Diskontne prodajalne bodo morale posvojiti dostavo živil na dom
Trgovinski verigi Aldi (Hofer) in Lidl sta na videz pripravljeni, da bi zadovoljili naraščajoče povpraševanje po dostavi živil preko spletne trgovine.
Odpri galerijo
Pred pandemijo covid-19 je nemški duo predvsem v ZDA in Veliki Britaniji znatno zrasel. Povečanje njihovega tržnega deleža se je od tedaj v Veliki Britaniji ustavilo, v Nemčiji in Franciji pa je tržni delež celo upadel.
Od začetka omejevanja gibanja in zapiranja trgovin, sta Lidl in Aldi začela izgubljati kupce, saj so potrošniki opravljali manj nakupovalnih poti in se odločali za trgovine, ki ponujajo večjo izbiro in boljše blagovne znamke. Tako sta dognali raziskovalni podjetji Kantar in Nielsen. Storitve dostave na dom in prevzem ob cesti pred domom so namreč privlačne tudi za številne starejše stranke.
Ta premik je po poročanju tiskovne agencije Reuters spodbudil Aldi in Lidl, da svojo pozornost usmerita na splet. In to kljub dolgoletnemu prepričanju, da zaradi visokih stroškov dostava sveže hrane ni združljiva s poslovnim modelom, ki temelji na nizkih cenah in minimalni storitvi.
»Izbruh koronavirusa bo verjetno pospešil digitalno preobrazbo,« je za Reuters povedala Maxime Delacour iz maloprodajne raziskovalne skupine IGD. »Pričakujemo, da bomo v bližnji prihodnosti videli veliko več razvoja e-trgovine obeh trgovcev,« je dodala.
Omenjeni družinski podjetji svoj uspeh dolgujeta nizkim cenam, ki jih lahko ponudita zaradi kopičenja omejene ponudbe blaga, povečanjem marž z visokim deležem izdelkov z lastno blagovno znamko in posebnih neživilskih ponudb. Aldi in Lidl sta v zadnjih letih na spletu začela prodajati blago kot so vrtno pohištvo, oblačila in celo pralni stroji. Toda na večini svojih največjih trgov še niso začeli dobavljati živil.
Vendar pa kupci začenjajo zahtevati dostavo domov v državah, predvsem v Veliki Britaniji, kjer se je spletna penetracija trgovcev z živili od izbruha covida-19 skoraj podvojila, ugotavlja tržno-raziskovalno podjetje Nielsen.
»Moje življenje bi bilo veliko boljše, če bi lahko pri Aldiju nakupovala prek spleta,« je dejala Shannon Read, ki je Aldi UK poslala peticijo, naj začne dostavo na dom.
Aldi je prejšnji teden dejal, da je v partnerstvu s podjetjem Deliveroojem podaljšal preizkus dostave na dom. Če bo šlo dobro, poznavalci industrije trdijo, da bi bilo mogoče storitev uvesti hitreje kot interno rešitev, ker je Deliveroo že dobro uveljavljen.
Aldi je tudi sporočil, da bo do konca julija v ZDA podaljšal dostavo pred dom iz 600 na 2000 trgovin. Domov hrano za Aldi dostavlja podjetje Instacart.
Lidl, ki je svoje prve ameriške prodajalne odprl leta 2017, pa pri dostavi na dom sodeluje s podjetjem Shipt. Lani je podpisal pogodbo tudi z dostavnimi partnerji v Španiji in na Irskem.
Na Poljskem je Lidl začel testirati storitev »klikanja« v eni od svojih trgovin, ki naj bi strankam pomagala, da se med pandemijo izognejo socialnim stikom in sočasno omejijo čakalne dobe. Stranka v trgovini odklika želene izdelke in sama prevzame nakup. S tem ima podjetje nižje stroške, kot bi jih imelo, če bi vlagalo v dodatno tehnologijo, logistiko in prevoz.
Podatki analitične družbe IRI kažejo, da se bo spletni prodajni razcvet verjetno nadaljeval tudi po krizi. »Za diskontarje je to težava, ker so logistični stroški tako visoki,« je dejal Robert Kecskes, strokovnjak za trgovino na drobno v podjetju za GfK, ki se ukvarja s tržnimi raziskavami. »Vendar bodo morali slediti.«
Za zdaj sta predstavnika Aldija in Lidla v Nemčiji za Reuters dejala le, da bosta podjetji še naprej razvijali svoje spletne storitve. Lidl in Aldi Sued, ki vodita prodajalne na jugu države, nista želela natančneje razkriti načrta dostave hrane, medtem ko je Aldi Nord, pristojen za sever države, dejal, da trenutno ne načrtuje dostave živil na dom.
Dostava privlačna tudi za starejše
Od začetka omejevanja gibanja in zapiranja trgovin, sta Lidl in Aldi začela izgubljati kupce, saj so potrošniki opravljali manj nakupovalnih poti in se odločali za trgovine, ki ponujajo večjo izbiro in boljše blagovne znamke. Tako sta dognali raziskovalni podjetji Kantar in Nielsen. Storitve dostave na dom in prevzem ob cesti pred domom so namreč privlačne tudi za številne starejše stranke.
Spletni prodajni razcvet verjetno nadaljeval tudi po krizi. Slediti mu bodo morali tudi diskontni prodajalci.
V prihodnosti več e-trgovine
Ta premik je po poročanju tiskovne agencije Reuters spodbudil Aldi in Lidl, da svojo pozornost usmerita na splet. In to kljub dolgoletnemu prepričanju, da zaradi visokih stroškov dostava sveže hrane ni združljiva s poslovnim modelom, ki temelji na nizkih cenah in minimalni storitvi.
»Izbruh koronavirusa bo verjetno pospešil digitalno preobrazbo,« je za Reuters povedala Maxime Delacour iz maloprodajne raziskovalne skupine IGD. »Pričakujemo, da bomo v bližnji prihodnosti videli veliko več razvoja e-trgovine obeh trgovcev,« je dodala.
Preko spleta do vrtnega pohištva
Omenjeni družinski podjetji svoj uspeh dolgujeta nizkim cenam, ki jih lahko ponudita zaradi kopičenja omejene ponudbe blaga, povečanjem marž z visokim deležem izdelkov z lastno blagovno znamko in posebnih neživilskih ponudb. Aldi in Lidl sta v zadnjih letih na spletu začela prodajati blago kot so vrtno pohištvo, oblačila in celo pralni stroji. Toda na večini svojih največjih trgov še niso začeli dobavljati živil.
Britanci pozivajo Aldi
Vendar pa kupci začenjajo zahtevati dostavo domov v državah, predvsem v Veliki Britaniji, kjer se je spletna penetracija trgovcev z živili od izbruha covida-19 skoraj podvojila, ugotavlja tržno-raziskovalno podjetje Nielsen.
PREBERITE TUDI:
»Moje življenje bi bilo veliko boljše, če bi lahko pri Aldiju nakupovala prek spleta,« je dejala Shannon Read, ki je Aldi UK poslala peticijo, naj začne dostavo na dom.
Aldi je prejšnji teden dejal, da je v partnerstvu s podjetjem Deliveroojem podaljšal preizkus dostave na dom. Če bo šlo dobro, poznavalci industrije trdijo, da bi bilo mogoče storitev uvesti hitreje kot interno rešitev, ker je Deliveroo že dobro uveljavljen.
V ZDA, Španiji in na Irskem
Aldi je tudi sporočil, da bo do konca julija v ZDA podaljšal dostavo pred dom iz 600 na 2000 trgovin. Domov hrano za Aldi dostavlja podjetje Instacart.
Lidl, ki je svoje prve ameriške prodajalne odprl leta 2017, pa pri dostavi na dom sodeluje s podjetjem Shipt. Lani je podpisal pogodbo tudi z dostavnimi partnerji v Španiji in na Irskem.
Na Poljskem je Lidl začel testirati storitev delnega spletnega nakupa v eni od svojih trgovin.
Testiranje na Poljskem
Na Poljskem je Lidl začel testirati storitev »klikanja« v eni od svojih trgovin, ki naj bi strankam pomagala, da se med pandemijo izognejo socialnim stikom in sočasno omejijo čakalne dobe. Stranka v trgovini odklika želene izdelke in sama prevzame nakup. S tem ima podjetje nižje stroške, kot bi jih imelo, če bi vlagalo v dodatno tehnologijo, logistiko in prevoz.
Podatki analitične družbe IRI kažejo, da se bo spletni prodajni razcvet verjetno nadaljeval tudi po krizi. »Za diskontarje je to težava, ker so logistični stroški tako visoki,« je dejal Robert Kecskes, strokovnjak za trgovino na drobno v podjetju za GfK, ki se ukvarja s tržnimi raziskavami. »Vendar bodo morali slediti.«
V Nemčiji še ne bodo dostavljali
Za zdaj sta predstavnika Aldija in Lidla v Nemčiji za Reuters dejala le, da bosta podjetji še naprej razvijali svoje spletne storitve. Lidl in Aldi Sued, ki vodita prodajalne na jugu države, nista želela natančneje razkriti načrta dostave hrane, medtem ko je Aldi Nord, pristojen za sever države, dejal, da trenutno ne načrtuje dostave živil na dom.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.