Novi avtomobili cenejši od enakih rabljenih modelov
Razlika v ceni med novimi in rabljenimi avtomobili se manjša, pri nekaterih modelih pa je novo vozilo celo cenejše od rabljenega.
Odpri galerijo
Raziskava, v kateri so primerjali cene 470.000 novih in malo rabljenih vozil, je pokazala, da obstaja 16 modelov rabljenih avtomobilov, ki so v povprečju za 3,2 odstotka dražji od novih. Med njimi so na seznamu tudi modeli znamke Kia, Honda in Toyota.
Svetovno pomanjkanje mikročipov je omejilo proizvodnjo novih avtomobilov, zaradi česar so posledično rabljeni avtomobili dražji. V ZDA opravljena raziskava, ki jo je izvedla spletna stran iSeeCars, ugotavlja, da se sicer razlika v ceni med novimi in rabljenimi vozili manjša, nekateri malo rabljeni modeli letnika 2019 in 2020 pa so celo dražji od svoje nove različice. Razlog za ta fenomen je pomanjkanje mikročipov, ki so ključni del avtomobila, saj povezujejo v celoto vse od varnostnih sistemov do dodatnih funkcij, navaja iSeeCars.
Proizvajalci tako na ključne komponente čakajo dlje časa ali pa ponudijo vozilo brez nekaterih dodatkov, zaradi česar je vozilo seveda cenejše kot običajno, je pojasnil Karl Brauer, glavni analitik pri iSeeCars. Nekateri proizvajalci pa naj bi celo popolnoma zaustavili proizvodnjo. Prodajalci rabljenih avtomobilov očitno menijo, da bodo kupci raje plačali nekaj več za malo rabljeno vozilo, ki ga lahko takoj odpeljejo, kot pa čakali na novo, pravi Brauer.
Na prvo mesto malo rabljenih vozil se je uvrstila Kia Telluride, ki je kar 8,1 odstotka oziroma nekaj več kot 3.500 dolarjev dražja od svoje nove različice. Povpraševanje po tem modelu je zelo visoko že od leta 2019, ko je prišel na trg. Veliki športni terenec Telluride je sicer leta 2020 prejel nagrado Svetovni avto leta, poleg tega pa jih na trgu še ni v izobilju, kar mu še dodatno poveča vrednost.
Svetovna avtomobilska industrija naj bi letos zaradi pomanjkanja mikročipov utrpela izgubo dohodka v višini 110 milijard ameriških dolarjev, navaja CNBC. Daleč največ mikročipov proizvede Kitajska, sledijo ji Združene države Amerike, medtem ko Evropske države k svetovni proizvodnji mikročipov prispevajo 10 odstotkov. Evropska komisija bi si želela to številko spraviti na 20 odstotkov, omenja se tudi investicija v proizvodnjo mikročipov v višini med 20 in 30 milijard evrov. Največ mikročipov se sicer izdela za proizvajalce pametnih telefonov.
Zaradi pomanjkanja mikročipov dražja rabljena vozila
Svetovno pomanjkanje mikročipov je omejilo proizvodnjo novih avtomobilov, zaradi česar so posledično rabljeni avtomobili dražji. V ZDA opravljena raziskava, ki jo je izvedla spletna stran iSeeCars, ugotavlja, da se sicer razlika v ceni med novimi in rabljenimi vozili manjša, nekateri malo rabljeni modeli letnika 2019 in 2020 pa so celo dražji od svoje nove različice. Razlog za ta fenomen je pomanjkanje mikročipov, ki so ključni del avtomobila, saj povezujejo v celoto vse od varnostnih sistemov do dodatnih funkcij, navaja iSeeCars.
Proizvajalci tako na ključne komponente čakajo dlje časa ali pa ponudijo vozilo brez nekaterih dodatkov, zaradi česar je vozilo seveda cenejše kot običajno, je pojasnil Karl Brauer, glavni analitik pri iSeeCars. Nekateri proizvajalci pa naj bi celo popolnoma zaustavili proizvodnjo. Prodajalci rabljenih avtomobilov očitno menijo, da bodo kupci raje plačali nekaj več za malo rabljeno vozilo, ki ga lahko takoj odpeljejo, kot pa čakali na novo, pravi Brauer.
Katerim modelom vozil je poskočila cena?
Na prvo mesto malo rabljenih vozil se je uvrstila Kia Telluride, ki je kar 8,1 odstotka oziroma nekaj več kot 3.500 dolarjev dražja od svoje nove različice. Povpraševanje po tem modelu je zelo visoko že od leta 2019, ko je prišel na trg. Veliki športni terenec Telluride je sicer leta 2020 prejel nagrado Svetovni avto leta, poleg tega pa jih na trgu še ni v izobilju, kar mu še dodatno poveča vrednost.
Drugi po vrsti je GMC Sierra 1500 in je za 6,4 odstotka dražji od novega modela, ki sicer stane približno 54.000 dolarjev. Na tretjem mestu pa je Toyota Tacoma, ki je od novega modela dražja za 5,2 odstotka. Na seznam se je sicer uvrstil še Mercedes-Benz G-class, za katerega bi odšteli skoraj 200.000 ameriških dolarjev in Teslin Model 3, kjer je rabljen nekoliko čez 1000 dolarjev dražji od novega.
16 avtomobilov, ki so rabljena dražja kot nova | |||||
# | Model avtomobila | Cena novega avtomobila (v dolarjih) |
Cena rabljenega avtomobila (v dolarjih) |
Razlika v odstotkih | Razlika v dolarjih |
1. | Kia Telluride | 44.166 | 47.730 | 8,1 | 3.564 |
2. | GMC Sierra 1500 | 54.205 | 57.671 | 6,4 | 3.466 |
3. | Toyota Tacoma | 37.902 | 39.857 | 5,2 | 1.955 |
4. | Mercedes-Benz G-Class | 182.631 | 190.078 | 4,1 | 7.447 |
5. | Toyota RAV4 Hybrid | 34.995 | 36.352 | 3,9 | 1.357 |
6. | Toyota Tundra | 49.643 | 51.474 | 3,7 | 1.831 |
7. | Dodge Challenger | 39.375 | 40.764 | 3,5 | 1.388 |
8. | Toyota 4Runner | 45.382 | 46.867 | 3,3 | 1.485 |
9. | Hyundai Palisade | 44.063 | 45.356 | 2,9 | 1.293 |
10. | Tesla Model 3 | 44.409 | 45.677 | 2,9 | 1.268 |
11. | Honda Civic | 26.331 | 27.058 | 2,8 | 727 |
12. | Dodge Charger | 38.977 | 39.874 | 2,3 | 897 |
13. | Honda Odyssey | 37.612 | 38.048 | 1,2 | 435 |
14. | Kia Rio | 17.346 | 17.472 | 0,7 | 127 |
15. | Subaru Crosstrek | 29.474 | 29.642 | 0,6 | 168 |
16. | Subaru WRX | 34.487 | 34.568 | 0,2 | 81 |
Svetovna avtomobilska industrija naj bi letos zaradi pomanjkanja mikročipov utrpela izgubo dohodka v višini 110 milijard ameriških dolarjev, navaja CNBC. Daleč največ mikročipov proizvede Kitajska, sledijo ji Združene države Amerike, medtem ko Evropske države k svetovni proizvodnji mikročipov prispevajo 10 odstotkov. Evropska komisija bi si želela to številko spraviti na 20 odstotkov, omenja se tudi investicija v proizvodnjo mikročipov v višini med 20 in 30 milijard evrov. Največ mikročipov se sicer izdela za proizvajalce pametnih telefonov.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.