Nekatera največja podjetja so nastala prav med krizo
Številna podjetja, ki danes oblikujejo naš vsakdan so nastale prav v obdobjih krize. Med takimi so tudi CNN, Uber in Airbnb.
Odpri galerijo
Spletni BBC izpostavlja prednosti, ki se kažejo v obdobjih krize. To so izkusila številna podjetja, ki danes kreirajo našo mobilnost, medije, turistično ponudbo in tudi prehrano. Skupne začetke v krizah si delijo General Motors, Burger King, CNN, Uber in tudi Airbnb.
Avtomobilski velikan iz Detroita in bivši ameriški ponos General Motors je začel delovati leta 1908, ko se je ameriško gospodarstvo močno treslo. V nepredvidljivem letu 1953 je svojo prvo pleskavico obrnil tudi Burger King, 27 let kasneje pa je začel oddajati CNN - inflacija v ZDA je bila takrat skoraj 15 odstotna. Tudi zadnja kriza ima svoje zmagovalce; Airbnb in Uber sta začela delovati ravno v času zadnje finančne krize.
Vsi primeri so svojevrstne zgodbe o uspehu in dokaz, da se lahko nove oblike poslovanja ter dobro stoječe podjetja oblikujejo ravno v času upočasnitve gospodarskih aktivnostih. Dane Strangler iz think tanka Bipartisan Policy Centre, ki povezuje oba ameriška politična pola je prepričan, da so prav krize tisto, kar podjetja utrdi in jih naredi bolj spretne. Zaganjanje procesov je toliko težje v časih ko financiranje ni na voljo; če podjetje začne delovati v krizi ima iskanje rešitev zapisano že v svojem DNK, pravi Strangler.
Aktualne gospodarske napovedi niso najbolj spodbudne, saj se ravni aktivnosti gospodarstva lahko približajo tistim po drugi svetovni vojni, konec koncev pa je največje svetovno gospodarstvo že v obdobju recesije.
A vendar, če kaj lahko sklepamo iz preteklih kriz je to, da bodo tudi tokrat ustvarjena uspešna podjetja, ki bodo krojila novo realnost in naš vsakdan. Razvijajo se številna zagonska podjetja, ki lahko kaj hitro postanejo naslednji Aibnbn in Uber.
BBC piše, da se tudi v trenutni krizi ustvarja veliko novih podjetij. Samo v ZDA je bilo v zadnjem tednu maja ustvarjenih skoraj 70 tisoč novih podjetij, številka pa je za 21 odstotkov višje kot v istem obdobju leta 2019.
Nenaden porast novih podjetij se lahko pripiše »prisilnemu podjetništvu«, do katerega pride v časih ko primanjkuje zaposlitev, pa izpostavlja Robert Fairlie, profesor ekonomije na kalifornijški univerzi Santa Cruz. Ljudje ne najdejo zaposlitev, zato si jo ustvarijo sami; so pa tudi taki, ki so imeli idejo za podjetje že pred samo krizo, pravi. Fairlie dodaja še, da imajo ljudje v času krize več časa za premislek, saj se delovni dnevi za številne umirijo ali celo končajo.
Prejšnje krize so kreirale tudi zgodbe o uspehu
Avtomobilski velikan iz Detroita in bivši ameriški ponos General Motors je začel delovati leta 1908, ko se je ameriško gospodarstvo močno treslo. V nepredvidljivem letu 1953 je svojo prvo pleskavico obrnil tudi Burger King, 27 let kasneje pa je začel oddajati CNN - inflacija v ZDA je bila takrat skoraj 15 odstotna. Tudi zadnja kriza ima svoje zmagovalce; Airbnb in Uber sta začela delovati ravno v času zadnje finančne krize.
PREBERITE TUDI:
Vsi primeri so svojevrstne zgodbe o uspehu in dokaz, da se lahko nove oblike poslovanja ter dobro stoječe podjetja oblikujejo ravno v času upočasnitve gospodarskih aktivnostih. Dane Strangler iz think tanka Bipartisan Policy Centre, ki povezuje oba ameriška politična pola je prepričan, da so prav krize tisto, kar podjetja utrdi in jih naredi bolj spretne. Zaganjanje procesov je toliko težje v časih ko financiranje ni na voljo; če podjetje začne delovati v krizi ima iskanje rešitev zapisano že v svojem DNK, pravi Strangler.
Nova kriza, nove priložnosti
Aktualne gospodarske napovedi niso najbolj spodbudne, saj se ravni aktivnosti gospodarstva lahko približajo tistim po drugi svetovni vojni, konec koncev pa je največje svetovno gospodarstvo že v obdobju recesije.
A vendar, če kaj lahko sklepamo iz preteklih kriz je to, da bodo tudi tokrat ustvarjena uspešna podjetja, ki bodo krojila novo realnost in naš vsakdan. Razvijajo se številna zagonska podjetja, ki lahko kaj hitro postanejo naslednji Aibnbn in Uber.
BBC piše, da se tudi v trenutni krizi ustvarja veliko novih podjetij. Samo v ZDA je bilo v zadnjem tednu maja ustvarjenih skoraj 70 tisoč novih podjetij, številka pa je za 21 odstotkov višje kot v istem obdobju leta 2019.
Nenaden porast novih podjetij se lahko pripiše »prisilnemu podjetništvu«, do katerega pride v časih ko primanjkuje zaposlitev, pa izpostavlja Robert Fairlie, profesor ekonomije na kalifornijški univerzi Santa Cruz. Ljudje ne najdejo zaposlitev, zato si jo ustvarijo sami; so pa tudi taki, ki so imeli idejo za podjetje že pred samo krizo, pravi. Fairlie dodaja še, da imajo ljudje v času krize več časa za premislek, saj se delovni dnevi za številne umirijo ali celo končajo.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.