Od ideje do izdelka: NINU - en parfum in 130 različnih dišav
Splošno znano je, da parfum ne diši enako na vsaki koži, prav tako pa vsak parfum ni primeren za vsako priložnost in počutje. NINU ima edinstveno zmožnost, da s pomočjo aplikacije na telefonu in umetne inteligence uporabniku predlaga dišavo, primerno določenemu dogodku, dejavnosti ali pa preprosto njegovemu počutju.
O inovativnem izdelku NINU je sicer poročalo več kot 1400 različnih svetovnih medijev, pravi soustanovitelj podjetja Marko Matijevič, ki je za Svet kapitala prvič v Sloveniji predstavil njihovo zgodbo. Dejal je, da lahko uporabnik izbira med 130 različnimi dišavami, ki so na voljo v enem samem izdelku. Pojasnil nam je še, kako izdelek deluje in kako je sploh nastala ideja. Kakšno vlogo je pri vsem tem igral eden najbolj znanih slovenskih izumiteljev Peter Florjančič?
Kako ste prišli do ideje?
Zgodba NINU se je začela odvijati že v študentskih letih. S sedanjim soustanoviteljem, Simonom Mohorovičem, sva takrat pisala seminarsko nalogo o našem največjem inovatorju Petru Florjančiču. Ko sva ga obiskala na Bledu, naju je najbolj prevzela njegova zgodba, kako je izumil in patentiral parfumsko stekleničko. Gospod Florjančič je iz predala potegnil eno od petih zlatih stekleničk, ki jih je posebej zanj v Egiptu izdelal takratni kralj Faruk. Tiste stekleničke so naju prevzele do te mere, da sva začela razmišljati, ali se je po Florjančičevi inovaciji na tem področju zgodilo še kaj pomembnega.
Ideja, ki sva jo dobila, je bila zelo enostavna in sicer posodobiti sprožilec za razprševanje parfuma tako, da se ta aktivira na dotik, ne da bi pri tem uporabljali silo. Ko sva se poglabljala v svet parfumov, sva ugotovila, da je parfumska industrija na področju inovacij pravzaprav zelo konzervativna, saj že desetletja ni doživela resnih izboljšav, kar velja tudi za uporabniško izkušnjo. Tako sva začela pospešeno obiskovati svetovne sejme, se pogovarjati s proizvajalci in spoznavati to industrijo. Bolj kot sva jo spoznavala, več t. i. 'bolečinskih točk' sva odkrivala in obenem dobivala nove ideje.
Kako ste prišli do končnega izdelka?
Ko smo preiskali, oziroma bolje rečeno prečesali, svetovni trg in nismo našli pravih komponent za izdelavo prototipa, kot smo si ga zamislili, smo se odločili, da jih naredimo kar sami. K sodelovanju sva povabila tehnično ekipo, ki jo vodi David Ilar. Skupaj nam je uspelo izdelati prvi delujoči prototip, ki je omogočal povezavo s pametnim telefonom. Septembra 2019 smo ga predstavili na sejmu v Monaku, kjer smo naleteli na veliko navdušenje obiskovalcev in parfumske industrije. Tam smo dobili tudi prve kontakte in priložnosti za sodelovanja.
Januarja letos pa smo na svetovnem sejmu inovacij CES v Las Vegasu že prvič predstavili naš končni izdelek NINU. Odziv je bil nad vsemi pričakovanji. O naši inovaciji je poročalo več kot 1400 različnih svetovnih medijev, med drugim BBC News, Aljazeera, The Wall Street Journal, Business Insider, za Australian SKY News pa smo se celo javili v živo. Od slovenskih medijev pa do zdaj o naši inovaciji ni poročal še nihče. Poleg tega smo bili na številnih portalih izbrani za inovacijo leta in to ob velikanih, kot so Mercedes, Bosch, Google, Amazon in Microsoft. Dodatno potrditev pa smo dobili še od revije Lux Life, ki nam je podelila nagrado za najbolj inovativen parfum leta 2021.
Kako deluje NINU?
Set treh stekleničk, ki jih vsebuje NINU, smo tako poimenovali kar družina parfumov, uporabniki pa bodo lahko izbirali med ženskimi, moškimi ali unisex dišavami. Poleg tega smo želeli izdelati okolju prijazen izdelek, zato je tri stekleničke možno reciklirati, ogrodje NINU pa lahko uporabljate več let. Pred konkurenco imamo dodatno prednost tudi zato, ker v parfumih uporabljamo 25 odstotkov eteričnih olj in ne le 15 oziroma 18 odstotkov, kot večina drugih. Zaradi tega izdelek sodi med nišne parfume, ki so visoko kvalitetni, prestižni in dosegajo visoke cene. Na Kickstarterju je izdelek NINU trenutno na voljo za 169 evrov, maloprodajna cena pa naj bi kasneje znašala 259 evrov.
Kdo so vaše ciljne stranke?
NINU je primeren za vse, ki se zavedajo, da smo si ljudje med seboj različni in nam odgovarjajo različne stvari ter tudi vonji. Primeren je predvsem za tiste, ki s težavo najdejo svoj izbor med generičnimi izdelki, ki ciljajo na enakost. Naše vodilo je. Če se vsak dan oblečemo v druga oblačila, zakaj bi potem vsak dan enako dišali. Kupcem želimo ponuditi možnost, da si vsak dan izberejo drugačen, zanje ustvarjen vonj in novo uporabniško izkušnjo.
Je to vaš prvi projekt? Predvidevate kakšne izboljšave?
Kot sem že malce nakazal, predvidevamo snovanje nove družine parfumov, s katerimi želimo še popestriti našo ponudbo. Dogovarjamo se tudi z drugimi svetovno znanimi parfumerji, s katerimi želimo izdati novo NINU kolekcijo. Sicer pa bomo NINU razvijali tako, da bo ta vedno znova presegal visoka pričakovanja industrije.
Kaj ste se naučili tekom procesa? Imate kakšen nasvet za prihajajoče podjetnike?
Med samim procesom se naučiš marsikaj; od vztrajnosti, potrpežljivosti, iznajdljivosti, dobiš pa tudi številne lekcije o nepredvidljivosti. Ugotoviš, da si pri marsikateri stvari povsem nemočen in tukaj ne moremo mimo covida-19, ki nam je poslovanje pošteno obrnil na glavo. Zato sta pomembna prilagodljivost in iznajdljivost, da praktično čez noč poiščeš novo rešitev in novo pot.
Resničnost, ki smo jo spoznali skozi razvoj NINU parfuma, je, da večina idej in projektov propade, ker izvedba terja veliko energije, financ in tudi nekaj poslovne sreče. Zato naj tisti, ki se želijo podati na podjetniško pot, to storijo čim prej. Prej, kot bodo nabrali izkušnje in morda tudi popolnoma pogoreli, prej se bodo naučili, kako se temu izogniti v prihodnje.
Več iz rubrike
Cilj je, da podjetja, ki so se rodila v Evropi, ostanejo v Evropi
Nadia Calviño, predsednica EIB, se je v Sloveniji pogovarjala o financiranju prometa, energetike, podjetij in stanovanj.
Gorenjska banka do pet odstotkov Addiko banke
Nova sprememba v lastniški strukturi avstrijske banke.