Katere so blagovne znamke, ki najbolj onesnažujejo okolje

V Sloveniji je popis potekal v organizaciji Ekologov brez meja. Najpogosteje najdeni odpadki na izbranih lokacijah sodijo v kategorijo tobačnih izdelkov.
Fotografija: Plavajoče smeti na Tajskem. Foto: Reuters
Odpri galerijo
Plavajoče smeti na Tajskem. Foto: Reuters

21. septembra je svet ponovno stopil skupaj v boj proti odpadkom. V sklopu globalne čistilne akcije World Cleanup Day pod okriljem mreže Break Free From Plastic, katere del so tudi Ekologi brez meja, je potekal tudi popis blagovnih znamk odpadkov. »Coca Cola, Nestlé in PepsiCo ostajajo »zmagovalci« na seznamu največjih onesnaževalcev. Tudi slovenski popis ne prinaša večjih sprememb med »vodilnimi podjetji« v primerjavi z letom 2018,« sporočajo Ekologi brez meja.

Obale Dominikanske republike so lahko daleč od rajskih plaž z letakov. Foto: Reuters
Obale Dominikanske republike so lahko daleč od rajskih plaž z letakov. Foto: Reuters
V drugem popisu blagovnih znamk je bilo v 51 državah, tudi v Sloveniji, pregledanih več kot 470 tisoč kosov odpadkov. Za največje onesnaževalce so se že drugo leto zapored izkazale najbolj poznane blagovne znamke, ki se na plastično krizo večinoma odzivajo z napačnimi rešitvami. Med top deset so se tako uvrstila še podjetja Mondelēz International, Unilever, Mars, P&G, Colgate-Palmolive, Phillip Morris, in Perfetti Van Melle.

V Sloveniji je popis potekal v organizaciji Ekologov brez meja. Najpogosteje najdeni odpadki na izbranih lokacijah sodijo v kategorijo tobačnih izdelkov. »Posebej zaskrbljujoče je spoznanje, da v naravi pogosto najdemo embalažo tobačnih izdelkov, ne le cigaretnih ogorkov,« o velikih številkah odpadkov povedo Ekologi brez meja. »Med podjetja z največ odpadki na lokacijah popisa se je letos zvrstilo kar šest podjetij, ki so bila identificirana tudi v lanskem popisu. Lestvico top slovenskih deset sestavljajo Pivovarna Union Laško, McDonald’s, Red Bull, Mars, Coca Cola, Fructal, Mercator, Dana, Ferrero in Petrol.«

Okoljevarstveniki še opozarjajo, da brez sodelovanja vseh naštetih podjetij plastične krize in negativnega vpliva na podnebne spremembe ne moremo zajeziti. Gibanje Break Free From Plastic, tako še dodatno poziva proizvajalce, da zmanjšajo uporabo plastičnih izdelkov za enkratno uporabo, preoblikujejo sisteme in prevzamejo odgovornost za onesnaževanje.

Več iz rubrike