Hrvaško podjetje Latviji dobavilo prvi nizkopodni električni tramvaj

Hrvaško podjetje Končar je za Latvijo izdelalo prvi 100-odstotni nizkopodni električni tramvaj, ki se bo uporabljal kot vozilo za javni prevoz.
Fotografija: Predsednik uprave podjetja Končar, Josip Ninić, je pojasnil, da bo vsak tramvaj opremljen z glavnim elektromotornim pogonom, pomožnim napajanjem, mikroprocesorskim krmilom, komunikacijsko tehnologijo, s podstavnimi vozički in drugimi funkcijami. FOTO: Končar
Odpri galerijo
Predsednik uprave podjetja Končar, Josip Ninić, je pojasnil, da bo vsak tramvaj opremljen z glavnim elektromotornim pogonom, pomožnim napajanjem, mikroprocesorskim krmilom, komunikacijsko tehnologijo, s podstavnimi vozički in drugimi funkcijami. FOTO: Končar

Kot poročajo pri Croatia Week, je v ponedeljek, 9. novembra, hrvaško tovarno električnih vozil Končar zapustil prvi 100-odstotni nizkopodni električni tramvaj. Napoten je v latvijsko mesto Liepāja, kjer ga bodo uporabljali za javni prevoz.
 

Latvijsko podjetje pri hrvaškem proizvajalcu naročilo 12 nizkopodnih tramvajev


Sodelovanje med latvijskim podjetjem Liepājas Tramvajs in hrvaškim podjetjem Končar je bilo sklenjeno že novembra 2018. Takrat je bila podjetju Končar zaupana naloga, da proizvede in dobavi šest nizkopodnih tramvajev. Kasneje naj bi se število naročenih tramvajev glede na potrebe povečalo.

Namestnik predsednika uprave podjetja Končar dr. Ivan Buhan.<strong> </strong>FOTO: Končar
Namestnik predsednika uprave podjetja Končar dr. Ivan Buhan. FOTO: Končar

Konec poletja 2020 je podjetje Liepājas Tramvajs prejelo dodatna sredstva, zaradi česar se je s Končarjem dogovorilo za izdelavo dodatnih šest tramvajev. Vozila so bila sicer sofinancirana z evropskimi sredstvi v okviru programa celovite obnove tramvajskih prog. Prvih šest tramvajev, za katere je bil sklenjen dogovor, bo dobavljenih do maja 2021. Druga serija šestih tramvajev bo v Latvijo dostavljena predvidoma med oktobrom 2021 in aprilom 2022.
 

Najprej 142 tramvajev izdelanih za Zagreb, nato vstop na evropski trg


Predsednik uprave podjetja Končar, Josip Ninić, je pojasnil, da bo vsak tramvaj opremljen z glavnim elektromotornim pogonom, pomožnim napajanjem, mikroprocesorskim krmilom, komunikacijsko tehnologijo, s podstavnimi vozički in drugimi funkcijami. Po njegovih besedah bo nastavljiv sistem vzmetenja omogočal prileganje višine tal glede na karakteristike tramvajske proge. V vozilu se bodo nahajali tudi klimatska naprava, sistem za video nadzor in sistem za obveščanje potnikov. Stoodstotni nizkopodni tramvaj bo brez stopnic na vhodu in z ravnimi tlemi po celotni dolžini vozila.



Namestnik predsednika uprave podjetja Končar, dr. Ivan Buhan, je dodal, da so vse navedene funkcionalnosti tega tramvaja rezultat lastnega razvoja v podjetju. Povedal je, da je bilo še pred sporazumom z Latvijo 142 takih tramvajev izdelanih za uporabo v Zagrebu.

zagrebški župan Milan Bandić. FOTO: Končar
zagrebški župan Milan Bandić. FOTO: Končar
Njihova skupna vrednost je znašala več kot 250 milijonov evrov. Buhan je povedal, da so z visokotehnološkim izdelkom izpolnili vse pogoje za prodor na zahteven evropski trg, kar jim je na koncu tudi uspelo. Po njegovih besedah bodo s podjetjem Liepājas Tramvajs delili nova znanja in sodobne tehnologije, zaradi česar je prepričan, da bo partnerstvo obstalo na dolgi rok.

»Naznanili smo, da bo za potrebe javnega prevoza potrebnih še 60 nizkopodnih tramvajev. Cilj je povečati energetsko učinkovitost tramvajskega prometa v Zagrebu in doseči prihranek energije do 30 odstotkov. Upam, da bo tovrstni dogovor med vlado, mestom in upravo Končar kmalu dosežen,« je o načrtih za razširitev javnega prometa s tramvaji povedal zagrebški župan Milan Bandić.
 

Več iz rubrike