DZ potrdil zakon o drugem tiru

Kot je danes pojasnil minister za infrastrukturo, zakon ureja upravljanje in gospodarjenje z drugim tirom. V skladu z zakonom bo projektni družbi 2TDK za izgradnjo in gospodarjenje podeljena koncesija za obdobje 45 let. Vse naloge bo družba 2TDK v vlogi investitorja opravljala v svojem imenu in za svoj račun. Zgrajena infrastruktura bo del javnega železniškega omrežja, po zaključku koncesijskega obdobja pa bo prešla v last države.
Financiranje projekta je zastavljeno tako, da bo po besedah ministra najmanj bremeni davkoplačevalce. Proračunsko financiranje je omejeno s kapitalskim vložkom do 200 milijonov evrov, tudi zaradi sprejetega fiskalnega pravila in zahteve po zmanjšanju javnega dolga. Zato se je vlada tudi odločila, da k financiranju projekta pristopi z uporabo inovativnih finančnih instrumentov, ki jih je uvedel Junckerjev investicijski program, to je Efsi mehanizem, je pojasnil.
Zakon temelji na javno-javnem partnerstvu in predvideva udeležbo partnerskih zalednih držav. Poleg kapitalskih vložkov in EU sredstev bo tretja komponenta financiranja projekta še posojilo Evropske investicijske banke z garancijo Evropskega sklada za strateške investicije. Zakon določa tudi prilive podjetja 2TDK v času izvajanja koncesije.
Več iz rubrike
Slovenija za Bolgarijo najpočasneje črpa evropski denar
Vlada predlaga manj posojil iz načrta, medtem ko rešuje 1,61 milijarde evrov nepovratnih sredstev.
Neizvolitev kanclerja znižala tečaje na frankfurtski borzi
Največji padec so doživela orožarska podjetja, po začetnem šoku se padci začasno umirjajo.