Ljubljana: Začetek urejanja kolesarskih površin

V Ljubljani se začenja niz večjih projektov za ureditev kolesarskih površin. Mestna občina Ljubljana (Mol) je že v postopku izbora izvajalca za kolesarjem in pešcem prijazno preureditev Drenikove ulice in Vodnikove ceste, v kratkem naj bi sledil razpis za ureditev površin ob Dunajski cesti, obetajo se tudi posegi na Tržaški in Litijski cesti.
Fotografija: Blaž Samec
Odpri galerijo
Blaž Samec

Ureditev Drenikove ulice med križiščem s Celovško cesto in križiščem z Verovškovo ulico, kjer trenutno ni površin za kolesarje, med drugim predvideva dvignjen prostor za kolesarje in pešce ter preureditev križišča s Celovško cesto. Poleg prenove ulice, ki predstavlja del diagonalne prometne povezave med Bežigradom in Šiško, ter ureditve površin za kolesarje in pešce so istočasno predvidena tudi vzdrževalna dela na plinovodnem in vročevodnem omrežju med Maurerjevo ulico in Celovško cesto.


Vodnikovo cesto, ki je v trenutni podobi na določenih delih za kolesarje zaradi ozke in vijugajoče steze precej nevarna, nameravajo na občini urediti tako, da bo na njej več prostora za pešce in kolesarje. Cestišče Vodnikove ceste bo po novem nekoliko ožje, površine za kolesarje in pešce pa širše. Kolesarske površine bodo obenem večinoma ločene od cestišča, s čimer bo prometna varnost zanje še povečana. Tudi v tem primeru so predvidena tudi vzdrževalna dela na komunalnem omrežju.


Na Molu so za STA pojasnili, da je v nadaljevanju urejanja kolesarskih površin v prestolnici najprej v načrtu ureditev Dunajske ceste. Javno naročilo za ta projekt naj bi bilo objavljeno v kratkem. Na občini so začeli tudi postopke za izdelavo projektne dokumentacije za ureditev kolesarskih površin na območju Tržaške ceste in Jadranske ulice, prihodnje leto pa načrtujejo še ureditev manjkajočega dela kolesarske steze na Litijski cesti.

Ali bo šlo pri teh projektih za večje gradbene posege ali le za manjše izboljšave obstoječih kolesarskih stez, bo po pojasnilih ljubljanske občine odvisno od potreb na posamezni lokaciji.


Ljubljana ima okoli 260 kilometrov urejenih kolesarskih poti, poleg tega pa je kolesarjenje dovoljeno tudi v nasprotno smer po okoli 70 enosmernih ulicah in na nekaterih območjih za pešce v središču mesta. Kolesarjenje olajšujejo tudi deljeni prometni prostor na območju osrednje Slovenske ceste, obnove na območju Gosposvetske ceste, Dalmatinove ulice in severnega dela Slovenske ceste ter drugi obnovitveni posegi v središču mesta in zunaj njega. Teh bo v prihodnjih mesecih in letih po napovedih občine še veliko.

Več iz rubrike