DZ potrdil zakon o drugem tiru

Kot je danes pojasnil minister za infrastrukturo, zakon ureja upravljanje in gospodarjenje z drugim tirom. V skladu z zakonom bo projektni družbi 2TDK za izgradnjo in gospodarjenje podeljena koncesija za obdobje 45 let. Vse naloge bo družba 2TDK v vlogi investitorja opravljala v svojem imenu in za svoj račun. Zgrajena infrastruktura bo del javnega železniškega omrežja, po zaključku koncesijskega obdobja pa bo prešla v last države.
Financiranje projekta je zastavljeno tako, da bo po besedah ministra najmanj bremeni davkoplačevalce. Proračunsko financiranje je omejeno s kapitalskim vložkom do 200 milijonov evrov, tudi zaradi sprejetega fiskalnega pravila in zahteve po zmanjšanju javnega dolga. Zato se je vlada tudi odločila, da k financiranju projekta pristopi z uporabo inovativnih finančnih instrumentov, ki jih je uvedel Junckerjev investicijski program, to je Efsi mehanizem, je pojasnil.
Zakon temelji na javno-javnem partnerstvu in predvideva udeležbo partnerskih zalednih držav. Poleg kapitalskih vložkov in EU sredstev bo tretja komponenta financiranja projekta še posojilo Evropske investicijske banke z garancijo Evropskega sklada za strateške investicije. Zakon določa tudi prilive podjetja 2TDK v času izvajanja koncesije.
Več iz rubrike
Google kupil energijo, ki je človek sploh še ne zna narediti
Elektrarna bo zgrajena nekje v začetku prihodnjega desetletja v ameriški zvezni državi Virginija.
Evropska unija podprla drugi tir z novimi 156 milijoni evrov
Do konca marca je 2TDK plačala 677 milijonov evrov različnim izvajalcem za izvedbo projekta.