Kaj se dogaja v Avstriji: Popolni lockdown
Od polnoči, 3. novembra, je avstrijska zvezna vlada zaradi pandemije ponovno uvedla lockdown, s policijsko uro od 20.00 do 06.00.

Odpri galerijo
Dunaj November 3, 2020. FOTO: JOE KLAMAR / AFP
Od polnoči, 3. novembra, je avstrijska zvezna vlada zaradi pandemije ponovno uvedla lockdown, s policijsko uro od 20.00 do 06.00. Zaprta so vsa gledališča, kinodvorane, koncertne dvorane, fitnesi ... Gostinski obrati so popolnoma zaprti za goste, ne samo ponoči. Hrano lahko dostavijo le po naročilu, in sicer med 6:00 in 20:00 uro.
V takšni realnosti je dostava hrane edini način za vzdrževanje dela v kuhinji restavracije Figlmüller, mednarodno znanega »templja dunajskega zrezka«. To restavracijo je leta 1905 ustanovil Johann Figlmüller. Mednarodno slavo je retavracija pridobila v šestdesetih letih, ko je posel začel voditi njegov vnuk Hans. Medtem sta podjetje Figlmüllerja prevzela Hansova sinova in razširila posel.
Ta gostinska družina ima zdaj pol ducata restavracij na Dunaju in na dunajskem letališču, od katerih sta dve v strogem zgodovinskem središču Dunaja. V zadnjih letih je bilo tam veliko tujih gostov. Pred najstarejšim objektom Figlmüllerovih, v prehodu pri ulici Wollzeile, zelo blizu katedrale Svetega Štefana, smo običajno videli dolgo vrsto ljudi, ki so čakali na sedež v restavraciji. Zdaj ni ne turistov, ne domačinov, zato družina Figlmüller dostavo svojih zrezkov in drugih jedi ponuja prek specializiranega podjetja za dostavo »hrane na kolesih«.
Dunajski zrezek ni le ena najbolj značilnih specialitet dunajske kuhinje, ki jo ponuja na tisoče avstrijskih restavracij. Originalni dunajski zrezek je narejen iz teletine, vendar niso nič manj priljubljene različice iz svinjine, piščančjega mesa, ali purana. Če take zrezke jemo v restavraciji, marsikomu zagotovimo delo.
Pomen dunajskega zrezka za domače gospodarstvo so pred kratkim analizirali strokovnjaki avstrijske gospodarske zbornice. V svojo enačbo niso vzeli turistov, temveč le avstrijska gospodinjstva z otroki, ki jih je v državi skupaj 1,4 milijona. Če bi se vsaka taka družina odločila za obrok v Figlmüller restavraciji, ali v nekateri drugi od več tisoč restavracij v Avstriji, ki ponujajo dunajski zrezek, in bi tam vsak član gospodinjstva pojedel tradicionalni zrezek (starši standardni dunajski zrezek, po ceni 12,90 evra, otroci »otroški dunajski zrezek«, po ceni 8,90 evra), bi ustvarili skupni promet približno 52 milijonov evrov.
Polovica tega zneska, oziroma 26 milijonov, bi šlo za plače zaposlenih. Seveda ta denar ne gre samo gostincem, ampak tudi kmetom, predelovalcem mesa in drugih izdelkov, trgovini, prometu, gradbeništvu, za zaposlene v dejavnostih kot so računalništvo, grafika, oglaševanje ..., pa tudi državi, ki ji pripadajo davki, na dodatno vrednost in drugi.
Po izračunih avstrijske gospodarske zbornice bi takšen promet z dunajskimi zrezki v avstrijskih restavracijah ustvaril skupno 724 delovnih mest v različnih panogah, od tega večino v gostinstvu (425 delovnih mest), nato 67 v trgovini, 46 v proizvodnji in predelavi mesa, vina, piva in drugih izdelkov (na primer krompirjeva solata je pogosta priloga dunajskemu zrezku), kot tudi 49 delovnih mest v gradbeništvu, 26 v samostojnih dejavnostih, 31 v pomožnih storitvah itd.
Ko torej jeste dunajski zrezek – ali zaužijete karkoli drugega v restavraciji – pomagate zagotoviti poslovni obstoj številnih delovnih mest, poudarjajo v Avstriji.
V takšni realnosti je dostava hrane edini način za vzdrževanje dela v kuhinji restavracije Figlmüller, mednarodno znanega »templja dunajskega zrezka«. To restavracijo je leta 1905 ustanovil Johann Figlmüller. Mednarodno slavo je retavracija pridobila v šestdesetih letih, ko je posel začel voditi njegov vnuk Hans. Medtem sta podjetje Figlmüllerja prevzela Hansova sinova in razširila posel.
PREBERITE TUDI:
Ta gostinska družina ima zdaj pol ducata restavracij na Dunaju in na dunajskem letališču, od katerih sta dve v strogem zgodovinskem središču Dunaja. V zadnjih letih je bilo tam veliko tujih gostov. Pred najstarejšim objektom Figlmüllerovih, v prehodu pri ulici Wollzeile, zelo blizu katedrale Svetega Štefana, smo običajno videli dolgo vrsto ljudi, ki so čakali na sedež v restavraciji. Zdaj ni ne turistov, ne domačinov, zato družina Figlmüller dostavo svojih zrezkov in drugih jedi ponuja prek specializiranega podjetja za dostavo »hrane na kolesih«.
Za mamo, očeta in otroke
Dunajski zrezek ni le ena najbolj značilnih specialitet dunajske kuhinje, ki jo ponuja na tisoče avstrijskih restavracij. Originalni dunajski zrezek je narejen iz teletine, vendar niso nič manj priljubljene različice iz svinjine, piščančjega mesa, ali purana. Če take zrezke jemo v restavraciji, marsikomu zagotovimo delo.

Dunajski zrezek ni le ena najbolj značilnih specialitet dunajske kuhinje, ki jo ponuja na tisoče avstrijskih restavracij. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Polovica tega zneska, oziroma 26 milijonov, bi šlo za plače zaposlenih. Seveda ta denar ne gre samo gostincem, ampak tudi kmetom, predelovalcem mesa in drugih izdelkov, trgovini, prometu, gradbeništvu, za zaposlene v dejavnostih kot so računalništvo, grafika, oglaševanje ..., pa tudi državi, ki ji pripadajo davki, na dodatno vrednost in drugi.
Po izračunih avstrijske gospodarske zbornice bi takšen promet z dunajskimi zrezki v avstrijskih restavracijah ustvaril skupno 724 delovnih mest v različnih panogah, od tega večino v gostinstvu (425 delovnih mest), nato 67 v trgovini, 46 v proizvodnji in predelavi mesa, vina, piva in drugih izdelkov (na primer krompirjeva solata je pogosta priloga dunajskemu zrezku), kot tudi 49 delovnih mest v gradbeništvu, 26 v samostojnih dejavnostih, 31 v pomožnih storitvah itd.
Ko torej jeste dunajski zrezek – ali zaužijete karkoli drugega v restavraciji – pomagate zagotoviti poslovni obstoj številnih delovnih mest, poudarjajo v Avstriji.
Več iz rubrike
Letalska industrija pričakuje rekordno število potnikov in rast dobička
Hitro okrevanje letalske industrije po pandemiji, a IATA opozarja na šibko prifitabilnost panoge.
Slovenija je še povečala zaostanek v produktivnosti
Zaradi demografskih sprememb bo vedno manj možnosti, da zaostanek zmanjšujemo z večjo zaposlenostjo.
Zadnje novice
Ne spreglejte
Niko Klanšek: 99 odstotkov startupov ne uspe, a verjeti je treba v en odstotek
AKTUALNO
Letalska industrija pričakuje rekordno število potnikov in rast dobička
AKTUALNO
Optimizirajte skladišče s prevoznimi regali
AKTUALNO
Računi malih poslovnih odjemalcev elektrike v 2024 višji za okoli petino
AKTUALNO