Kai Behrens (Kempinski Palace): Odpreti se moramo gostom, ki nas lahko dosežejo z avtomobilom

"Glede na odličen boj proti virusu, lahko še dodatno gradimo na podobi varne destinacije."
Fotografija: Kai Behrens, generalni direktor Kempinski Hotela Adriatic
Odpri galerijo
Kai Behrens, generalni direktor Kempinski Hotela Adriatic

Turizem je pomembna gospodarska panoga, v naš BDP direktno prispevka kar 12,8-odstotni delež, ima pa tudi izjemne multiplikativne učinke. Kako veliki so, na svoji koži v zadnjih mesecih zelo dobro izkusili mnogi ponudniki gostinstva, storitev in trgovine .... Zaradi epidemije COVID-19 so se potovanja dobesedno čez noč ustavila, turisti, ki so zadnja leta ta čas že v polni meri zasedli mnoge slovenske turistične kapacitete ostajajo doma, meje so še vedno zaprte, letalski prevozi omejeni. A tudi, ko bodo ti sproščeni, si turizem ne bo opomogel čez noč. Strah bo ostal, navade se bodo spremenile. A to ni nujno slabo. V krizi je pomembno viditi priložnosti.

Pripravili smo serijo krajših intervjujev s predstavniki turistične panoge z rdečo nitjo, "kako naj slovenski turizem preživi krizo in iz nje izide še močnejši." K sodelovanju smo povabili različne predstavnike turistične panoge.

Hotel Kempinski v Portorožu uvaja storitev Belih rokavic in bo gostom ponudil zasebno plažo, ki je prej ni imel. FOTO: Vogel Voranc]
Hotel Kempinski v Portorožu uvaja storitev Belih rokavic in bo gostom ponudil zasebno plažo, ki je prej ni imel. FOTO: Vogel Voranc]


Direktor Kempinski Palace Portorož, Slovenija in Kempinski Hotel Adriatic, Kai Behrens ima nalogo, da oba omenjena turistična objekta ohranita vlogo vodilnih luksuznih hotelov v regiji. Po rodu Nemec, je diplomiral na šoli za management v Dortmundu v Nemčiji in postal Executive MBA za gostinstvo in turizem na NEOMA Business School.

Kako ste se soočili s krizo in kakšne posledice bo imela za vaše podjetje in turistično območje?
Situacija nas je udarila hitro, praktično čez noč je povpraševanje po turističnih kapacitetah popolnoma padlo. Celotna pomladna sezona je tako za nas uničena, kongresi in dogodki, ki igrajo pomemben segment naše ponudbe skozi celotno leto pa so za celotno leto 2020 popolnoma izgubljeni. Turizem kot panoga se ne bo takoj pobral, saj gre tukaj za drugačne razloge potrošnje kot pri drugih panogah, npr. odprtju frizerskih salonov.  Celotne finančne kazalnike še ocenjujemo, ampak dejstvo je, da bo ta kriza imela dolgoročne finančne posledice tako na nas kakor na celotno turistično panogo. Tukaj nam je izjemnega pomena podpora s strani lastniške družbe MK Group, ki skladno z ravnanjem dobrega gospodarja še dodatno podpira hotel ter obratovanje le-tega. Posledično smo s podporo MK Group lahko v tem težkem obdobju obdržali vse zaposlene, kar je bilo za marsikatero turistično podjetje v državi nemogoče.  



Kako se boste spopadli s posledicami krize in kako boste prilagodili svoje produkte in storitve?

Kot 5-zvezdični luksuzni hotel smo že v preteklosti imeli standarde higiene ter čiščenja na izjemno visokem nivoju, sedaj pa jih bomo še dodatno nadgradili ter seveda prilagodili svoje obratovanje skladno z navodili. Udobje ter varno počutje tako gostov kakor zaposlenih nam je primarnega pomena ter bomo po ponovnem odprtju delali ne le skladno z usmeritvami ter direktivami vlade, temveč bomo le-te še dodatno nadgradili s smernicami hotelske verige Kempinski imenovanimi Kempinski White Glove Service (Kempinski Storitev Belih rokavic) ter resnično zagotovili nadkakovostno varno izkušnjo. Kempinski storitev Belih rokavic je 50 strani dolg priročnik, ki pokriva vse aspekte hotelirstva ter skladno z upoštevanjem vseh smernic zagotavlja gostu varno izkušnjo, hkrati pa nudi visok Kempinski nivo storitve. Dodatno bom nadgradili svoje storitve z lastno plažo hotela, ki je v preteklosti nismo imeli in se skupaj s hotelom odpira v prvi polovici junija. Seveda bodo tudi tukaj vsi ukrepi upoštevani, gostje pa bodo prejeli dodatno storitev ter dodano vrednost, zakaj obiskati naš hotel.  

Turizem zadnja leta zaznamujejo različne svetovne krize, terorizem, podnebne spremembe itd, zdaj še zdravstvena epidemija. A, če drži, da je vsaka kriza priložnost, potem je tudi ta. Kje vi vidite priložnosti za slovenski turizem v okviru trenutne situacije?

  Slovenija je bila že v preteklosti znana kot varna država, glede na pozitivno zdravstveno sliko trenutno, dejstvo, da se jo omenja kot primer dobre prakse v boju proti virusu ter nizke stopnje obolelih, pa lahko tukaj še dodatno gradimo na tem, da je Slovenija varna destinacija. Priložnosti za slovenski turizem vidim v komunikaciji številnih aktivnostih na prostem ter na čudoviti naradi, ki jo ima ta hotel. Prav tako se lahko Slovenija pozicionira kot alternativna turistična destinacija trgom, ki so od nas oddaljeni na avtomobilistični razdalji; kot alternativa mednarodnim letalskim destinacijam  

Pet ukrepov, ki bi jih država morala storiti, da bi pomaga turizmu?

  Zmanjšanje davčne stopnje oz. njena začasna ukinitev ali odlok, dodatna podpora turističnim panogam tudi po koncu epidemije, saj se bo kriza poznala na dolgi rok, povečava investicij v promocijo destinacije mednarodnim MICE in leisure gostom, med predsedništvom EU predstaviti celotno Slovenijo in ne le gostiti dogodke v Ljubljani ali na Bledu, kot je bila praksa do sedaj, temveč razporediti dogodke po celotni državi, nuditi stimulacijo Slovencem, ki se odločijo za t.i. staycation oz. počitnikovanje doma ter posledično tako pomagajo industirji.  

Pet ukrepov, ki jih zagotovo ne bi smela uvesti, saj s temu ne bo doprinesla k zagonu turizma?

Vsi ukrepi, ki stimulirajo prihod domačih ali mednarodnih turistov so več kot dobrodošli.

 Pet ukrepov, ki bi jih k zagonu slovenskega turizma lahko doprinesli poslovni subjekti s povezovanjem in skupinskimi akcijami?

  Gre za zadevo, ki je ne more narediti eno podjetje ali skupina podjetij. Tukaj potrebujemo celostni pristop ter koordinacijo s strani STO, ki mora imeti pripravljen kratko, med- ter dolgoročni načrt.  

Kako vidite prihodnost turizma v Sloveniji, kaj se bo spremenilo na boljše in kaj na slabše?
V tem trenutku italijanski gostje, ki mnogim podjetjem predstavljajo velik segment ne bodo prišli. Vidim potrebo po odpiranju novih trgov, ki so v avtomobilski razdalji od Slovenije. Na dolgi rok pa definitivno moramo razmišljati o izboljšavi letalskih povezav - naš problem tukaj predstavlja dejstvo, da praktično vsi mednarodni gostje letijo v Italijo ter potem od tam s transferji do Portoroža. V sloveniji je zdravstveni turizem že tako dobro razvit, a menim, da moramo tukaj še ogromno narediti na komunikaciji le-tega, saj bodo v razlogih za prihod oz. v tako imenovanem odločevalskem procesu, nivoji higiene sedaj bolj pomembni kot kadarkoli. Glede na to, da smo v Sloveniji v tem pogledu na zelo visokem nivoju, moramo to še dodatno komunicirati in izpostavljati v promocijah.

Več iz rubrike