Kakšni izzivi nas čakajo pri razvoju vozil prihodnosti?
Konferenca »City as a Lab: Mobility 2021« - pametna vozila.
Odpri galerijo
Medijska hiša Delo in družba AV Living Lab sta leta 2020 uspešno združili dogodka na tematiko mobilnosti iz leta 2019 in ju preoblikovali v največjo prireditev o mobilnosti v regiji z več kot 1000 udeleženci ter 36 domačimi in tujimi govorniki.
V letu 2021 se njuna zgodba nadaljuje v tromesečni kampanji »City as a Lab: Mobility 2021«. Ta je bila sklenjena z mednarodno dvodnevno spletno konferenco.
Če so bili avtomobili včasih zgolj sredstvo za premagovanje razdalj, to zdaj ne velja več. Vozila namreč postajajo čedalje bolj multifunkcionalna, uporabniška izkušnja pa vse bolj izpopolnjena. To odpira vstop na trg novim podjetjem, ki razvijajo s tem povezane aplikacije in storitve.
Jaka Klement, direktor družbe za avtomobilska zavarovanja pri Zavarovalnici Triglav, je razložil, da v povezavi z avtomobilskimi zavarovanji uporabljajo inovativne rešitve, se osredotočajo na moderno mobilnost in sledijo najnovejšim trendom.
Lastnikom avtomobilom ponujajo storitev simulacije vožnje, pri čemer jih opozarjajo na nevarnosti, napake in jim podajajo napotke, kako se jim izogniti in poskrbeti za večjo varnost v prometu.
V sklopu zavarovalnice deluje Triglav Lab, tehnološki center, v katerem razvijajo pametne in inovativne rešitve na področju varnosti.
Pri poslovanju se prilagajajo potrebam strank in trgu. Ponujajo napredne digitalne storitve. Vključeni so v razvoj avtonomnih vozil, v prihodnje pa bodo eni prvih pri nas, pri katerih bo avtonomne avtomobile možno zavarovati. Zavarovanja ponujajo tudi na področju mikromobilnosti.
»Pandemija je pokazala, kako so mesta na globalni ravni povezana med sabo,« je uvodoma dejala Sarah Schappert, direktorica podjetja Urban-X.
Kot je nadaljevala Schappertova, je treba mesta graditi za ljudi in jih pripraviti na izzive, ki nas čakajo v prihodnje. Med pandemijo so se pokazali nekateri trendi: zmanjšana socialna interakcija, zagotavljanje večjih površin zunanjega dela restavracij, povečana uporaba koles, varovanje okolja in našega zdravja.
Podjetje Urban-X se sicer ukvarja s financiranjem startupom, ki delujejo na področju urbane tehnologije. Vsak mesec prejmejo ogromno prijav mladih podjetij, vendar pa izberejo le tiste z domnevno najboljšim potencialom.
Kot je povedala Schappertova, so lahko podjetja idealno okolje, kjer se preizkusijo nove tehnologije, ki bi bile lahko širše uporabne.
»Velike ideje ne smejo biti izolirane, ampak deljene z drugimi,« meni Schappertova.
Guy Harpak, tehnološki vodja v razvojnem oddelku Mercedes-Benz podjetja Daimler, je predstavil nekatere najnovejše trende na področju razvoja avtomobilov.
Avtomobil naj bi uporabniku predstavljal čim večjo dodano vrednost. V porastu je uporaba softwara, elektrike in novih tehnologij. Poudarek je na optimizaciji časa voznika in sopotnikov. Novejši avtomobili vsebujejo tudi produktivnostna orodja in pripomočke za zabavo. Čedalje bolj je izrazita raznolikost vozil, ugotavlja Harpak.
Čedalje več idej za opremo avtomobila je vzetih iz drugih panog. Pri tem se jih ustrezno prilagodi. S tem se odpira čedalje več možnosti na področju sodelovanja, je prepričan Harpak.
Izreal je sicer znan kot okolje za inovacije. Harpak meni, da je temu tako, ker se kot podjetnik lahko hitro povežeš z ljudmi, ki so ti pripravljeni pomagati tako s sodelovanjem kot investiranjem.
Po njegovem mnenju k temu veliko pripomore tudi družba, ki je zelo odprta za podjetništvo.
»Družba v Tel Avivu obožuje podjetnike. Napake so v tem okolju kulturno sprejemljive. Če ti nekaj spodleti in narediš napako, se lahko iz tega nekaj naučiš in to se tukaj obravnava kot nekaj dobrega,« je povedal Harpak.
Zadnji gost konference o mobilnosti, ki je potekala 8. junija, je bil Joseph Perry, direktor novih medijev v avtomobilih pri Sony Pictures.
Perry je navedel povzetke raziskav, pri čemer naj bi sodobni človek digitalna orodja uporabljal v povprečju štiri do pet ur na dan. V času pandemije se je ta čas še podaljšal. Pri Sony Pictures se ukvarjajo tudi z razvojem digitalnih pripomočkov, ki jih uporabnik lahko uporablja v avtu. Gre za zaslone v avtu, povezane storitve, različne vsebine in software, ki nudi tovrstno podporo.
Po besedah Perryja razvoj takih funkcij ni enostaven. Treba je zagotavljati tako varnost kot funkcionalnost. Pri tem se uporablja umetno inteligenco, virtualno resničnost in druge tehnologije. Pomembno se je povezati s strankami, da ti povedo, kaj si želijo na tem področju.
Pogovor na temo pametnih vozil je vsekakor ponudil veliko uporabnih informacij in izhodiščnih točk za razmislek.
V letu 2021 se njuna zgodba nadaljuje v tromesečni kampanji »City as a Lab: Mobility 2021«. Ta je bila sklenjena z mednarodno dvodnevno spletno konferenco.
Če so bili avtomobili včasih zgolj sredstvo za premagovanje razdalj, to zdaj ne velja več. Vozila namreč postajajo čedalje bolj multifunkcionalna, uporabniška izkušnja pa vse bolj izpopolnjena. To odpira vstop na trg novim podjetjem, ki razvijajo s tem povezane aplikacije in storitve.
Raba inovativnih rešitev, moderna mobilnost in sledenje najnovejšim trendom
Jaka Klement, direktor družbe za avtomobilska zavarovanja pri Zavarovalnici Triglav, je razložil, da v povezavi z avtomobilskimi zavarovanji uporabljajo inovativne rešitve, se osredotočajo na moderno mobilnost in sledijo najnovejšim trendom.
Lastnikom avtomobilom ponujajo storitev simulacije vožnje, pri čemer jih opozarjajo na nevarnosti, napake in jim podajajo napotke, kako se jim izogniti in poskrbeti za večjo varnost v prometu.
V sklopu zavarovalnice deluje Triglav Lab, tehnološki center, v katerem razvijajo pametne in inovativne rešitve na področju varnosti.
Pri poslovanju se prilagajajo potrebam strank in trgu. Ponujajo napredne digitalne storitve. Vključeni so v razvoj avtonomnih vozil, v prihodnje pa bodo eni prvih pri nas, pri katerih bo avtonomne avtomobile možno zavarovati. Zavarovanja ponujajo tudi na področju mikromobilnosti.
Mesta potrebno prilagoditi potrebam prihodnosti
»Pandemija je pokazala, kako so mesta na globalni ravni povezana med sabo,« je uvodoma dejala Sarah Schappert, direktorica podjetja Urban-X.
Kot je nadaljevala Schappertova, je treba mesta graditi za ljudi in jih pripraviti na izzive, ki nas čakajo v prihodnje. Med pandemijo so se pokazali nekateri trendi: zmanjšana socialna interakcija, zagotavljanje večjih površin zunanjega dela restavracij, povečana uporaba koles, varovanje okolja in našega zdravja.
Podjetje Urban-X se sicer ukvarja s financiranjem startupom, ki delujejo na področju urbane tehnologije. Vsak mesec prejmejo ogromno prijav mladih podjetij, vendar pa izberejo le tiste z domnevno najboljšim potencialom.
Kot je povedala Schappertova, so lahko podjetja idealno okolje, kjer se preizkusijo nove tehnologije, ki bi bile lahko širše uporabne.
»Velike ideje ne smejo biti izolirane, ampak deljene z drugimi,« meni Schappertova.
»Napake so v Izraelu kulturno sprejemljive«
Guy Harpak, tehnološki vodja v razvojnem oddelku Mercedes-Benz podjetja Daimler, je predstavil nekatere najnovejše trende na področju razvoja avtomobilov.
Avtomobil naj bi uporabniku predstavljal čim večjo dodano vrednost. V porastu je uporaba softwara, elektrike in novih tehnologij. Poudarek je na optimizaciji časa voznika in sopotnikov. Novejši avtomobili vsebujejo tudi produktivnostna orodja in pripomočke za zabavo. Čedalje bolj je izrazita raznolikost vozil, ugotavlja Harpak.
Čedalje več idej za opremo avtomobila je vzetih iz drugih panog. Pri tem se jih ustrezno prilagodi. S tem se odpira čedalje več možnosti na področju sodelovanja, je prepričan Harpak.
Izreal je sicer znan kot okolje za inovacije. Harpak meni, da je temu tako, ker se kot podjetnik lahko hitro povežeš z ljudmi, ki so ti pripravljeni pomagati tako s sodelovanjem kot investiranjem.
Po njegovem mnenju k temu veliko pripomore tudi družba, ki je zelo odprta za podjetništvo.
»Družba v Tel Avivu obožuje podjetnike. Napake so v tem okolju kulturno sprejemljive. Če ti nekaj spodleti in narediš napako, se lahko iz tega nekaj naučiš in to se tukaj obravnava kot nekaj dobrega,« je povedal Harpak.
Avto tudi kot prostor za zabavo
Zadnji gost konference o mobilnosti, ki je potekala 8. junija, je bil Joseph Perry, direktor novih medijev v avtomobilih pri Sony Pictures.
Perry je navedel povzetke raziskav, pri čemer naj bi sodobni človek digitalna orodja uporabljal v povprečju štiri do pet ur na dan. V času pandemije se je ta čas še podaljšal. Pri Sony Pictures se ukvarjajo tudi z razvojem digitalnih pripomočkov, ki jih uporabnik lahko uporablja v avtu. Gre za zaslone v avtu, povezane storitve, različne vsebine in software, ki nudi tovrstno podporo.
Po besedah Perryja razvoj takih funkcij ni enostaven. Treba je zagotavljati tako varnost kot funkcionalnost. Pri tem se uporablja umetno inteligenco, virtualno resničnost in druge tehnologije. Pomembno se je povezati s strankami, da ti povedo, kaj si želijo na tem področju.
Pogovor na temo pametnih vozil je vsekakor ponudil veliko uporabnih informacij in izhodiščnih točk za razmislek.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.