Raziskava: Potovanja v času pandemije kot pobeg in premor
Ste med tistimi, ki za boljše duševno zdravje nujno potrebujejo premor, pobeg od zaprtja javnega življenja in iskanje novih doživetij? Če da, potem sodite v skupino Evropejcev, starih med 18 in 65 let, ki so v času pandemije razvili povsem drugačne motive za potovanja.
Microsoft Advertising je, da bi ugotovil, kako je covid-19 spremenil potovalne navade Evropejcev, izvedel raziskavo The 2021 Travel Outlook in Europe, ki je zajela več kot 600 Evropejcev, starih od 18 do 65 let, s potovalnimi načrti. V raziskavi so odkrili, da so bili v letošnjem letu trije glavni cilji potovanj naslednji: premor za boljše duševno zdravje, pobeg od zaprtja javnega življenja in iskanje novih doživetij. Hkrati je raziskava pokazala na razlike v vedenju in pristopih k načrtovanju potovanj v različnih starostnih skupinah. Vse več ljudi danes sprejema hibridno delo, pri čemer tega opravljajo s katerekoli lokacije, kar jim omogoča, da načrtujejo počitnice na drugačen način in za dlje časa spremenijo počitniško destinacijo v kraj dela in sprostitve.
Ukrepi za omejitev gibanja so spremenili potovanja. Več kot polovica vprašanih (51 odstotkov) je tako na vprašanje, če so zaradi pandemije odložili vsaj eno potovanje, odgovorila pozitivno, 57 odstotkov pa jih je moralo ponovno začeti z načrtovanjem potovanja. Raziskava prav tako potrjuje, da se je spremenil pristop k načrtovanju potovanj. V preteklosti so popotniki raje rezervirali počitnice za več mesecev vnaprej, da bi si s tem zagotovili najboljšo ponudbo. Izsledki raziskave Microsoft Advertisinga pa kažejo, da danes skoraj polovica Evropejcev (48 odstotkov) raje rezervira počitnice bližje datumu potovanja. Spremenljive omejitve v državah so prisilile popotnike, da se prilagodijo veliko bolj odzivnemu in takojšnjemu pristopu, pri čemer večina Evropejcev (61 odstotkov) potrjuje, da je mnogo verjetneje, da rezervirajo namestitev, ki nudi prilagodljivo politiko odpovedi. Kar 65 odstotkov Evropejcev, ki so sodelovali v raziskavi, pri rezervaciji potovanj izbere prilagodljive možnosti za odpoved potovanja. Pri tem jih 23 odstotkov rezervira več kot eno potovanje z možnostjo odpovedi, 40 odstotkov pa jih, da bi dobili najboljšo ponudbo, opravi rezervacijo veliko vnaprej.
Aktualna situacija odprla nove možnosti za bolj nomadsko življenje
Rezultati raziskave so prav tako pokazali, da karantenske omejitve niso prinesle zgolj negativnih izkušenj. Več kot tretjina vprašanih (38 odstotkov) meni, da so nove razmere odprle možnosti, da se odpovedo stalnemu bivališču in živijo bolj nomadsko življenje. Skoraj polovica (46 odstotkov) tistih, ki delajo na daljavo, je izjavila, da so lahko odšli na počitnice v obdobju, v katerem sicer ne bi mogli potovati.
Pojav hibridnega dela pomeni, da lahko popotniki načrtujejo potovanja tudi izven prostih dni. Možnost dela od doma je skoraj polovici popotnikov (45 odstotkov) omogočila, da so se odločili za potovanja, pri katerih so lahko hkrati zamenjali okolico in delali na počitniški lokaciji. Mnogi delavci na daljavo (53 odstotkov) menijo, da lahko zaradi novega načina dela potujejo bolj pogosto. To velja zlasti za generacijo milenijcev (23 do 38 let). Kar 65 odstotkov njenih predstavnikov namreč potuje tako, da povezujejo oddih in delo.
Te ugotovitve potrjuje tudi druga raziskava Microsoft Work Trend Index, ki kaže, da so se pričakovanja delavcev in vodij glede delovnega mesta spremenila, hibridno delo – kombinacija dela na daljavo in dela v pisarni – pa bo ostalo tudi po aktualnih razmerah. Več kot devet od 10 vodij (97 odstotkov) pričakuje bolj hibridne načine dela na daljši rok. Prav tako ima velika večina podjetij (83 odstotkov) danes že uveljavljene bolj prilagodljive politike dela. Podatki tako kažejo, da sta prilagodljivost in hibridno delo nova resničnost, ki ljudem prav tako omogoča, da spremenijo svoje popotniške navade.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.