Dunajski taksiji bodo kmalu električni
Dunaj se je priključil pilotnemu projektu, ki predvideva električne taksije in prav posebno tehnologijo polnjenja.
Odpri galerijo
Od leta 2025 dalje naj bi dovoljenje za obratovanje v Avstriji dobili le še taksiji z ničelnimi stopnjami emisij toplogrednih plinov. Več kot 99 odstotkov dunajskih taksijev trenutno še ni električnih, zato se je Dunaj priključil pilotnemu projektu, ki predvideva električne taksije in prav posebno tehnologijo polnjenja.
Graško podjetje Easelink je razvilo sistem polnjenja, s katerim želijo taksi podjetjem poenostaviti prehod na električne avtomobile. Sistem sta do sedaj podprli mesti Dunaj in Gradec. V prihodnjih dveh letih bodo na Dunaju tako postavili osem polnilnih mest in zagotovili 56 vozil, opremljenih s to tehnologijo. Voznik avtomobila se pri tem ne bo priklopil na polnilnico, temveč bo avto, ki je na podvozju opremljen s spojnikom, zgolj s pritiskom na gumb povezal s polnilno ploščo na tleh.
»Plošča je v bistvu polnilna točka, ki se polni enako kot ostali polnilni stebri. Elektrika potuje iz omrežja in nato avtomatsko s plošče v avtomobil,« je povedal ustanovitelj podjetja Easelink Hermann Stockinger. S pomočjo te plošče bodo vozniki taksi lahko napolnili, ne da bi avto zapustili ali iskali električne polnilnice.
»Gre za inovativen projekt v mednarodnem prostoru, ki bi lahko trajnostno spremenil mestni promet. S prehodom na električne taksije pridobi tako mesto kot tudi njegovi prebivalci. Na tak način znižujemo količino izpustov in glasnost prometa, hkrati pa izboljšujemo kakovost zraka v našem lepem mestu,« je razložil dunajski mestni minister za finance in gospodarstvo Peter Hanke.
Pri projektu sodeluje tudi dunajsko energetsko podjetje Wien Energie, ki bo za polnilne plošče zagotavljalo elektriko iz obnovljivih virov. Ker je projekt šele v pilotni fazi, cena polnilnega sistema še ni znana. Prve polnilne plošče za taksije pa bodo na Dunaju postavili v tretjem okrožju.
Graško podjetje Easelink je razvilo sistem polnjenja, s katerim želijo taksi podjetjem poenostaviti prehod na električne avtomobile. Sistem sta do sedaj podprli mesti Dunaj in Gradec. V prihodnjih dveh letih bodo na Dunaju tako postavili osem polnilnih mest in zagotovili 56 vozil, opremljenih s to tehnologijo. Voznik avtomobila se pri tem ne bo priklopil na polnilnico, temveč bo avto, ki je na podvozju opremljen s spojnikom, zgolj s pritiskom na gumb povezal s polnilno ploščo na tleh.
»Plošča je v bistvu polnilna točka, ki se polni enako kot ostali polnilni stebri. Elektrika potuje iz omrežja in nato avtomatsko s plošče v avtomobil,« je povedal ustanovitelj podjetja Easelink Hermann Stockinger. S pomočjo te plošče bodo vozniki taksi lahko napolnili, ne da bi avto zapustili ali iskali električne polnilnice.
»Gre za inovativen projekt v mednarodnem prostoru, ki bi lahko trajnostno spremenil mestni promet. S prehodom na električne taksije pridobi tako mesto kot tudi njegovi prebivalci. Na tak način znižujemo količino izpustov in glasnost prometa, hkrati pa izboljšujemo kakovost zraka v našem lepem mestu,« je razložil dunajski mestni minister za finance in gospodarstvo Peter Hanke.
Pri projektu sodeluje tudi dunajsko energetsko podjetje Wien Energie, ki bo za polnilne plošče zagotavljalo elektriko iz obnovljivih virov. Ker je projekt šele v pilotni fazi, cena polnilnega sistema še ni znana. Prve polnilne plošče za taksije pa bodo na Dunaju postavili v tretjem okrožju.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.