Od ideje do izdelka: NINU - en parfum in 130 različnih dišav

Marko Matijevič: »Naše vodilo je: Če se vsak dan oblečemo v druga oblačila, zakaj bi potem vsak dan enako dišali.«
Fotografija: Ekipa NINU (v smeri urinega kazalca): zgoraj levo Simon Mohorovič, David Ilar, Marko Matijevič, Anže Bitenc, Tajda Kužner in Ethan Grant. Foto: Anže Bitenc
Odpri galerijo
Ekipa NINU (v smeri urinega kazalca): zgoraj levo Simon Mohorovič, David Ilar, Marko Matijevič, Anže Bitenc, Tajda Kužner in Ethan Grant. Foto: Anže Bitenc

Splošno znano je, da parfum ne diši enako na vsaki koži, prav tako pa vsak parfum ni primeren za vsako priložnost in počutje. NINU ima edinstveno zmožnost, da s pomočjo aplikacije na telefonu in umetne inteligence uporabniku predlaga dišavo, primerno določenemu dogodku, dejavnosti ali pa preprosto njegovemu počutju.

image_alt
Najbolj razkošne jahte v lasti slavnih in bogatih

O inovativnem izdelku NINU je sicer poročalo več kot 1400 različnih svetovnih medijev, pravi soustanovitelj podjetja Marko Matijevič, ki je za Svet kapitala prvič v Sloveniji predstavil njihovo zgodbo. Dejal je, da lahko uporabnik izbira med 130 različnimi dišavami, ki so na voljo v enem samem izdelku. Pojasnil nam je še, kako izdelek deluje in kako je sploh nastala ideja. Kakšno vlogo je pri vsem tem igral eden najbolj znanih slovenskih izumiteljev Peter Florjančič?

Kako ste prišli do ideje?

Zgodba NINU se je začela odvijati že v študentskih letih. S sedanjim soustanoviteljem, Simonom Mohorovičem, sva takrat pisala seminarsko nalogo o našem največjem inovatorju Petru Florjančiču. Ko sva ga obiskala na Bledu, naju je najbolj prevzela njegova zgodba, kako je izumil in patentiral parfumsko stekleničko. Gospod Florjančič je iz predala potegnil eno od petih zlatih stekleničk, ki jih je posebej zanj v Egiptu izdelal takratni kralj Faruk. Tiste stekleničke so naju prevzele do te mere, da sva začela razmišljati, ali se je po Florjančičevi inovaciji na tem področju zgodilo še kaj pomembnega.

Soustanovitelja Marko Matijevič in Simon Mohorovič. Foto: Anže Bitenc
Soustanovitelja Marko Matijevič in Simon Mohorovič. Foto: Anže Bitenc

Ideja, ki sva jo dobila, je bila zelo enostavna in sicer posodobiti sprožilec za razprševanje parfuma tako, da se ta aktivira na dotik, ne da bi pri tem uporabljali silo. Ko sva se poglabljala v svet parfumov, sva ugotovila, da je parfumska industrija na področju inovacij pravzaprav zelo konzervativna, saj že desetletja ni doživela resnih izboljšav, kar velja tudi za uporabniško izkušnjo. Tako sva začela pospešeno obiskovati svetovne sejme, se pogovarjati s proizvajalci in spoznavati to industrijo. Bolj kot sva jo spoznavala, več t. i. 'bolečinskih točk' sva odkrivala in obenem dobivala nove ideje.

Kako ste prišli do končnega izdelka?

Ko smo preiskali, oziroma bolje rečeno prečesali, svetovni trg in nismo našli pravih komponent za izdelavo prototipa, kot smo si ga zamislili, smo se odločili, da jih naredimo kar sami. K sodelovanju sva povabila tehnično ekipo, ki jo vodi David Ilar. Skupaj nam je uspelo izdelati prvi delujoči prototip, ki je omogočal povezavo s pametnim telefonom. Septembra 2019 smo ga predstavili na sejmu v Monaku, kjer smo naleteli na veliko navdušenje obiskovalcev in parfumske industrije. Tam smo dobili tudi prve kontakte in priložnosti za sodelovanja.

image_alt
Najbolj atraktivne eksotične destinacije za pobeg pred zimo

Januarja letos pa smo na svetovnem sejmu inovacij CES v Las Vegasu že prvič predstavili naš končni izdelek NINU. Odziv je bil nad vsemi pričakovanji. O naši inovaciji je poročalo več kot 1400 različnih svetovnih medijev, med drugim BBC News, Aljazeera, The Wall Street Journal, Business Insider, za Australian SKY News pa smo se celo javili v živo. Od slovenskih medijev pa do zdaj o naši inovaciji ni poročal še nihče. Poleg tega smo bili na številnih portalih izbrani za inovacijo leta in to ob velikanih, kot so Mercedes, Bosch, Google, Amazon in Microsoft. Dodatno potrditev pa smo dobili še od revije Lux Life, ki nam je podelila nagrado za najbolj inovativen parfum leta 2021.

Kako deluje NINU?

Nagrada za najbolj inovativen parfum leta 2021. Foto: Anže Bitenc
Nagrada za najbolj inovativen parfum leta 2021. Foto: Anže Bitenc
NINU ima edinstveno zmožnost, da uporabniku s pomočjo umetne inteligence in aplikacije na telefonu predlaga dišavo, ki je primerna za določen dogodek. NINU v notranjosti skriva tri stekleničke z različnimi dopolnjujočimi parfumi, ki smo jih razvili s pomočjo 'parfumerke leta 2020' Dominique Moellhausen. Naša patentirana tehnologija omogoča tako natančno mešanje treh parfumov, da lahko dosežemo natančnost 'šprica' do 0,01 mililitra. To pomeni, da lahko s pritiskom na gumb izbiramo med 130 različnimi kombinacijami dišav v enem izdelku.

Set treh stekleničk, ki jih vsebuje NINU, smo tako poimenovali kar družina parfumov, uporabniki pa bodo lahko izbirali med ženskimi, moškimi ali unisex dišavami. Poleg tega smo želeli izdelati okolju prijazen izdelek, zato je tri stekleničke možno reciklirati, ogrodje NINU pa lahko uporabljate več let. Pred konkurenco imamo dodatno prednost tudi zato, ker v parfumih uporabljamo 25 odstotkov eteričnih olj in ne le 15 oziroma 18 odstotkov, kot večina drugih. Zaradi tega izdelek sodi med nišne parfume, ki so visoko kvalitetni, prestižni in dosegajo visoke cene. Na Kickstarterju je izdelek NINU trenutno na voljo za 169 evrov, maloprodajna cena pa naj bi kasneje znašala 259 evrov.

image_alt
Od ideje do izdelka: Gorska kmetijska mehanizacija Lavrih

Kdo so vaše ciljne stranke?

NINU je primeren za vse, ki se zavedajo, da smo si ljudje med seboj različni in nam odgovarjajo različne stvari ter tudi vonji. Primeren je predvsem za tiste, ki s težavo najdejo svoj izbor med generičnimi izdelki, ki ciljajo na enakost. Naše vodilo je. Če se vsak dan oblečemo v druga oblačila, zakaj bi potem vsak dan enako dišali. Kupcem želimo ponuditi možnost, da si vsak dan izberejo drugačen, zanje ustvarjen vonj in novo uporabniško izkušnjo.

Je to vaš prvi projekt? Predvidevate kakšne izboljšave?

Parfum NINU. Foto: Anže Bitenc
Parfum NINU. Foto: Anže Bitenc
Da, to je naš prvi projekt, sem pa prepričan, da ne zadnji. Kickstarter skupnost nas je sprejela zgolj z idejo in nas finančno podprla, pomagala pa nam je tudi pri idejah in samem razvoju produkta. Izredno pomembna je dobra priprava in skrbno načrtovana predkampanja. Cena, po kateri trenutno zbiramo naročila na platformi Kickstarter, bo tako nizka samo še ta mesec, saj želimo s predprodajo pokriti zgolj stroške proizvodnje (projekt lahko podprete TUKAJ). Odziv uporabnikov platforme je bil sicer izjemen, saj smo cilj kampanje dosegli v manj kot dveh urah. Res je bilo neverjetno opazovati, kako je številka rasla iz minute v minuto.

Kot sem že malce nakazal, predvidevamo snovanje nove družine parfumov, s katerimi želimo še popestriti našo ponudbo. Dogovarjamo se tudi z drugimi svetovno znanimi parfumerji, s katerimi želimo izdati novo NINU kolekcijo. Sicer pa bomo NINU razvijali tako, da bo ta vedno znova presegal visoka pričakovanja industrije.

Kaj ste se naučili tekom procesa? Imate kakšen nasvet za prihajajoče podjetnike?

Med samim procesom se naučiš marsikaj; od vztrajnosti, potrpežljivosti, iznajdljivosti, dobiš pa tudi številne lekcije o nepredvidljivosti. Ugotoviš, da si pri marsikateri stvari povsem nemočen in tukaj ne moremo mimo covida-19, ki nam je poslovanje pošteno obrnil na glavo. Zato sta pomembna prilagodljivost in iznajdljivost, da praktično čez noč poiščeš novo rešitev in novo pot.

image_alt
Od ideje do izdelka: Inovativna slovenska glasbenika in Amonito

Resničnost, ki smo jo spoznali skozi razvoj NINU parfuma, je, da večina idej in projektov propade, ker izvedba terja veliko energije, financ in tudi nekaj poslovne sreče. Zato naj tisti, ki se želijo podati na podjetniško pot, to storijo čim prej. Prej, kot bodo nabrali izkušnje in morda tudi popolnoma pogoreli, prej se bodo naučili, kako se temu izogniti v prihodnje.

Več iz rubrike