Nakopičena nova letala, ki jih nihče ne želi kupiti
Boeingu zmanjkuje prostora za shranjevanje na novo proizvedenih 787 Dreamlinerjev.
Odpri galerijo
Medtem ko Morgan Stanley še naprej trmasto ponavlja, da bo ameriško gospodarstvo okrevalo v obliki črke V, je to težko opaziti pri številu potnikov letalskih prevoznikov ali v komercialnem vesoljskem sektorju, kjer je Boeing postal primer, kako hitro se lahko usoda obrne.
Po poročanju Bloomberga Boeingu zmanjkuje prostora za shranjevanje na novo proizvedenih 787 Dreamlinerjev (srednje veliko širokotrupno letalo), saj so neprodane jeklene ptice parkirane na vsakem razpoložljivem delu letališč v bližini Boeingovih tovarn v Washingtonu in Južni Karolini.
Bloomberga citira osebe, ki so seznanjene s situacijo: »V prostorih podjetja je na desetine letal, ki se valjajo po Boeingovih tovarnah. Skupno jih je nekje nad 50. To je več kot dvokratnik števila letal, ki običajno čakajo na liniji Boeinga.«
Po besedah Bloombergovih virov so povsem nova širokotrupna letala postavljena na zaprti vzletno-pristajalni stezi na letališču, ki stoji ob Boeingovi tovarni severno od Seattla. V severnem Charlestonu pa okoli dostavnega centra in hangarji. Ameriški izdelovalec letal je začel 787 Dreamlinerje shranjevati celo na puščavskem območju v Victorvilleu v Kaliforniji.
Težave Boeinga s parkiranimi letali sicer niso nič novega: lani je imel Boeing nakopičenih toliko 737 Maxov. Kot ugotavlja Bloomberg, se je Boeing tokrat zanašal na široko karoserijo, proizvedeno v rekordnih številkah in si tako nakopal stroške v višini 20 milijard dolarjev, odkar se je Maxu marca 2019 - po dveh usodnih nesrečah prepovedali - komercialni leti.
Ker pa je covid-19 v tem letu zmanjšal zanimanje potrošnikov za potovanja na dolge razdalje, se je število novih Dreamlinerjev nabralo in ustvarilo nov finančni zastoj podjetja.
Zaradi trenutnega stanja v letalski industriji bo »naslednjih nekaj let težko preživeti,« meni George Ferguson, Bloombergov analitik.
Za zdaj se Boeing zanaša na okrepitev povpraševanja: »Še naprej natančno spremljamo trg in ostajamo zelo angažirani s svojimi strankami po vsem svetu,« je nedavno dejal Greg Smith, glavni finančni direktor in podpredsednik podjetja.
Na žalost tak optimizem ostaja nerealen, saj je Boeing v maju in juniju prodal le tri letala 787, 36 letal pa v prvih šestih mesecih leta, kar je več kot 50 odstotkov manj od 78 dobav v letu prej.
Vse to pomeni še nižje prihodke v prihodnosti, več odpuščanja in - sčasoma - vrnitev k pogajalski mizi.
Po poročanju Bloomberga Boeingu zmanjkuje prostora za shranjevanje na novo proizvedenih 787 Dreamlinerjev (srednje veliko širokotrupno letalo), saj so neprodane jeklene ptice parkirane na vsakem razpoložljivem delu letališč v bližini Boeingovih tovarn v Washingtonu in Južni Karolini.
Bloomberga citira osebe, ki so seznanjene s situacijo: »V prostorih podjetja je na desetine letal, ki se valjajo po Boeingovih tovarnah. Skupno jih je nekje nad 50. To je več kot dvokratnik števila letal, ki običajno čakajo na liniji Boeinga.«
PREBERITE TUDI:
Po besedah Bloombergovih virov so povsem nova širokotrupna letala postavljena na zaprti vzletno-pristajalni stezi na letališču, ki stoji ob Boeingovi tovarni severno od Seattla. V severnem Charlestonu pa okoli dostavnega centra in hangarji. Ameriški izdelovalec letal je začel 787 Dreamlinerje shranjevati celo na puščavskem območju v Victorvilleu v Kaliforniji.
Nov finančni zastoj podjetja
Težave Boeinga s parkiranimi letali sicer niso nič novega: lani je imel Boeing nakopičenih toliko 737 Maxov. Kot ugotavlja Bloomberg, se je Boeing tokrat zanašal na široko karoserijo, proizvedeno v rekordnih številkah in si tako nakopal stroške v višini 20 milijard dolarjev, odkar se je Maxu marca 2019 - po dveh usodnih nesrečah prepovedali - komercialni leti.
Ker pa je covid-19 v tem letu zmanjšal zanimanje potrošnikov za potovanja na dolge razdalje, se je število novih Dreamlinerjev nabralo in ustvarilo nov finančni zastoj podjetja.
Zaradi trenutnega stanja v letalski industriji bo »naslednjih nekaj let težko preživeti,« meni George Ferguson, Bloombergov analitik.
Za zdaj se Boeing zanaša na okrepitev povpraševanja: »Še naprej natančno spremljamo trg in ostajamo zelo angažirani s svojimi strankami po vsem svetu,« je nedavno dejal Greg Smith, glavni finančni direktor in podpredsednik podjetja.
Na žalost tak optimizem ostaja nerealen, saj je Boeing v maju in juniju prodal le tri letala 787, 36 letal pa v prvih šestih mesecih leta, kar je več kot 50 odstotkov manj od 78 dobav v letu prej.
Vse to pomeni še nižje prihodke v prihodnosti, več odpuščanja in - sčasoma - vrnitev k pogajalski mizi.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.