Brezstično polnjenje baterij tudi za električne avtomobile
Električni taksiji v Oslu bodo lahko polnili svoje baterije brezstično. Od leta 2023 pa v norveškem glavnem mestu ne bo več taksija, ki bi onesnaževal okolje z emisijami.
Odpri galerijo
V Oslu nameravajo na parkirišča, kjer taksiji čakajo svoje stranke, namestiti indukcijske plošče, ki bi med čakanjem, brezstično, s pomočjo elektromagnetnih valov, napolnile baterijske kapacitete. Indukcijski sistem za polnjenje avtomobilskih baterij bo v norveškem glavnem mestu s pomočjo ameriškega podjetja namestilo finsko visokotehnološko podjetje Fortum.
Indukcijski sistem v Oslu je del celostnega mestnega projekta k prehodu na čistejše in okoljsko bolj neoporečno uporabo javnega transporta. V naslednjih letih, po besedah mestnega skrbnika za električno mobilnost Stura Portvika, bo Oslo postalo mesto, kjer bodo taksiji na cestah vozili brez proizvajanja škodljivih emisij.
O indukcijskem polnjenju so že pred letom dni razmišljali tudi v visokotehnološkem slovenskem podjetju Etrel, ki proizvaja interaktivne polnilne postaje in sisteme za polnjenje električnih vozil. Direktor Etrela Miha Levstek je v intervjuju s Simono Drevenšek opozoril na večjo težavo, ki spremlja trg električnih vozil. To je njegova standardizacija. »Če je bil v preteklosti motor najpomembnejši element vozila, sta pri električnih avtomobilih to baterija in njeno polnjenje. Zato lahko proces standardizacije, kjer avtomobilski proizvajalci drug pred drugim skrivajo svoje prednosti, traja precej dolgo.«
Strinjal se je sicer, da induktivno polnjenje poveča ugodje uporabnika, a je poudaril, da je vgradnja takšnega elementa dražja od drugih tipov priključkov. »Vse je sicer odvisno od razvoja. Mislim, da se bo del avtomobilov polnil tudi brezstično, vprašanje je le, kdaj, prav gotovo pa bo to prej pri prestižnejših znamkah.«
V letu 2018 je bilo na Norveškem registriranih nekaj manj kot 50.000 električnih avtomobilov.
»Eno od brezstičnih postaj bomo zagotovo postavili na glavni železniški postaji v Oslu,« je za CNBS povedala Annika Hoffner, direktorica podjetja Fortum. »Ko bo električni avto z indukcijskim sistemom zapeljal na indukcijsko ploščo, se bo samodejno pričelo polnjenje baterije. Avtomobilska baterija se bo tako lahko mimogrede, ko bo taksist čakal svojo naslednjo stranko, napolnila.«Indukcijski sistem v Oslu je del celostnega mestnega projekta k prehodu na čistejše in okoljsko bolj neoporečno uporabo javnega transporta. V naslednjih letih, po besedah mestnega skrbnika za električno mobilnost Stura Portvika, bo Oslo postalo mesto, kjer bodo taksiji na cestah vozili brez proizvajanja škodljivih emisij.
Lažja uporaba, a dražja vgradnja
O indukcijskem polnjenju so že pred letom dni razmišljali tudi v visokotehnološkem slovenskem podjetju Etrel, ki proizvaja interaktivne polnilne postaje in sisteme za polnjenje električnih vozil. Direktor Etrela Miha Levstek je v intervjuju s Simono Drevenšek opozoril na večjo težavo, ki spremlja trg električnih vozil. To je njegova standardizacija. »Če je bil v preteklosti motor najpomembnejši element vozila, sta pri električnih avtomobilih to baterija in njeno polnjenje. Zato lahko proces standardizacije, kjer avtomobilski proizvajalci drug pred drugim skrivajo svoje prednosti, traja precej dolgo.«
Strinjal se je sicer, da induktivno polnjenje poveča ugodje uporabnika, a je poudaril, da je vgradnja takšnega elementa dražja od drugih tipov priključkov. »Vse je sicer odvisno od razvoja. Mislim, da se bo del avtomobilov polnil tudi brezstično, vprašanje je le, kdaj, prav gotovo pa bo to prej pri prestižnejših znamkah.«
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.