkupa, je po navedbi Reutersa maja sporočil Renault.

Logo znamke Lada je upodobljen na avtomobilu, ki ga proizvaja ruski proizvajalec avtomobilov Avtovaz. Foto: Maxim Shemetov / Reuters
Logo znamke Lada je upodobljen na avtomobilu, ki ga proizvaja ruski proizvajalec avtomobilov Avtovaz. Foto: Maxim Shemetov / Reuters
Francoska skupina je kot dejavnik padca prodaje izpostavila tudi krizo na področju polprevodnikov, čeprav je podala optimistične napovedi glede proizvodnje čipov za drugo polovico leta. S tem je ponovila podobne pripombe konkurenčnega koncerna Volkswagen.

Glavni operativni direktor znamke Renault Fabrice Cambolive je dejal, da znamka opaža določeno izboljšanje glede razpoložljivosti čipov in da pričakuje nadaljnje izboljšanje v drugi polovici leta 2022. To pa bo pripomoglo k povečanju proizvodnje avtomobilov.

Pomanjkanje se lahko hitro spremeni v preobilje

Cambolive je dejal, da Renault pričakuje, da se bo trend v prihodnjih mesecih še okrepil, in napovedal znatno višjo proizvodnjo v drugi polovici leta v primerjavi s prvo, čeprav ta še vedno ne bo zadostovala za uresničitev portfelja naročil podjetja. »Torej pospešek, izboljšanje razmer, vendar globalno gledano leto, ki bo ostalo omejeno,« je dodal COO družbe Renault.

Proizvajalci čipov od konca leta 2020 sicer beležijo veliko povpraševanje, saj so večja naročila proizvajalcev elektronike, ki jih je spodbudila praksa dela na domu, povzročila krčenje ponudbe v drugih panogah, kot so avtomobilska industrija in dobavitelji telekomunikacij.

image_alt
Najbolje prodajani avtomobili v Evropi, Ameriki in po svetu

Vendar se lahko pomanjkanje čipov spremeni v preobilje, navaja Reuters. Precej slabši poslovni obeti podjetja Micron Technology Inc., ki se ukvarja s pomnilniškimi čipi, od pričakovanih konec junija so vzbudili zaskrbljenost, da se panoga obrača proti ciklu upadanja, saj potrošniki, ki se bojijo inflacije, zategujejo pasove.

Foto: Eric Gaillard / Reuters
Foto: Eric Gaillard / Reuters

Renault je sporočil, da se je povečala prodaja električnih vozil in delež prodaje zasebnikom v Evropi. Prodaja električnih in hibridnih vozil je v prvi polovici leta predstavljala 36 odstotkov prodaje osebnih vozil blagovne znamke Renault v Evropi, medtem ko je leto prej znašala 10 odstotkov manj. Po izstopu Rusije se je prodaja skupine zunaj Evrope zmanjšala na 35 odstotkov celotne prodaje, medtem ko je lani znašala 48 odstotkov. Italija je zdaj drugi največji trg skupine za Francijo.

Več iz rubrike