Kitajski investitor ustvarja »slovenski« letalski imperij

Izredno aktiven kitajski poslovnež v Sloveniji ima ambiciozne načrte z bivšo letalsko šolo Adrie Airways.
Fotografija: Foto: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Foto: Leon Vidic/Delo

Kitajski poslovnež Kai Dai, ki je lani v Sloveniji registriral novo letalsko družbo, je pred kratkim postal lastnik pilotske akademije Adria Airways, kar spodbuja špekulacije, da bo njegovo podjetje Kylin Prime Capital postalo pomemben igralec v letalskem sektorju države, piše portal EX-YU Aviation.
 
Kitajsko podjetje, ki ga podpira domača država, je lani ustanovilo družbo European Prime Airways, v poslovnem registru Slovenije pa so zapisane glavne dejavnosti potniški in zračni promet. Poleg tega je po javnih podatkih razvidno, da ima 10-odstotni delež v letalski družbi tudi nekdanji pilot Adrie Airways Blaž Berdnik.
 
Podjetje sicer ne komentira svojih načrtov, prav tako ne potrjuje niti zanika vpletenosti v industrijo zračnega prometa EU.


Prejšnji mesec je bila v okviru stečajnega postopka nekdanjega slovenskega letalskega prevoznika, za 7500 evrov prodana letalska šola Adrie Airways. Nakup je opravil nekdanji slovenski predsednik ustavnega sodišča dr. Peter Jambrek, ki je združil moči s Kaijem Daijem.

Kai Dai. FOTO: Lombar Tomi
Kai Dai. FOTO: Lombar Tomi
Jambrekov Inštitut za ustavno ureditev in človekove pravice je šolo formalno pridobil, Dai in Jambrek pa sta nedavno postala poslovna partnerja v podjetju Adria Aviation Academy, v katerem ima Dai 55-odstotni lastniški delež, Jambrek pa 30-odstotnega. Preostalih 15 odstotkov je v lasti Jambrekovega sina Oskarja Petra Jambreka.
 
Dr. Jambrek je razkril načrt, da letalska šola postane največja na svetu. »Ciljamo na velik bazen držav - na primer na Kitajskem pilotov izjemno primanjkuje, enako velja za Indijo in Indonezijo,« je dejal.
 
Šola naj bi začela delovati prihodnje leto, ko bodo urejene vse birokratske zadeve. Največje bogastvo letalske šole je še vedno veljavna, vendar nedelujoča licenca ATO (odobrena organizacija za usposabljanje), ki kupcu omogoča nadaljevanje usposabljanja bodočih pilotov.  
 

Kitajci doslej neuspešni

Peter Jambrek.FOTO: Suhadolnik Jože
Peter Jambrek.FOTO: Suhadolnik Jože

Kitajske naložbe v slovenski letalski sektor so bile doslej neuspešne. Podjetje SHS Aviation, ki ga podpira Kitajska, je leta 2017 dobilo petnajstletno koncesijo za letališče Maribor. Načrtovalo je, da bo letališče postalo evropsko vozlišče za prihod kitajskih turistov. Za uresničitev svoje vizije je podjetje ustanovilo novega prevoznika - VLM Slovenija -, ki je začel na več evropskih destinacij leteti iz Maribora.

Vendar je letalski prevoznik po številnih težavah bankrotiral, kitajski investitor se je kasneje umaknil tudi z letališča Maribor, državi pa očital, da ni izpolnila svojega dela dogovora, da bi sprejela nov prostorski načrt letališča, ki bi omogočil njegov razvoj. Do danes nov prostorski načrt ni bil sprejet.
 

Več iz rubrike