V Nepalu indijski električni avti trikrat dražji kot v Indiji

V želji po več električnih avtomobilih je novo mobilnost začel snovati tudi Nepal.
Fotografija: Slednje bi bila voda na mlin Indiji, ki želi imeti do leta 2030 na cestah 30 odstotkov električnih avtomobilov. Foto: Jure Eržen/Delo
Odpri galerijo
Slednje bi bila voda na mlin Indiji, ki želi imeti do leta 2030 na cestah 30 odstotkov električnih avtomobilov. Foto: Jure Eržen/Delo

Električne avtomobile uvažajo iz Indije. Pravzaprav bi državi, kjer srednji sloj raste, lahko odlično sodelovali na področju mobilnosti, sta prepričana novinarska kolega Abhaya Raj Josh in Twesh Mishra. Nepal namreč proizvaja ogromno hidroelektrične energije, vendar vsa fosilna goriva še vedno uvaža iz Indije. Cilj je, da bi proizvajal več hidroelektrične energije, kot je potrebuje; bilo bi je dovolj za polnjenje električnih avtomobilov, presežek bi lahko izvažali v Indijo. Ta mejnik naj bi dosegli že lani, a se je načrt izjalovil. Zdaj so ga prestavili v leto 2020.

Slednje bi bila voda na mlin Indiji, ki želi imeti do leta 2030 na cestah 30 odstotkov električnih avtomobilov. A težavam še ni videti konca. Kot sta ugotovila novinarja, so indijski električni avtomobili v Nepalu trikrat dražji kot v Indiji. »Na ceno električnega avtomobila vpliva več stvari,« nam je ob konferenci Global Energy Transtion Journalism Conference v Berlinu povedal Josh.

Papirna birokracija, čeprav med državama ni meje, je grozna. Nepalska valuta je 1,6-krat dražja od indijskih rupij. Težave so tudi na meji, kjer se vijejo dolge kolone pločevine – podjetja za uvoz avtomobilov plačajo visoko ceno. Posameznik namreč v Nepal ne more sam pripeljati (električnega) avtomobila, saj za uvoz skrbijo za to pooblaščena podjetja. »Ne gre samo za finančne vidike, ki dražijo električne avtomobile na nekaj več kot 2000 kilometrov dolgi poti od Bangalora do Nepala. Mnogo je tudi nefinančnih dejavnikov,« pravi Josh. Zato v Nepalu danes prodajo le nekaj sto električnih avtomobilov. »Manjka nam tudi polnilna infrastruktura. Tak avto lahko polniš le doma,« je pojasnil.

Več iz rubrike

Glavo gor – to je porsche!

Nisem avtomobilistični novinar. Nikdar v življenju še nisem vozil porscheja. Do zdaj. Zato vam ne morem povedati, kako je voziti porscheja cayenna v primerjavi z BMW X6, audijem Q8 ali lamborghinijem…

Finski zaliv je kot ljubljanska obvoznica

Želimo blago. Sadje iz tropskih držav. Poceni kitajsko blago. Nafto z Bližnjega vzhoda. Večina dobrin do nas pripluje. Pri tem seveda ne pomislimo na morebitna tveganja in vpliv na okolje oziroma mor…

Avtomobilske znamke, ki zasledujejo cilj brezemisijske mobilnosti

Tradicionalne avtomobilske znamke so pod pritiskom zaradi želje prebivalstva po okolju prijaznejših jeklenih konjičkih. Z vlaganji v elektromobilnost pa jih je izzvala še Kitajska. Kako največji proi…

Nove oblike urbane mobilnosti

Pešcem se na mestnih ulicah pridružujejo drugačne oblike prevoznih sredstev, ki jih napajajo električne baterije. Nekateri meščani se z novimi prevoznimi sredstvi ne strinjajo in so mnenja, da ne sod…