Nastaja evropsko-ameriški velikan za dostavo hrane

Britansko-nizozemska družba za dostavo hrane Just Eat Takeaway se podaja v nakup ameriškega kolega Grubhub. Z združitvijo bo nastal največji spletni dostavljalec hrane zunaj Kitajske.
Fotografija: Združeno podjetje bo pomemben igralec na štirih ključnih trgih - ZDA, Veliki Britaniji, Nemčiji in na Nizozemskem. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Združeno podjetje bo pomemben igralec na štirih ključnih trgih - ZDA, Veliki Britaniji, Nemčiji in na Nizozemskem. FOTO: Getty Images/iStockphoto

Just Eat Takeaway bo za nakup, ki ga morajo potrditi še delničarji obeh podjetij, odštel 7,3 milijarde dolarjev. Z združitvijo, ki naj bi bila končana v prvem četrtletju leta 2021, bo nastal največji spletni dostavljalec hrane zunaj Kitajske.

Do dogovora prihaja po tistem, ko sta obe podjetji v času pandemije covida-19 zabeležili krepko rast. Potrošniki so se namreč v času karantene več odločali za nakupe na spletu, sta po poročanju francoske tiskovne agencije AFP v sporočilu za javnost zapisali podjetji, ki sta dogovor o združitvi sklenili v sredo.



Združeno podjetje bo pomemben igralec na štirih ključnih trgih - ZDA, Veliki Britaniji, Nemčiji in na Nizozemskem, računajo tudi na večjo rast v ZDA, kjer Just Eat Takeaway zdaj ni bil prisoten. Just Eat Takeaway je prisoten tudi v Franciji, Kanadi, Izraelu, Avstraliji in Mehiki.

Just Eat Takeaway bo v skladu z dogovorom, ki ga morajo potrditi še delničarji obeh družb, za delnico Grubhuba odštel 75,15 dolarja. Delnica ameriške družbe je bila ob koncu sredinega trgovanja vredna 59,05 dolarja, v trgovanju po zaprtju trga pa je pridobila 5,9 odstotka in se oblikovala pri 62,50 dolarja. Medtem se je vrednost delnice Just East Takeaway na borzi v Amsterdamu znižala za 12,6 odstotka na 85,88 evra.


Grubhub je sicer učinkovito krmaril po "razdrobljenem" ameriškem trgu, vendar pa ZDA ostajajo trg z obeti za rast. Just East Takeaway.com bo sicer prednost pred dobičkom dal trajnostni rasti, saj je bila ta ključno gonilo strategije v Evropi.

Grubhub se je pred tem dogovorom o združitvi pogovarjal z Uberjem, ki je za nakup ponudil šest milijard dolarjev. Pogovori niso obrodili sadov.

Več iz rubrike