Nov projekt: Kako poslovati v tujini

V zgodovini so obdobja, ki so bolj stabilna, in obdobja, ko so spremembe zelo pogoste. Trenutno živimo na prelomnici, ki civilizacijo preizkuša z digitalizacijo, političnim pregrevanjem, zibanjem geopolitičnega ravnotežja, konkurenčnostjo z vseh strani ... Zdi se, da so vžigalne vrvice kot past postavljene na vsakem koraku, zato nekatere že preganja slutnja, da to, kar živimo zdaj, ne more trajati večno. A kaj storiti, ko je tako lepo in tako tesnobno obenem?
Fotografija: Voranc Vogel
Odpri galerijo
Voranc Vogel

Nekateri pravijo, da je dobro le upati, da bo veter sprememb (ki je edina stalnica našega bivanja bolj kot kdaj prej) pihal v pravo smer in nam prinesel blaginjo. A vendarle ne bomo kar stali križem rok; boljša ideja je napeti in nastaviti jadra ter poiskati nove priložnosti. Recimo v novi rubriki Sveta kapitala z imenom Kako poslovati z … bomo bralcem pomagali najti več poguma ne le za izvoz, temveč tudi za gradnjo malih multinacionalk, saj si lahko le tako na trgu ustvarijo položaj, ki bo vplival na prihodnost. Seveda je pri tem nujno zavedanje, da se svet ne začne, in ne konča v Nemčiji in zahodni Evropi. Razmislek o tržni diverzifikaciji po vseh geografskih širinah in dolžinah je za vsakega podjetnika ključen. Svet je odprt. Še posebej na Balkanu, saj naše nekdanje rojake še vedno denimo Microsoft ne privlači bolj kot Kolektor, Gorenje, Jub, Trimo ...

Pride nam misel, da Srbe, naenkrat, bolj privlači Bill Gates kot na primer Kolektor, Gorenje, Jub, ...     

Zato je koristno narediti nov, drznejši in odločnejši korak pri utiranju poti prav na balkanski trg in si v državah nekdanje Jugoslavije ustvarjati čvrsto poslovno sidrišče. Pri tem nekoliko bolj zanesenjaško podjetnost, ki je plod skupne družbeno-ekonomsko-politične izkušnje pod dežnikom nekdanje Jugoslavije, rahlo ustavlja spomin na leto 2007/08. Kot vemo, so tedaj naši finančniki potencialne vlagatelje ogrevali za vlaganja »v regijo z velikim potencialom za rast in kot nekakšno začimbo v portfelju«, a zaradi številnih potencialnih tveganj, ki so se uresničila v zadnji krizi, zdaj svarijo, da je vendarle bolje biti zadnji v mestu (Zahodu) kot prvi na vasi (Balkanu). Imajo prav, a k temu je vendarle nujno dodati, da so jo v gospodarski krizi, ki je udarila Evropo, najbolj skupila podjetja, ki so se osredotočala predvsem na evropski trg. Zato je najverjetneje precej modro, da se podjetja poslovno diverzificirajo in prerazporedijo tveganja. Tudi na Balkan. Kajti ni nam treba biti ne prvi na vasi in ne zadnji v mestu, lahko smo zlata sredina. In to kjerkoli. V Nemčiji, zahodni Evropi ali na Balkanu. A zato bo treba pozabiti na (geografsko) majhnost in se obnašati ponosno. Kot veliki...     

 

PKZ - partner projekta

Voranc Vogel
Voranc Vogel

Več iz rubrike

Tveganj v mednarodnem poslovanju bo čedalje več

Slovensko gospodarstvo je kljub majhnosti v dobri formi. Je zdravo, živahno ter po letih finančne in ekonomske krize stabilno. Kako se ti trendi kažejo v poslu? S kakšnimi tveganji se spopada gospoda…

Poslovna konferenca: Tveganja in priložnosti za slovensko zunanje gospodarstvo

Vsako podjetje se srečuje s tveganji, toda v njih so tudi priložnosti. Rdeča nit oktobrske konference z naslovom Tveganja in priložnosti za slovensko zunanje gospodarstvo bo pogled na tveganja z razl…

Črna laboda Bin Laden in Trump

Za gospodarstvo predstavljajo največje tveganje črni labodi – nepredvidljivi dogodki, ki prinesejo ekstremne posledice ter katerega vzroke lahko razložimo šele po njegovem nastopu.

Kateri tuji trgi so (bili) največji izziv?

Pri širjenju v tujino podjetja upoštevajo različne kazalnike, ki se nagnejo v prid naložbi v tujini. Vsak tuj trg ima svoje specifike – na nekatere je lažje priti, na druge težje, prav tako so podvrž…