Bosch v razvoj vodikovih celic za avtomobilski pogon

Bosch in Powercell bosta razvijala jedrni del celice, kjer prihaja do kemijske reakcije med vodikom in kisikom, iz česar nastaja elektrika.
Fotografija: Bosch se je sprva nameraval lotiti razvoja akumulatorjev za električna vozila, a je načrte lani opustil. Foto: Reuters
Odpri galerijo
Bosch se je sprva nameraval lotiti razvoja akumulatorjev za električna vozila, a je načrte lani opustil. Foto: Reuters

Največji svetovni proizvajalec avtomobilskih delov Bosch je napovedal sodelovanje s švedsko družbo Powercell, katerega cilj bo razvoj ključnih komponent vodikovih celic za pogon avtomobilov. Projekt naj bi končali najpozneje leta 2022. Bosch je pred tem nameraval proizvajati akumulatorje za električna vozila, a je od načrtov odstopil.

Bosch in Powercell, nekdanja Volvova podružnica, bosta razvijala jedrni del celice, kjer prihaja do kemijske reakcije med vodikom in kisikom, iz česar nastaja elektrika.

Bosch se je sprva nameraval lotiti razvoja akumulatorjev za električna vozila, a je načrte lani opustil. Po ocenah analitikov je vzrok za to v močni konkurenci na tem področju, medtem ko bo imel pri razvoju komponent vodikovih celic precej več prostora.
Podrobnosti sodelovanja podjetji nista razkrili. Tako ni znano, ali bo Bosch tudi lastniško vstopil v švedsko družbo.

Vozila na vodik, ki so jih nekateri proizvajalci že ponudili trgu, sicer pa razvojno gledano zaostajajo za električnimi, imajo v primerjavi s slednjimi več prednosti in slabosti. Glavne prednosti so daljši doseg, bistveno hitrejše polnjenje in dejstvo, da je edini izpust takšnih vozil vodna para. Največje slabosti so medtem trenutno še zelo majhno število polnilnic, višja cena goriva ter višje cene in skromnejša ponudba avtomobilov na vodik.

Več iz rubrike

Glavo gor – to je porsche!

Nisem avtomobilistični novinar. Nikdar v življenju še nisem vozil porscheja. Do zdaj. Zato vam ne morem povedati, kako je voziti porscheja cayenna v primerjavi z BMW X6, audijem Q8 ali lamborghinijem…

Finski zaliv je kot ljubljanska obvoznica

Želimo blago. Sadje iz tropskih držav. Poceni kitajsko blago. Nafto z Bližnjega vzhoda. Večina dobrin do nas pripluje. Pri tem seveda ne pomislimo na morebitna tveganja in vpliv na okolje oziroma mor…

Avtomobilske znamke, ki zasledujejo cilj brezemisijske mobilnosti

Tradicionalne avtomobilske znamke so pod pritiskom zaradi želje prebivalstva po okolju prijaznejših jeklenih konjičkih. Z vlaganji v elektromobilnost pa jih je izzvala še Kitajska. Kako največji proi…

Nove oblike urbane mobilnosti

Pešcem se na mestnih ulicah pridružujejo drugačne oblike prevoznih sredstev, ki jih napajajo električne baterije. Nekateri meščani se z novimi prevoznimi sredstvi ne strinjajo in so mnenja, da ne sod…