Odkrivamo talente: Majdi Kosi
Majdi Kosi: »Kolikor je le mogoče, izbiram lokalne partnerje na vseh nivojih poslovanja.«
Odpri galerijo
Psi človeku že dolgo časa niso več le družba, ampak so ljubljeni člani družine, zato si želimo, da z nami živijo dolgo in zdravo življenje.
Podobno kot ugotavljamo pri ljudeh, da se zdravje začne v črevesju in da je zdrava prehrana zelo pomembna, velja tudi za pse. S tem v v mislih je Majdi Kosi zasnovala povezovalni projekt, namenjen skrbnikom psov, ki jim je skupna želja svojim hišnim ljubljenčkom zagotoviti zdravo življenje.
Izobraževalni projekt je sčasoma prerasel v blagovno znamko Naravno zdrav pes, pod katero spadajo zdravi izdelki iz naravnih sestavin.
Izdelki, ki predstavljajo nove trende v pasji prehrani, so bili dobro sprejeti tako doma kot v tujini. Kot je povedala Majdi, je z rastjo podjetja kljub epidemiji covida-19 zelo zadovoljna.
Kosijeva je za Svet kapitala povedala, zakaj se je odločila izdelovati naravna prehranska dopolnila za pse, s kakšnimi poslovnimi izzivi se vsakodnevno srečuje in v čem so njeni izdelki posebni. Zaupala nam je tudi, ali je boljša prodaja v Sloveniji ali tujini in kakšni so načrti za prihodnost.
Koncept Naravno zdrav pes je bil že pred slabim desetletjem zasnovan kot povezovalni projekt, namenjen skrbnikom psov, ki jim je skupna želja po zdravem in dolgem življenju živali. Osrednje vodilo tako ves čas ostaja ponuditi skrbnikom kakovostne informacije o zdravem načinu življenja psov; tako prek izobraževalnih dogodkov kot tudi prek kakovostnih izdelkov.
Vrsto let spremljanja izkušenj in povratnih informacij glede uporabe naravnih prehranskih dopolnil, ki so jih razvili veterinarji, homeopati, živalski nutricionisti in dietetiki, predvsem pa izkušnje in zdravstveni ter prehranski izzivi lastnih psov so me spodbudili, da skupaj s strokovnjaki zasnujem lastne izdelke Naravno zdrav pes.
Prvi izdelek je bil Pasji kokos in je med skrbniki psov hitro postal uspešnica. Ciljno je bil razvit za sijoč kožuh in zdravo kožo. Nudi številne vitamine, esencialne maščobe in izboljšuje pigmentacijo.
Gre za optimalno mešanico kokosovega olja, lanenega olja, kokosove moke, konopljinih semen in spiruline. Kmalu je pozornost pritegnil tudi Pasji česen, ki je bil ciljno razvit za zaščito proti klopi in drugimi paraziti. Sledil je Zlati kokos za podporo sklepom, ki je namenjen predvsem pasjim športnikom in pasjim veteranom, letos pa Psyllium-Flax, ki deluje zelo blagodejno v primeru prebavnih težav.
Sama optimizacija recepture, pridobivanje novih, zaupanja vrednih poslovnih partnerjev in hitri odzivi na potrebe trga so mi predstavljali bolj prijetne izzive. Manj prijetno je bilo iskanje partnerskega obrata, ki bi bil pripravljen podpreti butično proizvodnjo in razvijati idejo skupaj z mano. Prav tako nisem imela optimiziranega CRM sistema z možnostjo sledljivosti in nadzora nad poslovanjem, kot ga imam danes in mi precej olajša vsakdan in prihrani veliko časa. Danes vem, da sem se na poti ogromno naučila in če bi vedela, kaj vse me čaka na začetku, se morda sploh ne bi lotila razvoja lastne linije izdelkov.
Največ sem se naučila iz situacije, ko se je bilo treba praktično »čez noč« odzvati na povpraševanje večjega podjetja z željo lansirati naš izdelek pod personalizirano blagovno znamko na več evropskih trgov. Povpraševanje je presegalo takratne zmožnosti proizvodnje in nabave, pa tudi birokratske zahteve so bile precej visoke. Mislim, da smo se v tistem trenutku dobro odzvali in dejansko »čez noč« optimizirali izdelek do te mere, da smo ga lahko samozavestno poslali na tuje trge. Bilo je kar nekaj neprespanih noči. Takrat sem se o lastnih izdelkih tudi veliko naučila.
Ni skrivnosti, da je njihova sestava povsem naravna, iz najboljših surovin, ki so v prvi vrsti certificirane za ljudi in šele nato za krmo živali. Prav tako je moj argument, da pri psih placebo učinka ni. Če izdelek deluje, se bo to zelo kmalu poznalo na sijoči dlaki, koži brez prhljaja, zdravih zobeh, ustrezni zaščiti pred zajedavci itd. Vse več pozornosti namenjamo tudi trajnostnemu vidiku. Izvor embalaže je slovenski, iz materialov, ki jih je možno reciklirati, kolikor je le mogoče, izbiram tudi lokalne partnerje na vseh nivojih poslovanja.
Tujina me je presenetila, ker praktično še nisem aktivno delala na izvozu. Nisem se udeleževala tujih sejmov, trenutni partnerji so naše izdelke na nek način našli sami. Odziv je zelo dober, zaupanje v slovenske izdelke je veliko. Zelo pomembno se mi zdi, da so poslovni partnerji, tako domači kot tuji distributerji, tudi sami povezani s kinologijo, da znajo izdelke ustrezno predstaviti, izobraziti trg. Kajti moj cilj že od vsega začetka ostaja ozaveščati, da lahko za zdravje živali mnogo naredimo sami in da se zdravje marsikdaj začne v črevesju (kot pri ljudeh).
Prodaja raste tako na domačem trgu kot v tujini. Kljub razmeram v zadnjem letu (epidemija) sem lahko zadovoljna z organsko rastjo podjetja. Naročila iz tujine so zaradi večjih trgov seveda precej večja, odlično pa delamo tudi s slovenskimi partnerji, ki sem jim zelo hvaležna, da so nam odprli vrata in ponudili možnost, da so izdelki zelo dobro dostopni kupcem.
Danes najdete naše izdelke na prodajnih mestih po vsej Sloveniji, pa tudi v tujini. Distributerji naših izdelkov se nahajajo v Španiji, na Hrvaškem in na Švedskem. Enega naših uspešnih izdelkov smo pod personalizirano blagovno znamko razvili za globalno podjetje in bili smo veseli dobrih povratnih informacij lastnikov psov z več evropskih trgov.
Optimizacija izdelkov ostaja izziv številka ena in ta se nikoli ne konča. Tako zaradi spreminjajočih se trendov, kakovosti in razpoložljivosti sestavin kot tudi zaradi spreminjajoče se zakonodaje. Večkrat rečem, da gre za »žive« izdelke, ki jih je treba ves čas nadgrajevati.
Trenutno uživam v organski rasti in odzivu na povpraševanje, zelo svobodnem urniku in zaradi narave dela številnih stikih s skrbniki živali. Tudi idej za nove izdelke ne manjka. Vsekakor pa je cilj, da se v prihodnje bolj strateško lotim samega razvoja. Še posebej, ker se kaže lep potencial; izdelki so prepotovali več držav kot jaz, kar me res veseli!
Podobno kot ugotavljamo pri ljudeh, da se zdravje začne v črevesju in da je zdrava prehrana zelo pomembna, velja tudi za pse. S tem v v mislih je Majdi Kosi zasnovala povezovalni projekt, namenjen skrbnikom psov, ki jim je skupna želja svojim hišnim ljubljenčkom zagotoviti zdravo življenje.
Izobraževalni projekt je sčasoma prerasel v blagovno znamko Naravno zdrav pes, pod katero spadajo zdravi izdelki iz naravnih sestavin.
Izdelki, ki predstavljajo nove trende v pasji prehrani, so bili dobro sprejeti tako doma kot v tujini. Kot je povedala Majdi, je z rastjo podjetja kljub epidemiji covida-19 zelo zadovoljna.
Kosijeva je za Svet kapitala povedala, zakaj se je odločila izdelovati naravna prehranska dopolnila za pse, s kakšnimi poslovnimi izzivi se vsakodnevno srečuje in v čem so njeni izdelki posebni. Zaupala nam je tudi, ali je boljša prodaja v Sloveniji ali tujini in kakšni so načrti za prihodnost.
Od kod ideja za izdelovanje naravnih prehranskih dodatkov za pse?
Koncept Naravno zdrav pes je bil že pred slabim desetletjem zasnovan kot povezovalni projekt, namenjen skrbnikom psov, ki jim je skupna želja po zdravem in dolgem življenju živali. Osrednje vodilo tako ves čas ostaja ponuditi skrbnikom kakovostne informacije o zdravem načinu življenja psov; tako prek izobraževalnih dogodkov kot tudi prek kakovostnih izdelkov.
Vrsto let spremljanja izkušenj in povratnih informacij glede uporabe naravnih prehranskih dopolnil, ki so jih razvili veterinarji, homeopati, živalski nutricionisti in dietetiki, predvsem pa izkušnje in zdravstveni ter prehranski izzivi lastnih psov so me spodbudili, da skupaj s strokovnjaki zasnujem lastne izdelke Naravno zdrav pes.
Kateri je bil vaš prvi izdelek?
Prvi izdelek je bil Pasji kokos in je med skrbniki psov hitro postal uspešnica. Ciljno je bil razvit za sijoč kožuh in zdravo kožo. Nudi številne vitamine, esencialne maščobe in izboljšuje pigmentacijo.
Gre za optimalno mešanico kokosovega olja, lanenega olja, kokosove moke, konopljinih semen in spiruline. Kmalu je pozornost pritegnil tudi Pasji česen, ki je bil ciljno razvit za zaščito proti klopi in drugimi paraziti. Sledil je Zlati kokos za podporo sklepom, ki je namenjen predvsem pasjim športnikom in pasjim veteranom, letos pa Psyllium-Flax, ki deluje zelo blagodejno v primeru prebavnih težav.
S katerimi težavami ste se srečevali na začetku poslovne poti?
Sama optimizacija recepture, pridobivanje novih, zaupanja vrednih poslovnih partnerjev in hitri odzivi na potrebe trga so mi predstavljali bolj prijetne izzive. Manj prijetno je bilo iskanje partnerskega obrata, ki bi bil pripravljen podpreti butično proizvodnjo in razvijati idejo skupaj z mano. Prav tako nisem imela optimiziranega CRM sistema z možnostjo sledljivosti in nadzora nad poslovanjem, kot ga imam danes in mi precej olajša vsakdan in prihrani veliko časa. Danes vem, da sem se na poti ogromno naučila in če bi vedela, kaj vse me čaka na začetku, se morda sploh ne bi lotila razvoja lastne linije izdelkov.
Katera situacija, ko niste vedeli, ali vam bo uspelo, vam je ostala najbolj v spominu?
Največ sem se naučila iz situacije, ko se je bilo treba praktično »čez noč« odzvati na povpraševanje večjega podjetja z željo lansirati naš izdelek pod personalizirano blagovno znamko na več evropskih trgov. Povpraševanje je presegalo takratne zmožnosti proizvodnje in nabave, pa tudi birokratske zahteve so bile precej visoke. Mislim, da smo se v tistem trenutku dobro odzvali in dejansko »čez noč« optimizirali izdelek do te mere, da smo ga lahko samozavestno poslali na tuje trge. Bilo je kar nekaj neprespanih noči. Takrat sem se o lastnih izdelkih tudi veliko naučila.
V čem so vaši izdelki posebni?
Ni skrivnosti, da je njihova sestava povsem naravna, iz najboljših surovin, ki so v prvi vrsti certificirane za ljudi in šele nato za krmo živali. Prav tako je moj argument, da pri psih placebo učinka ni. Če izdelek deluje, se bo to zelo kmalu poznalo na sijoči dlaki, koži brez prhljaja, zdravih zobeh, ustrezni zaščiti pred zajedavci itd. Vse več pozornosti namenjamo tudi trajnostnemu vidiku. Izvor embalaže je slovenski, iz materialov, ki jih je možno reciklirati, kolikor je le mogoče, izbiram tudi lokalne partnerje na vseh nivojih poslovanja.
Izdelke ste uspešno lansirali tudi v tujino. Kakšen je bil odziv?
Tujina me je presenetila, ker praktično še nisem aktivno delala na izvozu. Nisem se udeleževala tujih sejmov, trenutni partnerji so naše izdelke na nek način našli sami. Odziv je zelo dober, zaupanje v slovenske izdelke je veliko. Zelo pomembno se mi zdi, da so poslovni partnerji, tako domači kot tuji distributerji, tudi sami povezani s kinologijo, da znajo izdelke ustrezno predstaviti, izobraziti trg. Kajti moj cilj že od vsega začetka ostaja ozaveščati, da lahko za zdravje živali mnogo naredimo sami in da se zdravje marsikdaj začne v črevesju (kot pri ljudeh).
Je prodaja boljša v Sloveniji ali v tujini?
Prodaja raste tako na domačem trgu kot v tujini. Kljub razmeram v zadnjem letu (epidemija) sem lahko zadovoljna z organsko rastjo podjetja. Naročila iz tujine so zaradi večjih trgov seveda precej večja, odlično pa delamo tudi s slovenskimi partnerji, ki sem jim zelo hvaležna, da so nam odprli vrata in ponudili možnost, da so izdelki zelo dobro dostopni kupcem.
Danes najdete naše izdelke na prodajnih mestih po vsej Sloveniji, pa tudi v tujini. Distributerji naših izdelkov se nahajajo v Španiji, na Hrvaškem in na Švedskem. Enega naših uspešnih izdelkov smo pod personalizirano blagovno znamko razvili za globalno podjetje in bili smo veseli dobrih povratnih informacij lastnikov psov z več evropskih trgov.
S kakšnimi poslovnimi izzivi se vsakodnevno srečujete?
Optimizacija izdelkov ostaja izziv številka ena in ta se nikoli ne konča. Tako zaradi spreminjajočih se trendov, kakovosti in razpoložljivosti sestavin kot tudi zaradi spreminjajoče se zakonodaje. Večkrat rečem, da gre za »žive« izdelke, ki jih je treba ves čas nadgrajevati.
Kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Trenutno uživam v organski rasti in odzivu na povpraševanje, zelo svobodnem urniku in zaradi narave dela številnih stikih s skrbniki živali. Tudi idej za nove izdelke ne manjka. Vsekakor pa je cilj, da se v prihodnje bolj strateško lotim samega razvoja. Še posebej, ker se kaže lep potencial; izdelki so prepotovali več držav kot jaz, kar me res veseli!
#Odkrivamo talente
V rubriki spoznavamo talente z različnih področij (moda, šport, glasba, podjetništvo, kultura, marketing). Podjetniki in uspešni posamezniki, ki so zaradi svoje inovativnosti, talenta in dodane vrednosti vzbudili našo pozornost, nam bodo v kratkih intervjujih zaupali, kako premagujejo vsakodnevne izzive, kje črpajo ideje in zakaj verjamejo, da se trud vedno poplača. Hkrati želimo z njihovimi zgodbami vliti pogum in motivacijo vsem, ki si želijo, a si ne upajo.
Celotno rubriko najdete TUKAJ.
V rubriki spoznavamo talente z različnih področij (moda, šport, glasba, podjetništvo, kultura, marketing). Podjetniki in uspešni posamezniki, ki so zaradi svoje inovativnosti, talenta in dodane vrednosti vzbudili našo pozornost, nam bodo v kratkih intervjujih zaupali, kako premagujejo vsakodnevne izzive, kje črpajo ideje in zakaj verjamejo, da se trud vedno poplača. Hkrati želimo z njihovimi zgodbami vliti pogum in motivacijo vsem, ki si želijo, a si ne upajo.
Celotno rubriko najdete TUKAJ.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese