Odkrivamo talente: Matjaž Sedlar

Matjaž Sedlar: »Podjetja, ki ne izvajajo SEO optimizacije, prepuščajo potencialne stranke, ki iščejo na spletu, svoji konkurenci.«
Fotografija: Matjaž Sedlar. Foto: Matjaž Sedlar/osebni arhiv
Odpri galerijo
Matjaž Sedlar. Foto: Matjaž Sedlar/osebni arhiv

Digitalni marketing je danes nepogrešljiv element pri grajenju spletne prisotnosti vsakega podjetja. Podjetju namreč omogoča, da hitro doseže uporabnika in ga spremeni v potencialno stranko. Čeprav gre v praksi najbolj donosen način oglaševanja, se ga nekatera podjetja bojijo. Razlog je v slabem poznavanju osnov in prednosti digitalnega marketinga.
image_alt
Odkrivamo talente: Rok Kržič

Matjaž Sedlar je strokovnjak za gradnjo digitalne prisotnosti in digitalno komunikacijo. Z več kot 10-letnimi izkušnjami v svetu digitalnega marketinga številnim podjetjem pomaga, da preko spleta dosežejo svoje poslovne cilje. Za njim je že več kot 550 uspešno izpeljanih projektov, pripomogel pa je tudi k štirim milijonom dodatne prodaje njegovih naročnikov.

V želji po širjenju znanja je formiral v digitalni agenciji, kjer je zaposlen, samostojno platformo za poučevanje digitalnega marketinga. Učna platforma ponuja video tečaje, priročnike, blog zapise in ostalo vsebino, ki jo redno nadgrajujejo in tako skrbijo, da je zakladnica znanja vedno polna.

Za Svet kapitala nam je Matjaž zaupal, kaj mu prinaša delo v agenciji, kaj svetuje podjetjem, ki odklanjajo digitalizacijo, in zakaj je ta pomembna. Povedal nam je tudi, zakaj je spletna optimizacija pomembna za dolgoročni uspeh podjetja, kako se je lotiti in kaj podjetju prinese Google oglaševanje. Podal pa je tudi nekaj nasvetov za startupe, ki se v digitalnem marketingu še ne znajdejo.
image_alt
Odkrivamo talente: Anita Česnik Mažgon

Že vrsto let delate v eni najuspešnejših digitalnih agencij v Sloveniji. Zakaj agencija in ne samostojna pot?


Digitalna agencija mi je omogočila mentorstva, dostop do spletnih tečajev, konferenc in stalnega izobraževanja iz prakse. O samostojni poti zaenkrat ne razmišljam. Ta bi mi vzela vsa orodja, petkova druženja, sodelavce, torej ekipo, s katero lahko rastemo, smo produktivni, v kateri je vsak strokovnjak na svojem področju. Ko dam na listo vse, kar imam v digitalni agenciji in zaradi česar z veseljem pridem v službo, ter na drugi strani to, kar bi pridobil na samostojni poti, enostavno pretehta moje trenutno delo.
Uživanje ob delu. Foto: Matjaž Sedlar/osebni arhiv
Uživanje ob delu. Foto: Matjaž Sedlar/osebni arhiv

Kljub temu da je prehod na digitalizacijo zelo pomemben za rast podjetja, se je nekateri bojijo. Kaj svetujete takim podjetjem?


Rekel bi, da digitalizacijo pogosto odklanjajo iz strahu, ki izvira iz neznanja o tem, kaj jim ta lahko prinese. Podjetja so včasih zaprta v določenih okvirjih z marketinškimi kanali, ki jim prinašajo povpraševanja, ali pa so že poskusili z digitalnim oglaševanjem, pa ni delovalo.

Menim, da bi moral za vsako podjetje biti dovolj velik razlog, da se loti digitalnega oglaševanja, ta, da jih ogromna količina ljudi išče na spletu. Ker ne uporabljajo digitalnih oblik oglaševanja, prepuščajo svoje potencialne stranke tistim, ki tako oglaševanje izvajajo. Previdni naj bodo le pri izbiri agencije za oglaševaje, da ne pride do scenarija »smo izvajali, pa ni bilo rezultatov«. Podjetjem, ki se odločajo za digitalno oglaševanje, svetujem, da kontaktirajo vsaj tri agencije, pozorni pa naj bodo na predstavitev ter strategijo, ki jim bo predstavljena.
image_alt
Odkrivamo talente: Eva Dobravec

Kako pomembna je spletna optimizacija za dolgoročni uspeh podjetja?


Rekel bi, da je zelo pomembna, saj se več kot 70 odstotkov nakupnih poti začne ravno na spletu. Danes za iskanje kakršnekoli informacije vzamemo iz žepa telefon in začnemo brskati po iskalniku. Seveda se zavedam, da podjetja uspejo tudi brez SEO optimizacije, morajo pa zato ubrati druge kanale, da dvignejo zavedanje o blagovni znamki, kar pa je pogosto dražje od tovrstne optimizacije.

Vsako podjetje si želi marketinški kanal, ki bo deloval dolgoročno, ki mu bo zagotavljal stalen obisk na spletni strani, s tem pa dvignil prodajo in SEO optimizacija je ravno to. Podjetja, ki SEO optimizacije ne izvajajo, prepuščajo potencialne stranke, ki iščejo na spletu, svoji konkurenci, ki jo že izvaja.
 

Kaj je pri optimizaciji spletne strani najbolj pomembno? 


Najpomembnejša je vsebina na spletni strani. Vsem, ki si želijo sami pomagati do višje uvrstitve, svetujem, da napišejo poglobljeno vsebino na določene tematike (do 2000 besed), dobro strukturirano z naslovi in podnaslovi, z uporabljenimi slikami, grafikam, tudi z video vsebinami. Ko nekaj vpišem v iskalnik, si najpogosteje želim že na prvem izbranem rezultatu izvedeti vse o tem, kar iščem. Popolnoma enako deluje tudi Google, ob tem pa pri svojem razvrščanju rezultatov upošteva več kot 200 faktorjev.
 

Kaj svetujete startupom; Google Ads oglaševanje ali SEO optimizacijo?


SEO optimizacija vam lahko pripelje stalen obisk na dolgi rok, medtem ko Google Ads oglaševanje obiskovalca pripelje takoj. Za optimalen izplen podjetjem svetujem, da se lotijo obojega; da začnejo takoj pridobivati stranke z Google Ads oglaševanjem, ob tem pa delajo na SEO optimizaciji, ki jim bo čez nekaj mesecev prinesla organski obisk na spletno stran.

Ker pa imajo startupi pogosto omejena sredstva za oglaševanje, naj se najprej lotijo pisanja uporabnih vsebin; najprej na temo produktov ali storitev, ki jih ponujajo, nato pa na temo vsega, kar bi lahko zanimalo njihove potencialne stranke.
image_alt
Odkrivamo talente: Tina Hrabar

Naslednji korak naj bo SEO optimizacija. S tem lahko dosežejo prva mesta na iskalniku, kar prinese stalen in dolgoročen dotok potencialnih strank na spletno stran, kar posledično dvigne prodajo oziroma povpraševanja. Če startup nikoli ne začne z izvajanjem SEO optimizacije, potem tudi ne more računati na zadosten obisk iz organskih Google rezultatov, kar je lahko eden najmočnejših virov prodaje. 
 

Digitalni trendi se nenehno spreminjajo. Kako poskrbite, da strankam vedno nudite relevantne informacije glede na najnovejše smernice?


V podjetju je zelo dobro poskrbljeno za izobraževanja zaposlenih, ki so za digitalno agencijo praktično nujna. Dostop imamo do številnih spletnih tečajev, udeležujemo se tujih konferenc, kjer dobimo nove ideje in znanja, ki jih lahko realiziramo v praksi, ko delamo z našimi strankami.
Nenehno učenje. Foto: Matjaž Sedlar/osebni arhiv
Nenehno učenje. Foto: Matjaž Sedlar/osebni arhiv

Da smo na tekočem z zadnjimi smernicami, redno prebiramo tuje članke, spremljamo spremembe Google algoritmov, nasvete za izboljšanje Google Ads kampanj, uporabniške izkušnje spletnih strani itd. 
 

Ste idejni vodja platforme za samostojno učenje digitalnega marketinga Spletnik Akademije. Kako je nastala platforma in od kod ideja?


Že nekaj časa smo razmišljali o snemanju video vsebin. Naša agencija namreč vse od začetka poslovanja ogromno vlaga v izobraževanje s tedenskimi poučnimi blog zapisi. Organizirali smo tudi webinarje in delavnice, izobraževanja v naših prostorih, itd. Svoje znanje enostavno želimo deliti med druge, zato smo prišli do ideje, da začnemo s snemanjem poučnih video vsebin. Iz tega je prišlo do ideje, da posnamemo celotne tečaje. Začeli smo z Začetnim tečajem optimizacije spletnih strani in odkrili platformo Thinkific. Od tod naprej smo se odločili, da bo to samostojna platforma za učenje o digitalnem marketingu, na katero bomo redno dodajali video tečaje, priročnike in uporabne članke.
image_alt
Odkrivamo talente: Majdi Kosi

 

Kaj bi bili, če ne bi bili strokovnjak za digitalni marketing?


Huh, težka... Verjetno bi izdeloval spletne strani.

Več iz rubrike