Jutri bo znana usoda Lufthanse. Kakšni so potencialni scenariji

Če se delničarji jutri ne odločijo za rešilno bilko, nemškemu letalskemu prevozniku grozi plačilna nesposobnost.
Fotografija: Foto: Reuters
Odpri galerijo
Foto: Reuters

DOPOLNJENO: Lufthansi zelena luč za devet milijard evrov državne pomoči


Prihodnost nemške letalske družbe Lufthansa je v rokah delničarjev, ki bodo v četrtek, 25. junija, glasovali o 9 milijard evrov državne pomoči. Če zavrnejo rešilno bilko, bi lahko letalski prevoznik naletel na plačilno nesposobnost.
 
Strah je delničarjem v kosti nagnal Heinz Hermann Thiele, eden najbogatejših Nemcev, ki ima v last 15-odstotni delež in je s tem največji vlagatelj. Bloomberg poroča, da mu dogovor ni všeč. 

 
Delež v družbi mu daje moč, da lahko prepreči reševanje Lufthanse, če se tako odloči. Za glasovanje se je namreč odločilo je 38 odstotkov vlagateljev. Za sprejetje državne pomoči sta potrebni dve tretjini prisotnih, ki ukrep podpirajo. Milijarder v ponedeljek med pogovori z Lufthanso in vladnimi uradniki svojih namer ni razkril, so Bloombergu zatrdili ljudje, ki so seznanjeni z razpravami.
 

Država bi dobila 20-odstotni delež v Lufthansi

Lufthansa, ki jo je prizemljila koronavirusna kriza, se je maja z nemško vlado dogovorila o posojilu in lastniški naložbi. S sporazumom bi država dobila 20-odstotni delež, s čimer bi oslabila delničarje kot je Thiele.
 

Potencialni scenariji

Letalskemu prevozniku, ki na uro zgublja milijon evrov, zmanjkuje časa. Kakšni so potencialni scenariji, ki bi se lahko uresničili v prihodnjih dneh?
  • Pomoč države

Thiele bo morda igral z velikimi vložki in se v četrtek odločil za paket pomoči. Temu so naklonjeni vodstvo letalskih prevoznikov, sindikati in številni vlagatelji. 


Guido Hoymann, analitik pri Bankhaus Metzlerju, je dejal, da bi Thielejev delež lahko bil ogrožen, če bi glasoval proti rešitvi, kar bi potencialno prisililo prevoznika v plačilno nesposobnost.
  • Zavrnjena pomoč

Letalska družba bi lahko prestrukturirala svoje dejavnosti in zmanjšala število osebja.<br />
Foto: Reuters
Letalska družba bi lahko prestrukturirala svoje dejavnosti in zmanjšala število osebja.
Foto: Reuters
Vlada je navedla, da nima interesa, da bi revidirala reševalni sporazum pred glasovanjem delničarjev. Nemški gospodarski minister Peter Altmaier je maja za časopis Bild povedal, da bo država storila vse, kar je potrebno, da reši podjetje.

Pošiljanje nacionalnega letalskega prevoznika v plačilno nesposobnost ne bi bilo dobro za vlado Angele Merkel, ki je na splošno dobila pohvalo za kompetentno reševanje koronavirusne krize. Možnost negativnega podobe v javnosti, skupaj z grožnjo izgube tisočih delovnih mest, bi bila morda dovolj, da bi prepričala vlado, da spremeni pogoje reševanja, morda z odstranitvijo ali zmanjšanjem spornega deleža, pa pravi Ruxandra Haradau-Doeser, analitičarka pri Kepler Cheuvreux.
»V načrtu B vidimo veliko verjetnost, če povečanje kapitala ne bo odobreno,« je dejala za Bloomberg.



Mogoče je tudi, da bodo nemški uradniki ob pregledu paketa pod pritiskom enega najbogatejših Nemcev nasprotovali reviziji paketa v času, ko gospodarstvo trpi najhujši padec v desetletjih.
  • Thiele kot rešitelj

Thiele bi lahko svoje veliko bogastvo - približno 16,9 milijarde ameriških dolarjev, po indeksu Bloombergovih milijarderjev - rešil svoje lastne delnice in tako postal prevladujoči delničar.

Mogul je prejšnji četrtek objavil načrt prodaje 8 milijonov delnic podjetja Knorr-Bremse, münchenskega proizvajalca zavor, in sprostil približno 850 milijonov dolarjev v gotovini.

Thiele bi lahko dal tudi posojilo Lufthansi, pri čemer bi posojilo zavaroval z letali in drugimi sredstvi, je dejal Mark Manduca, analitik iz Londona Citigroup, ki ocenjuje prodajo delnic. 


To bi bila zelo tvegana strategija, toda takšna, ki bi Thieleu dala priložnost, da postane eden najmočnejših igralcev evropskega letalstva.
  • Insolventnost

Tudi če vsi reševalni napori ne uspejo in letalsko družbo prisilijo v plačilno nesposobnost, Lufthansa ne bo izginila. Pod tako imenovanim »zaščitnim ščitom upnikov« bi letalska družba lahko prestrukturirala svoje dejavnosti in zmanjšala število osebja.

Imetniki lastniškega kapitala in dolga bi utrpeli izgube, na stotine letal in donosni oddelek za vzdrževanje letal Lufthansa Technik bi bil morda razprodan. Kljub temu bi znova letela shujšana različica Luthanse.
 
 
 

Več iz rubrike