Bojkot Facebooka: Zuckerberg zaradi škandala izgubil milijarde

Mark Zuckerberg je postal lažji za 7,2 milijarde dolarjev, potem ko so številna podjetja napovedala bojkot oglasov na družbenih medijih.
Fotografija: Podjetjem, ki so specifično bojkotirala Facebook se je pridružilo tudi več kot 10 večjih blagovnih znamk. FOTO: SAUL LOEB / AFP
Odpri galerijo
Podjetjem, ki so specifično bojkotirala Facebook se je pridružilo tudi več kot 10 večjih blagovnih znamk. FOTO: SAUL LOEB / AFP

Facebookove delnice so v petek padle za 8,3 odstotka, kar je najvišja raven v treh mesecih. Slednje se je zgodilo, ko se je eden največjih oglaševalcev, Unilever, pridružil drugim blagovnim znamkam pri bojkotiranju Facebook oglasov.

Po indeksu Bloomberg Billionaires je padanje cen delnic znižalo tržno vrednost Facebooka za 56 milijard dolarjev, Zuckerbergovo bogastvo pa na 82,3 milijarde dolarjev. Posledično je ustanovitelj Facebooka izpadel iz vrha najbogatejših ljudi na planetu.

17. junija so aktivisti več javnih organizacij hkrati pozvali blagovne znamke naj prenehajo oglaševati na Facebooku. Družbena omrežja so obtožena, da uporabnikov niso zaščitila pred sovražno retoriko. Facebook konkretno naj bi se le pasivno boril proti spodbujanju nasilja nad protestniki, ki se borijo za rasno pravičnost v Ameriki, rasizmom, sovraštvom in napačnimi informacijami.


 

Glavna tarča bojkota je Facebook


Podjetjem, ki so specifično bojkotirala Facebook se je pridružilo tudi več kot 10 večjih blagovnih znamk: Unilever, Coca-Cola, Honda Motor, PepsiCo, Verizon, Levi Strauss, Viber in druge. Še več. Tudi agencije, ki sodelujejo z njimi, sodelujejo pri bojkotu.

Facebook pa poroča o korakih za boj proti sovražni vsebini. Družabno omrežje je že izbrisalo vrsto oglasov za volilno kampanjo Donalda Trumpa, saj meni, da spodbujajo sovraštvo. Facebook bo vse objave o volitvah v ZDA spremljal tudi s povezavo do novega informacijskega centra za volivce.

Družba pripravlja tudi nove ukrepe, a uporabnikom družbenih omrežij se to - zaenkrat - ne zdi dovolj.
 

Več iz rubrike

aktualno

Od 345 milijonov, unovčenih za 13,5 milijona evrov turističnih bonov

Prebivalci Slovenije so doslej unovčili 100.000 turističnih bonov v skupni vrednosti 13,5 milijona evrov, je sporočila Finančna uprava RS (Furs).

aktualno

Novo stanovanje v Avstriji stane deset letnih plač

V mednarodni primerjavi so najemnine na Dunaju še vedno razmeroma nizke, kaže Deloittova študija.

aktualno

Nemška aplikacija »covid-19« že prvi dan s 6,5 milijona uporabnikov

Nemci so aplikacijo za sledenje stikom vpeljali že junija, zagon aplikacije pa je bil izredno uspešen; v le 24 urah jo je uporabljalo 7,8 odstotkov prebivalstva.

aktualno

Hude posledice za milenijce in generacijo Z

Deloittova raziskava razkriva »odporno generacijo«: covid-19 prinaša hude posledice za milenijce in generacijo Z, a ti v njej vidijo priložnost za razmislek in ukrepanje.

Komentarji: