Peter Drucker Forum: Vodja ne ve vsega
Na letošnjem Peter Drucker Forumu na Dunaju o moči ekosistemov in zmotah, v katerih živijo mnogi vodje.
Odpri galerijo
Organizacijski ekosistemi se obnašajo, kot da ne morejo delovati drugače. Kakor, da jih obdaja neka nevidna meja, zid, ki ga ne morejo preseči. Da je v središču močan vodja, ki vse ve, pa ni tako, je na Peter Drucker Forumu, ki se je davi začel na Dunaju, povedal Howard Sublett iz podjetja ScrumAlliance. »Kako preživeti padec vrednosti delnic podjetja, če slednjega vodite hierarhično?« sprašujejo voditelje in druge, ki od osme zjutraj poslušajo skrbno izbrane govorce – med njimi je tudi 15 mislecev, ki so na lestvici 50 največjih umov sveta.
Ker so ekosistemi povsod, pametna podjetja, institucije javnega sektorja in organizacije presegajo svoje tradicionalne operativne meje in ustvarjajo ali sodelujejo v novih, prožnih okvirih in si skupaj prizadevajo za ambiciozne načrte. Samo poglejmo Apple in Microsoft, ki sta uporabila ekosistemi razvijalcev.
Peter Drucker je že dolgo pred temi dogodki priznal, da komplementarne organizacije in institucije skupaj sestavljajo »socialno ekologijo« - zapleten prilagodljiv sistem, ustvarjen od ljudi - v katerem se subjekti vseh velikosti in strategij povežejo in delujejo v vedno hitreje spreminjajočem se in zapletenem okolju. Na današnjih digitalnih trgih je Druckerjev koncept socialne in poslovne ekologije postal realnost. Z novim »živčnim sistemom«, ki ga zagotavljajo digitalna omrežja in vedno večja vpetost strojne inteligence s pionirji kot so Amazon, Alibaba, Tencent in Google ter starimi velikani BMW, Haier, Novo Nordisk in Rio Tinto, ki spodbujajo širjenje komercialnih ekosistemov.
V Brazilji je nekdaj podjetje treh zaposlenih zraslo v največje tehnološko podjetje z več kot 40.000 zaposlenimi, je povedal Ricardo Vargas iz Brightline Project o disrupcijah, ki se dogajajo v poslu. Trdi, da za rojstvo nove, dobre ideje ni potrebno (ali vsaj nujno) posebno okolje, ampak prej dobro voditeljstvo, ki je sposobno transformacije in ki na zaposlene ne gleda kot na strošek, ampak dodano vrednost. »Podjetja, ki danes odpuščajo, ker jih zanimajo samo dobički in slednje kujejo na račun odpuščanja, se bodo znašla v škripcih. Gospodarski ekosistem je namreč kompleksen,« je svoj govor na Peter Drucker Forumu zaključil Vargas.
Ker so ekosistemi povsod, pametna podjetja, institucije javnega sektorja in organizacije presegajo svoje tradicionalne operativne meje in ustvarjajo ali sodelujejo v novih, prožnih okvirih in si skupaj prizadevajo za ambiciozne načrte. Samo poglejmo Apple in Microsoft, ki sta uporabila ekosistemi razvijalcev.
Peter Drucker je že dolgo pred temi dogodki priznal, da komplementarne organizacije in institucije skupaj sestavljajo »socialno ekologijo« - zapleten prilagodljiv sistem, ustvarjen od ljudi - v katerem se subjekti vseh velikosti in strategij povežejo in delujejo v vedno hitreje spreminjajočem se in zapletenem okolju. Na današnjih digitalnih trgih je Druckerjev koncept socialne in poslovne ekologije postal realnost. Z novim »živčnim sistemom«, ki ga zagotavljajo digitalna omrežja in vedno večja vpetost strojne inteligence s pionirji kot so Amazon, Alibaba, Tencent in Google ter starimi velikani BMW, Haier, Novo Nordisk in Rio Tinto, ki spodbujajo širjenje komercialnih ekosistemov.
Okolje ni tako pomembno kot voditelj
V Brazilji je nekdaj podjetje treh zaposlenih zraslo v največje tehnološko podjetje z več kot 40.000 zaposlenimi, je povedal Ricardo Vargas iz Brightline Project o disrupcijah, ki se dogajajo v poslu. Trdi, da za rojstvo nove, dobre ideje ni potrebno (ali vsaj nujno) posebno okolje, ampak prej dobro voditeljstvo, ki je sposobno transformacije in ki na zaposlene ne gleda kot na strošek, ampak dodano vrednost. »Podjetja, ki danes odpuščajo, ker jih zanimajo samo dobički in slednje kujejo na račun odpuščanja, se bodo znašla v škripcih. Gospodarski ekosistem je namreč kompleksen,« je svoj govor na Peter Drucker Forumu zaključil Vargas.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese