DZ potrdil zakon o drugem tiru
Kot je danes pojasnil minister za infrastrukturo, zakon ureja upravljanje in gospodarjenje z drugim tirom. V skladu z zakonom bo projektni družbi 2TDK za izgradnjo in gospodarjenje podeljena koncesija za obdobje 45 let. Vse naloge bo družba 2TDK v vlogi investitorja opravljala v svojem imenu in za svoj račun. Zgrajena infrastruktura bo del javnega železniškega omrežja, po zaključku koncesijskega obdobja pa bo prešla v last države.
Financiranje projekta je zastavljeno tako, da bo po besedah ministra najmanj bremeni davkoplačevalce. Proračunsko financiranje je omejeno s kapitalskim vložkom do 200 milijonov evrov, tudi zaradi sprejetega fiskalnega pravila in zahteve po zmanjšanju javnega dolga. Zato se je vlada tudi odločila, da k financiranju projekta pristopi z uporabo inovativnih finančnih instrumentov, ki jih je uvedel Junckerjev investicijski program, to je Efsi mehanizem, je pojasnil.
Zakon temelji na javno-javnem partnerstvu in predvideva udeležbo partnerskih zalednih držav. Poleg kapitalskih vložkov in EU sredstev bo tretja komponenta financiranja projekta še posojilo Evropske investicijske banke z garancijo Evropskega sklada za strateške investicije. Zakon določa tudi prilive podjetja 2TDK v času izvajanja koncesije.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.