Facebook gradi mesto za svoje zaposlene
Velika podjetja iščejo nove inovativne načine, da bi obdržala svoje zaposlene.
Odpri galerijo
Južno od San Francisca se v parku Menlo ob podjetju Facebook nahaja 23,9 hektarjev površine, ki je hkrati v lasti tega svetovno znanega podjetja. Gre za območje, ki naj bi bilo v prihodnje povsem samostojno in funkcionalno mesto. Imenovalo se bo Willow Village, Facebook pa ga je zasnoval za svoje zaposlene, poroča Hacker Noon.
Že čez nekaj let naj bi Facebook svojim zaposlenim omogočal, da bi v tem mestu živeli, spali in delali. Predvidena je izgradnja 1500 domov, lekarne, trgovine z živili, poslovnih stavb, konferenčnih prostorov, hotela in javnega parka.
Facebook ni edino podjetje, ki se je odločilo za to potezo. Tudi nekatera druga večja tehnološka podjetja načrtujejo ureditev območja, kjer bi lahko bivali njihovi zaposleni. Apple, na primer, dokončuje eno najdražjih stavb na svetu, Apple Park. Njena vrednost je ocenjena na pet milijard ameriških dolarjev.
Zaposleni, ki bivajo v mestih v lasti njihovih podjetij, so deležni razkošnega življenja. Ni jim treba plačevati najemnin, poleg tega lahko koristijo številne ugodnosti. Manjša mesta, ki jih za svoje zaposlene gradijo tehnološka podjetja, pa so dobro načrtovana poteza, v ozadju katere so premišljeni cilji.
Povpraševanje po IT strokovnjakih v zadnjih letih na globalni ravni eksponentno raste. Njihova znanja še posebej prav pridejo v tehnoloških podjetjih. Multinacionalna podjetja, ki delujejo v tej panogi, si zelo prizadevajo za privabljanje in zadržanje visoko usposobljenih računalničarjev.
Ker zaradi vedno večjih potreb takega kadra pogosto primanjkuje, so podjetja pripravljena narediti marsikaj, da bi svoje IT strokovnjake zadržala. Ponujajo jim visoke plače, solastništvo podjetja, bonuse in številne druge ugodnosti.
Ker so velika tehnološka podjetja na nekaterih območjih, kot je Silicijeva dolina, precej skoncentrirana, je zaposlenim prehod iz enega v drugo podjetje precej olajšan. Google, Facebook in Apple so med seboj oddaljeni le nekaj kilometrov. Povprečen delavec v Googlu ali Applu ostane zgolj dve leti, preden odide drugam.
Podjetja tako tekmujejo med sabo, katero bo svojim zaposlenim ponudilo več ugodnosti. S tem želijo zmanjšati fluktuacijo. Ugotovili so, da je precej učinkovit način zadrževanja zaposlenih z vključitvijo podjetja v vse vidike njihovega življenja.
Tehnološki velikani se zavedajo, da zaposleni veliko težje zapustijo podjetje, če je to v lasti njihovega doma in doma njihove družine.
Pri tem se pojavlja upravičena zaskrbljenost, kaj se bo zgodilo v prihodnje, če bodo to metodo zadrževanja zaposlenih začela uporabljati številna večja podjetja. Meja med zasebno lastnino podjetij in javnimi površinami bi bila tako čedalje bolj zabrisana.
Že čez nekaj let naj bi Facebook svojim zaposlenim omogočal, da bi v tem mestu živeli, spali in delali. Predvidena je izgradnja 1500 domov, lekarne, trgovine z živili, poslovnih stavb, konferenčnih prostorov, hotela in javnega parka.
Apple gradi za svoje zaposlene eno najdražjih stavb na svetu
Facebook ni edino podjetje, ki se je odločilo za to potezo. Tudi nekatera druga večja tehnološka podjetja načrtujejo ureditev območja, kjer bi lahko bivali njihovi zaposleni. Apple, na primer, dokončuje eno najdražjih stavb na svetu, Apple Park. Njena vrednost je ocenjena na pet milijard ameriških dolarjev.
Zaposleni, ki bivajo v mestih v lasti njihovih podjetij, so deležni razkošnega življenja. Ni jim treba plačevati najemnin, poleg tega lahko koristijo številne ugodnosti. Manjša mesta, ki jih za svoje zaposlene gradijo tehnološka podjetja, pa so dobro načrtovana poteza, v ozadju katere so premišljeni cilji.
Povpraševanje po IT strokovnjakih v zadnjih letih na globalni ravni eksponentno raste. Njihova znanja še posebej prav pridejo v tehnoloških podjetjih. Multinacionalna podjetja, ki delujejo v tej panogi, si zelo prizadevajo za privabljanje in zadržanje visoko usposobljenih računalničarjev.
Ker zaradi vedno večjih potreb takega kadra pogosto primanjkuje, so podjetja pripravljena narediti marsikaj, da bi svoje IT strokovnjake zadržala. Ponujajo jim visoke plače, solastništvo podjetja, bonuse in številne druge ugodnosti.
Tehnološka podjetja iščejo načine, da bi zadržala svoje zaposlene
Ker so velika tehnološka podjetja na nekaterih območjih, kot je Silicijeva dolina, precej skoncentrirana, je zaposlenim prehod iz enega v drugo podjetje precej olajšan. Google, Facebook in Apple so med seboj oddaljeni le nekaj kilometrov. Povprečen delavec v Googlu ali Applu ostane zgolj dve leti, preden odide drugam.
Podjetja tako tekmujejo med sabo, katero bo svojim zaposlenim ponudilo več ugodnosti. S tem želijo zmanjšati fluktuacijo. Ugotovili so, da je precej učinkovit način zadrževanja zaposlenih z vključitvijo podjetja v vse vidike njihovega življenja.
Tehnološki velikani se zavedajo, da zaposleni veliko težje zapustijo podjetje, če je to v lasti njihovega doma in doma njihove družine.
Pri tem se pojavlja upravičena zaskrbljenost, kaj se bo zgodilo v prihodnje, če bodo to metodo zadrževanja zaposlenih začela uporabljati številna večja podjetja. Meja med zasebno lastnino podjetij in javnimi površinami bi bila tako čedalje bolj zabrisana.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.