Francoski vinogradniki bodo zaradi covida-19 namerno uničili petino pridelka
Pandemija covid-19 je povzročila padec povpraševanja po šampanjcu kot ga ne beležijo vse od druge svetovne vojne. V zvezi s tem je nastal dogovor, da se obere manj grozdja - del letine bo uničen.
Odpri galerijo
Financial Times poroča, da je 360 pridelovalcev vin, ki predstavljajo približno 90 odstotkov kupcev grozdja sort Chardonnay, Pinot Noir (Modri pinot) in Pinot Meunier (Postič), sklenilo sporazum z vinogradniki. Slednji obljubljajo, da bodo obrali največ osem ton grozdja na hektar vinograda - kar je 22 odstotkov manj kot lani -, kar petino pridelka pa pustili gniti.
Glede na kakovost letošnjega grozdja je bila odločitev, da bo taka količina grozdja gnila v vinogradu, še posebej težka. Vinogradniki trdijo, da je bilo letos bolezni malo, lepo vreme pa je ustvarilo grozdje s pravimi stopnjami sladkorja in kislosti, ki bi lahko poskrbelo za dobro tržno leto.
Proizvajalci v vzhodni francoski vinski regiji Šampanja, sedežu svetovne industrije šampanjca, pravijo, da so letos izgubili približno 1,7 milijarde evrov prodaje, saj se je promet zmanjšal za tretjino - izguba je bila hujša kot v veliki depresiji leta 1929.
Letošnja svetovna prodaja naj bi padla za tretjino, na 200 milijonov steklenic. Vrednost te naj bi znašala približno 3,3 milijarde evrov, kar je veliko manj v primerjavi z rekordnimi petimi milijardami evrov v preteklem letu.
Vinogradi, šampanjec in vino so se sicer soočali z izzivi, še preden se je pandemija v tem letu razširila po vsem svetu.
Negotovost glede carinskih tarif po Brexitu - Združeno kraljestvo je največji izvozni trg šampanjca in bo enotni trg zapustilo januarja - pa tudi podnebne spremembe niso na strani pridelovalcev vin. Letos se je trgatev grozdja v nekaterih vinogradih največjih šampanjskih hiš začela že 17. avgusta, kar je najzgodnejši datum v njihovi 300-letni zgodovini.
Proizvodnjo in prodajo tesno vodi kartel, ki združuje več kot 16.000 pridelovalcev in okoli 360 hiš šampanjcev. Njegova naloga je zagotavljati kakovost in podpirati cene, ki niso niti tako visoke, da bi odvračale potrošnike niti tako nizke, da šampanjec ne bi veljal za luksuzni izdelek.
Glede na kakovost letošnjega grozdja je bila odločitev, da bo taka količina grozdja gnila v vinogradu, še posebej težka. Vinogradniki trdijo, da je bilo letos bolezni malo, lepo vreme pa je ustvarilo grozdje s pravimi stopnjami sladkorja in kislosti, ki bi lahko poskrbelo za dobro tržno leto.
PREBERITE TUDI:
Proizvajalci v vzhodni francoski vinski regiji Šampanja, sedežu svetovne industrije šampanjca, pravijo, da so letos izgubili približno 1,7 milijarde evrov prodaje, saj se je promet zmanjšal za tretjino - izguba je bila hujša kot v veliki depresiji leta 1929.
Podjetje LVMH, ki je med drugimi lastnik tudi blagovnih znamk šampanjca Moet & Chandon, Krug, Dom Perignon in Veuve Clicquot, je zaradi covida-19 utrpelo upad prodaje za 30 odstotkov.
Letošnja svetovna prodaja naj bi padla za tretjino, na 200 milijonov steklenic. Vrednost te naj bi znašala približno 3,3 milijarde evrov, kar je veliko manj v primerjavi z rekordnimi petimi milijardami evrov v preteklem letu.
Vinogradi, šampanjec in vino so se sicer soočali z izzivi, še preden se je pandemija v tem letu razširila po vsem svetu.
Negotovost glede carinskih tarif po Brexitu - Združeno kraljestvo je največji izvozni trg šampanjca in bo enotni trg zapustilo januarja - pa tudi podnebne spremembe niso na strani pridelovalcev vin. Letos se je trgatev grozdja v nekaterih vinogradih največjih šampanjskih hiš začela že 17. avgusta, kar je najzgodnejši datum v njihovi 300-letni zgodovini.
Proizvodnjo in prodajo tesno vodi kartel, ki združuje več kot 16.000 pridelovalcev in okoli 360 hiš šampanjcev. Njegova naloga je zagotavljati kakovost in podpirati cene, ki niso niti tako visoke, da bi odvračale potrošnike niti tako nizke, da šampanjec ne bi veljal za luksuzni izdelek.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.