Maske morajo pasti. Postanimo zmagovalci!

Ko nastopijo težave, se moramo osredotočati, kaj lahko naredimo in ne na to, česa ne moremo. Pomembna pa je tudi sprememba razmišljanja iz »jaz« v »mi«.
Fotografija: Foto: Yves Herman/Reuters
Odpri galerijo
Foto: Yves Herman/Reuters

Zapisane besede morajo biti lait motiv vsake družbe, če želi prebroditi krizo, nastalo zaradi pandemije. Tako je bilo slišati včeraj na virtualnem dogodku Gospodarske zbornice Slovenije, kjer so predstavniki gospodarstva izpostavili, da s sedanjim razvojnim modelom Slovenija napreduje dokaj stabilno, vendar prepočasi, da bi lahko uresničili svoje sanje.


 

Kaj so Slovenske sanje?


Sanje bi morale biti postati Slovenija 5.0, družba trajnostnega razvoja, ki bo z uporabo znanosti, umetne inteligence, industrije 4.0 in inovativnosti zagotavljala delo, socialno varnost in okoljsko vzdržnost po najvišjih svetovnih standardih in s tem po razvitosti prodrla v krog najuspešnejših držav sveta. Za to je potrebna nova razvojna paradigma, v okviru katere bo osrednje mesto namenjeno vlaganjem v razvoj in inovativnost, so se strinjali udeleženci 15. Vrha slovenskega gospodarstva, ki ga je Gospodarska zbornica Slovenije tokrat prvič organizirala povsem virtualno.
FOTO: Aly Song/Reuters
FOTO: Aly Song/Reuters


Predsednik GZS Boštjan Gorjup vidi Slovenijo 5.0 kot »družbo trajnostnega razvoja, v kateri polno izkoristimo svoje sposobnosti, priložnosti in izzive za razvoj v dobro kakovosti življenja in blaginje vseh prebivalcev Slovenije.« Akcijski načrt Slovenija 5.0, ki ga je pripravila GZS, naslavlja pot, kako doseči strateški načrt višje produktivnosti do 2025 za 40 %. V sprejeti strategiji razvoja do leta 2030 Gorjup pogreša podrobnejši načrt zavez in ukrepov, s katerimi bomo »ukrepali letos, drugo leto, ko bomo predsedovali Evropski uniji, leto za tem; skratka, kaj bomo vsako leto posebej do leta 2030 spremenili in razvili, da bomo do konca desetletja res postali ena najbolj razvitih družb na svetu« - da bomo postali Slovenija 5.0, družba, ki bo z uporabo znanosti, umetne inteligence, industrije 4.0 in inovativnosti zagotavljala delo, socialno varnost in okoljsko vzdržnost po najvišjih svetovnih standardih. Zato GZS poziva k partnerski razvojni koaliciji za Slovenijo 5.0. kot razvojni iniciativi, ki bo promovirala in pospeševala procese in ukrepe, ki jih potrebujemo za doseganje trajnostnega razvoja.
 

Dohiteti EU

 
V središču okrogle mize je bila tematika Slovenija 5.0 - Kako dohiteti razvito EU. Prof.dr. Polona Domadenik iz Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, sokoordinatorica akcijskega načrta, je poudarila, da moramo za dosego tega cilja kot narod preklopiti na zmagovalno miselnost. Generalna direktorica GZS Sonja Šmuc uvodoma poudarila, da je cilj gospodarstva jasen - priti med najrazvitejše države na svetu. Poudarila je, da imamo že sedaj številna podjetja, ki »segajo po zvezdah« in sodijo v sam svetovni vrh, vendar to v Sloveniji še vedno ni prevladujoč vzorec.
FOTO: Andrew Yates/Reuters
FOTO: Andrew Yates/Reuters


Višja produktivnost, povezovanje in trajnostno voditeljstvo, povezovanje vseh sfer družbe in konsenz, kam želimo in kako tja priti, so po mnenju Medeje Lončar, predsednice Združenja Manager, temeljni gradniki za Slovenijo prihodnosti. V Združenju Manager so zato oblikovali Akcijski načrt za dvig produktivnosti. Med ukrepi za gospodarstvo je izpostavila pomen digitalizacije, vseživljenjskega učenja, okoljskih elementov in dobrega korporativnega upravljanja ter povezovanja med vsemi deležniki. Predlagane ukrepe pa je potrebno začeti uresničevati.

Branko Meh, predsednik OZS, je poudaril, da so slovenska podjetja zlasti na področju mehanizacije že dobro digitalizirana. Ob tem je dodal, da ne smemo pozabiti na velik potencial v lesni panogi oziroma v lesnopredelovalni verigi, pa tudi v butični, maloserijski proizvodnji, kar je potrebno razvijati še naprej. Opozoril je na velik pomen povezovanja delodajalskih organizacij, ki lahko skupaj z državo dosežejo marsikaj dobrega za gospodarstvo in s tem za večji ugled Slovenije. 

Po mnenju Blaža Brodnjaka, predsednika AmCham Slovenija, je napočil čas, da Slovenijo postavimo na prvo mesto, zato je dobro, da se gospodarstveniki intenzivno povezujejo v zavezništvo za boljšo Slovenijo. Zavedati se moramo, kaj so naše ključne prioritete in nato povezati vse podsisteme v veliko koalicijo za strukturne reforme. Torej, kot je bilo slišati na Vrhu gospodarstva Slovenija 5.0 ni le še ena vizija prihodnje Slovenije, temveč zaveza, ki jo moramo sooblikovati in graditi skupaj - podjetja, socialni partnerji, akademsko-raziskovalna sfera ter vlada.
 

Razmišljanje izven okvirjev = »must do«


Na Vrhu slovenskega gospodarstva so udeleženci prisluhnili tudi junaku letošnjega Tour de France Tadeju Pogačarju ter eni najvplivnejših motivacijskih govork Robyn Benincasi.



Vrhunski kolesar Tadej Pogačar, ki je z zmago na letošnji dirki Tour de France »presenetil sebe in ves svet«, se je uvodoma opisal kot potrpežljivega, marljivega, nepopustljivega, skromnega in prijaznega. Povedal je, da je za uspeh sicer potreben tudi kanček sreče, da pa vrhunski dosežki zahtevajo mnogo vloženega dela in truda. Poudaril je pomen kakovostnega, načrtovanega treninga in tudi načina življenja, saj je pri njem kot vrhunskem športniku ves dan podrejen kolesarstvu. Izpostavil je velik pomen ekipe, od mehanikov do zdravnikov, ki spremljajo kolesarje, vsi pa delajo drug za drugega. Vsak vrhunski kolesar seveda pomeni tudi dobro naložbo za sponzorje.

Spremembe so danes edina stalnica, naš odgovor nanje pa določa, kako uspešni bomo, je bila jasna tudi ameriška motivacijska govornica Robyn Benincasa. Dober vodja zna zgraditi ekipo, ki se prilagaja, premaguje težave in zmaguje kot eden, in ki doseže, da v ekipi vlada vera v uspeh in ne strah pred neuspehom. Razmišlja izven okvirjev. Ko nastopijo težave, se osredotoča na to, kaj lahko naredimo in ne na to, česa ne moremo. Najbolj pomembna pa je sprememba razmišljanja iz »jaz« v »mi«. Biti ekipa ne pomeni biti eden z drugim, ampak eden za drugega. Zaključila je z mislijo, da ljudi okoli sebe ne navdihujemo s tem, da jim pokažemo, kako neverjetni smo sami, temveč tako, da jim pokažemo, kako čudoviti, nadarjeni, vredni in pametni so.

Več iz rubrike