Predstavitvena informacija

Ste vedeli? Električni avtomobili so z nami že več kot 130 let

Čeprav se velikokrat zdi, kot da je električna mobilnost na naše ceste prišla šele pred kratkim, pa gre v resnici za tehnologijo, ki je celo starejša od avtomobilov na bencinski in dizelski pogon.
Fotografija: Prva električna vozila so bila priljubljena predvsem zato, ker je bil njihov zagon drugačen od zagona bencinskih avtomobilov. Foto: Petrol
Odpri galerijo
Prva električna vozila so bila priljubljena predvsem zato, ker je bil njihov zagon drugačen od zagona bencinskih avtomobilov. Foto: Petrol

Prvi avtomobili na električni pogon 
Velikokrat pozabimo, da so se prvi električni avtomobili začeli razvijati že dolgo nazaj, hkrati z avtomobili z notranjim izgorevanjem. Prvi uradno zapisani rekord v hitrosti vožnje je tako že davnega leta 1898 pripadel električnemu avtomobilu Jeantaud, ki ga je v Parizu s hitrostjo 63,159 kilometra na uro vozil francoski grof Gaston de Chasseloup-Laubat. 

Prva električna vozila so bila priljubljena predvsem zato, ker je bil njihov zagon preprost in zanesljiv, drugačen od zagona bencinskih avtomobilov, ki je bil odvisen od muhastega in nevarnega ročnega zaganjalnika. Ker so se z razvojem »klasičnih« motorjev povečevale tudi kapacitete električnih baterij, sta obe vrsti avtomobilov kar nekaj časa uspešno tekmovali med seboj.
 
Med obema svetovnima vojnama so se električni avtomobili počasi začeli poslavljati iz sveta množičnega avtomobilizma: električna omrežja so se razvijala prepočasi, dosegi avtomobilov so ostali omenjeni, čedalje boljši pa so postajali tudi konkurenčni bencinski avtomobili. Nizke cene in lahek dostop do naftnih derivatov so še pripomogli, da so bila električna vozila za nekaj desetletij potisnjena v ozadje. 

E-mobilnost se vrne v ospredje
Popolnega umika e-vozil kljub temu ni bilo. Med drugo svetovno vojno je v okupirani Franciji vozil dvosedežni električni avto VLV, po vojni na Japonskem pa e-avto Tama. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja je peščico električnih avtomobilov izdelal tudi Ford, ki sta se mu kmalu pridružila še BMW in Renault.  

BMW je že kmalu začel izdelovati električne avtomobile. Foto: Petrol
BMW je že kmalu začel izdelovati električne avtomobile. Foto: Petrol


Resnični preboj e-mobilnosti pa se je začel nekaj desetletij pozneje, leta 1993, ko je General Motors predstavil avtomobil, ki je obveljal za prvi serijski e-avto moderne dobe: Impact EV-1. Ta je do 100 kilometrov na uro pospešil v 8,2 sekunde, po šesturnem polnjenju baterij pa je lahko prevozil približno 110 do 120 kilometrov.

Prihodnost je v elektriki
Električni avtomobili so se tako ob koncu prejšnjega tisočletja počasi začeli vračati v našo zavest in se vse bolj in bolj uveljavljati. Hkrati z razvojem priključno hibridnih in električnih vozil se je začel spreminjati tudi odnos družbe, ki si zdaj želi stroškovno učinkovitejše vožnje, ki bo prijaznejša do okolja.  

Tega, da je trajnostni cestni promet ključen za prihodnost mobilnosti, se dobro zavedajo tudi v Petrolu, kjer že od leta 2012 pišejo prihodnost električnega prometa v regiji. 

Danes je njihova mreža javnih e-polnilnic z več kot 120 polnilnimi mesti največja v državi, uporabniki pa lahko do nje dostopajo z aplikacijo OneCharge. Ta voznikom pomaga poiskati lokacijo najbližje e-polnilnice, preveriti njeno delovanje in zasedenost ter svoje e-vozilo napolniti.

Petrol ima najbolj razširjeno mrežo e-polnilnic v državi.  Foto: Petrol
Petrol ima najbolj razširjeno mrežo e-polnilnic v državi.  Foto: Petrol


V ponudbi Petrola najdemo še nabor električnih polnilnic za dom – seveda z ugodnejšo ceno energije ob preklopu na Petrol Elektriko – ter celovit poslovni najem električnih avtomobilov, ki podjetjem in lokalnim skupnostim zagotavlja preprosto razogljičenje njihovih flot službenih vozil. Storitev ne vključuje le najema električnih vozil, temveč tudi upravljanje voznega parka, možnost vzpostavitve lastne polnilne infrastrukture ter korporativno souporabo vozil, s čimer Petrol dokazuje, da razume, da prehod v nizkoogljično družbo ne pomeni le spremembe tehnologije, ampak tudi načina uporabe vozil iz lastništva k mobilnosti kot storitvi.

Bi želeli na električni vozni park preklopiti tudi v vašem podjetju? Pošljite povpraševanje!

Več iz rubrike

Glavo gor – to je porsche!

Nisem avtomobilistični novinar. Nikdar v življenju še nisem vozil porscheja. Do zdaj. Zato vam ne morem povedati, kako je voziti porscheja cayenna v primerjavi z BMW X6, audijem Q8 ali lamborghinijem…

Finski zaliv je kot ljubljanska obvoznica

Želimo blago. Sadje iz tropskih držav. Poceni kitajsko blago. Nafto z Bližnjega vzhoda. Večina dobrin do nas pripluje. Pri tem seveda ne pomislimo na morebitna tveganja in vpliv na okolje oziroma mor…

Avtomobilske znamke, ki zasledujejo cilj brezemisijske mobilnosti

Tradicionalne avtomobilske znamke so pod pritiskom zaradi želje prebivalstva po okolju prijaznejših jeklenih konjičkih. Z vlaganji v elektromobilnost pa jih je izzvala še Kitajska. Kako največji proi…

Nove oblike urbane mobilnosti

Pešcem se na mestnih ulicah pridružujejo drugačne oblike prevoznih sredstev, ki jih napajajo električne baterije. Nekateri meščani se z novimi prevoznimi sredstvi ne strinjajo in so mnenja, da ne sod…