Globalno pomanjkanje magnezija ogroža proizvodnjo avtomobilov
Avtomobilov ni mogoče izdelovati brez aluminijevih zlitin, za izdelavo katerih pa je nujno potreben magnezij. Od decembra naprej magnezija morda ne bo več možno dobiti, saj Kitajska zaradi energetske krize zapira proizvodne obrate. Kitajska je namreč na škodo avtomobilske industrije glavni svetovni dobavitelj magnezija, saj prihaja kar 85 odstotkov te surovine iz te države. Evropa je glede oskrbe z magnezijem od Kitajske še toliko bolj odvisna, trenutne zaloge pa naj bi pošle do konca novembra 2021.
Magnezij je ključni element v avtomobilski proizvodnji
Proizvajalci avtomobilov se soočajo s pomanjkanjem polprevodnikov oziroma s težavami pri njihovi dobavi. Polprevodniki sicer poganjajo tehnologije v vozilu, vendar je treba vozilo najprej sestaviti. Višje cene energentov so prisilile kitajske oblasti, da so zmanjšale obseg proizvodnje magnezija, ki se v aluminijevi zlitini uporablja za izdelavo skoraj vseh avtomobilskih delov; od motorja do karoserije.
Amos Fletcher, analitik družbe Barclays, je dogajanje strnil v eni povedi: »Če se oskrba z magnezijem ustavi, se bo potencialno morala ustaviti celotna avtomobilska industrija.« Avtomobilistična spletna stran Jalopnik navaja, da lahko po mnenju strokovnjakov do tega pride do konca letošnjega leta.
Predvsem v avtomobilski industriji se magnezij uporablja v številnih aluminijevih zlitinah, kjer se kot prednostni lastnosti zahtevata visoka trdnost in nizka teža, pojasnjuje Jalopnik. Te se uporabljajo pri karoserijskih ploščah, za rezervoarje za gorivo, plošče za vzmetenje, nosilce, zavore, bloke motorja, prečne nosilce, osi, celotno strukturo karoserije in tako naprej.
Zakaj je prišlo do pomanjkanja magnezija?
Kitajska je sredi energetske krize in oblasti zaradi varčevanja z električno energijo zapirajo tovarne, ki svetu zagotavljajo kar 85 odstotkov magnezija. Najbolj znano mesto za proizvodnjo magnezija na Kitajskem, Yulin, je pred kratkim odredilo zaprtje 35 od svojih 50 proizvodnih obratov. Preostalim 15 je bilo naročeno, naj zmanjšajo obseg dejavnosti za polovico, kar pomeni, da se bo proizvodnja drastično zmanjšala.
Ta upočasnitev proizvodnje magnezija sicer ne bi bila tako problematična, če bi bilo mogoče kovino enostavno skladiščiti, vendar ima sama po sebi izjemno kratko življenjsko dobo, pojasnjujejo na spletni strani Jalopnik. Magnezij relativno hitro oksidira, evropske zaloge pa naj bi se izčrpale do konca novembra.
Pomanjkanje magnezija je že povzročilo skok cen, saj se preostali uvoženi magnezij prodaja po cenah približno 8600 do 12.000 evrov za tono, medtem ko so v začetku leta cene znašale 1720 evrov za tono te surovine. Skupina evropske kovinske industrije trdi, da bodo zaloge magnezija v Evropi pošle do konca novembra 2021. Skupina v svoji izjavi poziva Komisijo EU in nacionalne vlade, naj sodelujejo s kitajskimi oblastmi, da bi ublažili kratkoročni problem pomanjkanja ter obravnavali dolgoročne učinke oskrbe na evropsko industrijo.
Več iz rubrike
Britanski Obama za načela trajnosti v financah
Chuka Umunna, nekdanji poslanec, je zdaj vodja trajnostnih investicij pri banki J. P. Morgan.
110 največjih podjetij bo iskalo 2000 novih kadrov
Kot bi delovne priložnosti ponudili na pladnju! Takšen je občutek pred največjim, Kariernim sejmom MojeDelo.com, ki prihaja v Cankarjev dom konec oktobra.