Odkrivamo talente: Tina Kapelj Kovačič
Tina Kapelj Kovačič: »Uporabljam certificirane kakovostne materiale evropskih proizvajalcev, moj cilje je, da je med njimi tudi čim več organsko pridelanih.«
Odpri galerijo
Tina Kapelj Kovačič je ustvarjalka ki je s šivanjem začela čisto po naključju. Kot pravi sama, je nekega dne slučajno naneslo, da se je usedla za šivalni stroj in začela šivati. Čez noč je pustila redno službo in se pogumno podala po neznani poti. Vedela je, da želi strankam ponuditi nekaj več, kot samo kose oblačil, zato je začela ustvarjati drugačne, edinstvene, a hkrati udobne in modne kose oblačil, ki jih predstavlja pod blagovno znamko Funky Feel.
Tina prisega na kakovost, zato uporablja samo certificirane materiale evropskih proizvajalcev, vedno več materiala pa je tudi organsko pridelanega. Ker želi ustvarjati oblačila, ki bi manj škodovala našemu planetu in ki bi bila ustvarjena v bolj humanih in etičnih razmerah, ima v načrtu nov projekt, v katerem bo uporabila le naravna vlakna, ki so popolnoma reciklirna in so jih ustvarili proizvajalci s podobnimi vrednotami.
Za Svet kapitala nam je zaupala, koliko denarja je vložila v svoje začetke in zakaj se je odločila, da bo ustvarjala le za ženske. Povedala nam je tudi, od kje črpa ideje za kreacije in na kakšen način pridobiva nove stranke.
Kako se spominjate svojih ustvarjalnih začetkov?
Želja po kreativnem izražanju in ljubezen do estetike me sicer spremljata že od malih nog, a nikoli poprej na nobenem področju zares nisem zbrala poguma in poslušala svojega srca. Zdaj vem, da so bili vsi pretekli izzivi in ovinki nujni, da sem danes točno tu, kjer sem.
Moj skok v neznano glede šivanja, je bil zares strasten, nor in pogumen. Čez noč sem pustila službo, brez pravih izkušenj in znanja s tega področja, brez natančno izdelanega načrta in planov, brez zaledja, a s srcem. Šele zdaj, ko gledam nazaj, vidim, kaj vse sem se naučila in razvila v petih letih.
Kdaj ste se odločili, da so vaši izdelki zreli za prodajo?
To pravzaprav niti ni bila moja odločitev. Prehiteli so me znanci in prijatelji, ki so si zaželeli podobnih izdelkov zase in za svoje najbližje. Stvari so stekle kar same od sebe, sem pa kasneje, tekom razvoja, postavila nekaj bistvenih temeljev, ki veljajo še danes. Želela sem bolje organizirati in optimizirati postopke ter porabo materialov, a hkrati obdržati butičnost.
Zato so moji izdelki sešiti »na zalogo«, v manjših sezonskih kolekcijah, v močno omejenih količinah. Stranke so to odlično sprejele in nekatere že dobro poznajo moj 'tihi' urnik dodajanja novih artiklov v spletno trgovino.
Od kod izvira ime Funky Feel?
V osnovi sem izhajala iz sebe. Oblačila, ki so nastajala, so bila že od začetkov nekoliko drugačna, edinstvena in samosvoja in beseda Funky se mi je zdela ravno prav odbita. »Feel« se ji je pridružil nekoliko kasneje. Izbrala sem ga, ker lepo dopolni rdečo nit mojega razmišljanja in bistva znamke.
Od nekdaj mi je namreč bil na prvem mestu dober občutek oziroma udobje v oblačilu, saj nikoli nisem znala, kot pravi pregovor »potrpeti za lepoto«.
Šivate predvsem ženske kreacije. Lahko v prihodnosti pričakujemo tudi moško in otroško linijo?
Zaenkrat ostajam pri ženskih oblačilih. Je pa v ozadju že nov projekt s poudarkom na trajnosti in etičnosti. Želim si ustvariti brezčasne kose iz visoko kakovostnih organskih materialov, ki jih bodo uporabnice lahko različno kombinirale in nosile daljša obdobja. V smislu; kupi raje manj in bolje. S to idejo ciljam predvsem na tujino, kjer so manjši, butični izdelovalci precej bolj cenjeni kot pri nas.
Katere materiale uporabljate?
Uporabljam certificirane kakovostne materiale evropskih proizvajalcev in moj cilje je, da je med njimi tudi čim več organsko pridelanih. Vedno bolj pomembna se mi namreč zdi celotna pot nekega izdelka npr. od izvora bombaža, načina pridelave, do uporabljenih barv, transporta itd. Ker pa Funky Feel blagovna znamka bazira na srednjem cenovnem razredu (osnovna želja je, da so kosi dostopni), pri nabavi še vedno pogosto sklepam kompromise.
Marsikdo si ne predstavlja, da so cene kakovostnega blaga precej višje kot npr. že končan izdelek (z vsemi vključenimi stroški) na policah ponudnikov hitre mode. Za meter bombažnega žakarda z GOTS certifikatom, stkanega v Nemčiji pri manjšemu butičnem proizvajalcu, lahko na primer marsikje kupite že lep kupček oblačil.
Zato tudi ideja o novem, dodatnem projektu, kjer bi uporabila le naravna vlakna, ki so obnovljiva in se jih zlahka reciklira.
Na kakšen način pridobivate nove stranke?
Nove stranke pridobivam preko objav na družbenih omrežjih in prek spletne trgovine. Presenetljivo veliko pa jih pride tudi preko priporočil. Bazo strank širim premišljeno in počasi, saj so moje proizvodne kapacitete relativno omejene in to butičnost si želim v nekih mejah tudi obdržati.
Ciljam predvsem na tiste ženske, ki imajo pri izbiri oblačil podobne vrednote, hkrati pa jim je pomembno, da vedo, kdo ustvarja kose, ki jih nosijo, ter s kakšno energijo in v kakšnih razmerah so narejeni. Vsi moji kosi so ustvarjeni s strastjo, so ročno ter natančno ukrojeni in sešiti v mojem studiu v Ljubljani in ne nekje na drugem koncu sveta.
Vsem mojim strankam sem izjemno hvaležna, da me spremljajo in mi omogočajo, da živim od svojega dela ter prispevajo k razvoju lokalnega okolja.
Od kod dobite ideje za kreacije?
V moji glavi je ves čas neka akcija in idej mi načeloma ne manjka. Z leti sem nekoliko dozorela in se umirila, tako da se zdaj lažje ustavim in usmerjam vse moje prebliske. Tempo testiranj novih idej zna biti namreč precej naporen. Včasih me najprej navduši zanimiv material in potem razmišljam o kosu, včasih pa pade najprej ideja o kroju. Preden se vse poklopi, lahko kar traja, včasih tudi več let.
Stalne stranke so nekatere kose zelo vzljubile in se rade vračajo po njih. Zato je vedno na voljo tudi basic linija, ki je dostopna več sezon. Tu je poudarek na enostavnejših, čistih linijah in enobarvnih materialih, ki jih lahko kombinirate na najrazličnejše načine in jih zato nosite dalj časa.
Ni pa dovolj, da le ustvariš krasen in kakovosten kos. Pomembno je, da znaš ovrednotiti vse stroške dela in ga spraviti do svojih potencialnih kupcev. Šivanje in kreiranje sta le en delček sestavljanke.
Kolikšna je bila cena vašega prvega šivalnega stroja?
Točne cene se sicer ne spomnim, je pa to bil vsekakor nenačrtovan in hipni nakup, zato sem ga takrat vzela na obroke. Že nekaj mesecev zatem se mu je pridružil še eden.
Katero barvo imate najraje?
Definitivno črno, poleti tudi tudi belo ter vse sivine vmes.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.