Brezstično polnjenje baterij tudi za električne avtomobile

Električni taksiji v Oslu bodo lahko polnili svoje baterije brezstično. Od leta 2023 pa v norveškem glavnem mestu ne bo več taksija, ki bi onesnaževal okolje z emisijami.
Fotografija: Indukcijski sistem v Oslu je del celostnega mestnega projekta k prehodu na čistejše in okoljsko bolj neoporečno uporabo javnega transporta. Foto: Pixabay
Odpri galerijo
Indukcijski sistem v Oslu je del celostnega mestnega projekta k prehodu na čistejše in okoljsko bolj neoporečno uporabo javnega transporta. Foto: Pixabay

V Oslu nameravajo na parkirišča, kjer taksiji čakajo svoje stranke, namestiti indukcijske plošče, ki bi med čakanjem, brezstično, s pomočjo elektromagnetnih valov, napolnile baterijske kapacitete. Indukcijski sistem za polnjenje avtomobilskih baterij bo v norveškem glavnem mestu s pomočjo ameriškega podjetja namestilo finsko visokotehnološko podjetje Fortum.

»Eno od brezstičnih postaj bomo zagotovo postavili na glavni železniški postaji v Oslu,« je za CNBS povedala Annika Hoffner, direktorica podjetja Fortum. »Ko bo električni avto z indukcijskim sistemom zapeljal na indukcijsko ploščo, se bo samodejno pričelo polnjenje baterije. Avtomobilska baterija se bo tako lahko mimogrede, ko bo taksist čakal svojo naslednjo stranko, napolnila.«

Indukcijski sistem v Oslu je del celostnega mestnega projekta k prehodu na čistejše in okoljsko bolj neoporečno uporabo javnega transporta. V naslednjih letih, po besedah mestnega skrbnika za električno mobilnost Stura Portvika, bo Oslo postalo mesto, kjer bodo taksiji na cestah vozili brez proizvajanja škodljivih emisij.
 

Lažja uporaba, a dražja vgradnja


O indukcijskem polnjenju so že pred letom dni razmišljali tudi v visokotehnološkem slovenskem podjetju Etrel, ki proizvaja interaktivne polnilne postaje in sisteme za polnjenje električnih vozil. Direktor Etrela Miha Levstek je v intervjuju s Simono Drevenšek opozoril na večjo težavo, ki spremlja trg električnih vozil. To je njegova standardizacija. »Če je bil v preteklosti motor najpomembnejši element vozila, sta pri električnih avtomobilih to baterija in njeno polnjenje. Zato lahko proces standardizacije, kjer avtomobilski proizvajalci drug pred drugim skrivajo svoje prednosti, traja precej dolgo.«

Strinjal se je sicer, da induktivno polnjenje poveča ugodje uporabnika, a je poudaril, da je vgradnja takšnega elementa dražja od drugih tipov priključkov. »Vse je sicer odvisno od razvoja. Mislim, da se bo del avtomobilov polnil tudi brezstično, vprašanje je le, kdaj, prav gotovo pa bo to prej pri prestižnejših znamkah.«

Več iz rubrike

aktualno

Od 345 milijonov, unovčenih za 13,5 milijona evrov turističnih bonov

Prebivalci Slovenije so doslej unovčili 100.000 turističnih bonov v skupni vrednosti 13,5 milijona evrov, je sporočila Finančna uprava RS (Furs).

aktualno

Novo stanovanje v Avstriji stane deset letnih plač

V mednarodni primerjavi so najemnine na Dunaju še vedno razmeroma nizke, kaže Deloittova študija.

aktualno

Nemška aplikacija »covid-19« že prvi dan s 6,5 milijona uporabnikov

Nemci so aplikacijo za sledenje stikom vpeljali že junija, zagon aplikacije pa je bil izredno uspešen; v le 24 urah jo je uporabljalo 7,8 odstotkov prebivalstva.

aktualno

Hude posledice za milenijce in generacijo Z

Deloittova raziskava razkriva »odporno generacijo«: covid-19 prinaša hude posledice za milenijce in generacijo Z, a ti v njej vidijo priložnost za razmislek in ukrepanje.

Komentarji: