EQS je verjetno najpomembnejši Mercedes v zadnjih desetletjih
Podjetje Mercedes-Benz in njegovi neposredni predhodniki izdelujejo avtomobile s pogonom na notranje izgorevanje dlje kot katerokoli podjetje na svetu. Karl Benz je leta 1886, desetletje preden je Henry Ford izdelal svoj prvi avtomobil, zaprosil za patent za avtomobil z bencinskim motorjem. Mercedes-Benz je ostal skozi večji del te zgodovine prevladujoči proizvajalec velikih luksuznih avtomobilov. Tisti, ki so mislili, da bo Mercedesu prehod na električna vozila predstavljal problem, so se očitno motili.
Ni prvi električni model, vendar je zagotovo najpomembnejši
Mercedes je naredil velik korak in ustvaril električno različico svojega vodilnega modela, avtomobila, ki opredeljuje znamko, navaja Peter Valdes-Dapena, ki za CNN Business poroča o avtomobilizmu. Z modelom EQS je Mercedes svojo blagovno znamko uvedel v električno dobo in to mu je dobro uspelo. Mercedes ima zdaj priložnost, da s prihodnjimi cenejšimi modeli pridobi bodoče kupce električnih vozil.
»To sicer ni Mercedesovo prvo električno vozilo, vendar je zagotovo najpomembnejše,« meni Valdes-Dapena. Kot električna različica Mercedesovega odločilnega modela zaseda vodilni položaj v paleti luksuznih avtomobilov. EQS je v bistvu popolnoma električna različica Mercedesove vrhunske limuzine razreda S, ki je tradicionalno največji, najbogatejši in najdražji avtomobil v njegovi ponudbi.
Mercedes seveda ni zgolj vgradil baterij v modele razreda S. EQS je povsem drugačen avtomobil. Zasnovan in oblikovan je kot velik popolnoma električni luksuzni avtomobil. Ker spredaj nima velikega motorja z notranjim izgorevanjem, je pokrov motorja razmeroma kratek. Da bi čim bolj povečali prostor za shranjevanje, je EQS 'hatchback' z ukrivljenim zadnjim delom in ne z ločenim prtljažnikom. Pokrov motorja se sicer ne odpira. To lahko storijo le strokovnjaki na pooblaščenih servisih.
Z vidika zmogljivosti več kot izpolnjuje zahteve. Manj zmogljiva različica EQS 450+ ima električni motor s 329 konjskimi močmi, ki poganja zadnji dve kolesi. EQS 580 ima dva motorja, od katerih eden poganja sprednji kolesi, drugi pa zadnji, kar skupaj zagotavlja 516 konjskih moči. Močnejši model od nič do 100 kilometrov na uro pospeši v nekaj več kot štirih sekundah, vendar to ni njegov glavni namen. Mercedes ve, kaj bi moral luksuzni avtomobil početi, pojasnjuje Valdes-Dapena.
»To je Mercedesova limuzina, zato EQS v načinu 'Comfort' drsi tudi po brutalni cesti in s prefinjenim vzmetenjem bolje absorbira udarce in valovanje kot katerakoli Tesla, ki sem jo vozil,« je zapisal Valdes-Dapena, ki ga je na testno vožnjo peljal v Kaliforniji. Električni avtomobili s svojimi težkimi baterijami pogosto poskakujejo na neravnem terenu, vendar EQS ohranja enakomeren in gladek nadzor, zaradi katerega naj bi pozabili, da tehta nekaj sto kilogramov več od svojega bencinskega sorodnika.
Zaslon na dotik se razteza po vsej širini armaturne plošče
V notranjosti ima EQS na videz največji zaslon na dotik doslej, ki pa v resnici ni tako velik, kot je videti. Gre za veliko stekleno ploščo, ki se razteza po vsej širini armaturne plošče, pod njo pa so v resnici le trije ločeni zasloni. Svetloba in zvoki v notranjosti so popolnoma prilagodljivi.
Električni avtomobili na splošno ne povzročajo veliko hrupa, vendar lahko voznik EQS izbere med različnimi zvoki, ki so podobni zvokom motorja, in tako izboljša izkušnjo vožnje. Luči v notranjosti je mogoče nastaviti tako, da utripajo in spreminjajo barvo glede na pospeševanje in upočasnjevanje avtomobila.
Večina tehnologije v modelu EQS je podobna kot pri njegovem bencinskem kolegu; vključno z impresivnim zaslonom za navidezno resničnost nad voznikovo glavo. Ta projecira informacije na vetrobransko steklo tako, da se zdi, da stvari, kot so navigacijske puščice, lebdijo nad dejanskimi cestami in križišči, na katere se nanašajo. »To je impresivna tehnologija, ki je dejansko uporabna,« meni Valdes-Dapena.
Cene modela EQS 480+ se začnejo pri približno 88.000 evrih, medtem ko se cene zmogljivejšega modela 580 s pogonom na vsa štiri kolesa začnejo pri nekaj več kot 102.000 evrih. Ti modeli so v Ameriki upravičeni do zvezne davčne olajšave za električna vozila v višini 7.500 dolarjev, kar pa kupcem avtomobilov na teh cenovnih ravneh verjetno ni tako zelo pomembno.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.