Nemčija občutno znižala davke
Nemčija je kot pomoč za spodbudo rasti domače potrošnje začasno znižala DDV. Dobičkonosna marža trgovcev in drugih storitvenih podjetij se bo na ta način – povečala.
Odpri galerijo
Nemčija je relativno hitro našla soglasje za veliko povečanje trošenja na zvezni ravni, ki naj bi spodbudilo gospodarsko rast. Vrednost paketa je 130 milijard evrov in naj bi v dveh letih predstavljal okoli 1,9 odstotka BDP (v posamičnem letu).
Presenečenje je začasno znižanje DDV (med julijem in decembrom 2020), saj naj bi se zgornja stopnja znižala za 3 odstotne točke na 16 odstotkov, spodnja pa za 2 odstotni točki na 5 odstotkov. Pri takšnem ukrepu obstaja tveganje, da se dobičkonosna marža trgovcev in drugih storitvenih podjetij poveča, vendar je namen ukrepa spodbuditi rast domače potrošnje.
Zaradi pomanjkanja proizvedenega blaga bi se lahko zgodilo, da se potrošniške cene zaradi začasnega znižanja DDV ne bodo močno znižale (povečanje marž), medtem ko se bodo v letu 2021 verjetno hitro zvišale (cene). Z vidika celotnega območja evra je to sicer zaželen scenarij.
Med drugimi pomembnimi ukrepi velja izpostaviti 300 evrov zveznega transferja družinam za vsakega otroka, 50 milijardni sklad za boj proti klimatskim spremembam, podporo inovacijam in digitalizaciji, 25 milijardni program za malo gospodarstvo, v primeru padca prodaje, ki je višji od 60 odstotkov v obdobju junij-avgust.
Občine naj bi dobile 10 milijard evrov nadomestila za izpad občinskih davkov, pri čemer bi bilo to namenjeno ohranitvi investicij v infrastrukturo oziroma stanovanjsko gradnjo. Neposredna shema podpore avtomobilski industriji je nekoliko razočarala, saj naj bi subvencijo za nakup novega električna vozila (do vrednosti 40.000 evrov) podvojili na 6.000 evrov, na vozila z drugimi pogoni pa je ne bodo uvedli.
Upoštevaje podporo proizvajalcev (3.000 evrov) električnih vozil je tako tržna vrednost električne vozila za 9.000 evrov nižja od ekonomske cene. Tej shemi naj bi bilo namenjeno 2,2 milijarde evrov sredstev, še 2 milijardi pa naj bi bili namenjeni subvencioniranju R&R v avtomobilski industriji.
Nemški paket je pomemben tudi z vidika zgleda za ostale članice EU. Precej verjetno je, da bodo del rešitev posvojile tudi druge države. Od začetka krize je Nemčija v podporo domačemu gospodarstvu namenila skoraj 30 odstotkov svojega BDP, približno polovico v garancijah, kar praviloma ne povečuje javno-finančnega dolga.
Več informacij izpod peresa glavnega ekonomista GZS.
Presenečenje je začasno znižanje DDV (med julijem in decembrom 2020), saj naj bi se zgornja stopnja znižala za 3 odstotne točke na 16 odstotkov, spodnja pa za 2 odstotni točki na 5 odstotkov. Pri takšnem ukrepu obstaja tveganje, da se dobičkonosna marža trgovcev in drugih storitvenih podjetij poveča, vendar je namen ukrepa spodbuditi rast domače potrošnje.
Zaradi pomanjkanja proizvedenega blaga bi se lahko zgodilo, da se potrošniške cene zaradi začasnega znižanja DDV ne bodo močno znižale (povečanje marž), medtem ko se bodo v letu 2021 verjetno hitro zvišale (cene). Z vidika celotnega območja evra je to sicer zaželen scenarij.
PREBERITE TUDI:
Med drugimi pomembnimi ukrepi velja izpostaviti 300 evrov zveznega transferja družinam za vsakega otroka, 50 milijardni sklad za boj proti klimatskim spremembam, podporo inovacijam in digitalizaciji, 25 milijardni program za malo gospodarstvo, v primeru padca prodaje, ki je višji od 60 odstotkov v obdobju junij-avgust.
Občine naj bi dobile 10 milijard evrov nadomestila za izpad občinskih davkov, pri čemer bi bilo to namenjeno ohranitvi investicij v infrastrukturo oziroma stanovanjsko gradnjo. Neposredna shema podpore avtomobilski industriji je nekoliko razočarala, saj naj bi subvencijo za nakup novega električna vozila (do vrednosti 40.000 evrov) podvojili na 6.000 evrov, na vozila z drugimi pogoni pa je ne bodo uvedli.
Upoštevaje podporo proizvajalcev (3.000 evrov) električnih vozil je tako tržna vrednost električne vozila za 9.000 evrov nižja od ekonomske cene. Tej shemi naj bi bilo namenjeno 2,2 milijarde evrov sredstev, še 2 milijardi pa naj bi bili namenjeni subvencioniranju R&R v avtomobilski industriji.
Nemški paket je pomemben tudi z vidika zgleda za ostale članice EU. Precej verjetno je, da bodo del rešitev posvojile tudi druge države. Od začetka krize je Nemčija v podporo domačemu gospodarstvu namenila skoraj 30 odstotkov svojega BDP, približno polovico v garancijah, kar praviloma ne povečuje javno-finančnega dolga.
Več informacij izpod peresa glavnega ekonomista GZS.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.