Alge - biogorivo četrte generacije?

Ena od možnosti, ki je cenejša in lažje obvladljiva kot koruza, les, trava ali sladkorni trs, so alge.
Fotografija: Alge bi genetsko spremenili tako, da bi neposredno proizvajale etanol, butanol, bencin ali dizelsko gorivo. Foto: Reuters
Odpri galerijo
Alge bi genetsko spremenili tako, da bi neposredno proizvajale etanol, butanol, bencin ali dizelsko gorivo. Foto: Reuters

Alge proizvajajo olje, ki ga je preprosto rafinirati v dizelsko gorivo in tudi v bencin. Nekdaj priljubljena ideja o proizvodnji biogoriv iz alg, ki se gojijo v ribnikih ali rezervoarjih – in se izogiba rabi zemljišč – je bila v veliki meri opuščena zaradi visokih proizvodnih stroškov v primerjavi s fosilnimi gorivi, kljub temu, da alge proizvajajo do 200-krat več biogoriva na pol hektarja kot soja.

Te hitro rastoče vodne organizme lahko gojimo v slanih vodah, v lagunah komunalnih odpadnih voda ali v plitvih bazenih v puščavi, kjer ne morejo preživeti nobeni drugi organizmi. Ameriško ministrstvo za energijo je skupaj z nekaterimi največjimi naftnimi družbami na svetu vložilo na stotine milijonov dolarjev v povečanje proizvodnje goriv iz alg.

Že pred desetletjem so promotorji industrije obljubljali gorivo iz alg, ki naj bi bilo do zdaj tako poceni kot naftno gorivo – in na voljo na bencinskih servisih. Vendar se je izkazalo, da je proizvodnja v velikem obsegu stroškovno previsoka in številna zagonska podjetja z algami so se v zadnjih letih umaknila iz tega posla. Drugi še vedno uresničujejo svoje sanje. Poleti je Exxon Mobil poročal o tehnološkem preboju, ki obljublja, da bo gorivo z algami stroškovno učinkovito – vendar vključuje gensko spremenjeni sev alg.

Alge bi genetsko spremenili tako, da bi neposredno proizvajale etanol, butanol, bencin ali dizelsko gorivo. Poleg tega se alge hranijo z ogljikovim dioksidom, zato lahko v podnebnem boju igrajo dvojno vlogo. V tujini že nastajajo partnerstva, ki povezujejo termoelektrarne in cementarne s proizvodnjo biodizla iz alg. V projektih biogoriv četrte generacije pa bi proizvajali biodizel iz emisij ogljikovega dioksida s pomočjo kultur matičnih celic. V takih projektih pretvarjajo sladkorje v olja.

Več iz rubrike

Glavo gor – to je porsche!

Nisem avtomobilistični novinar. Nikdar v življenju še nisem vozil porscheja. Do zdaj. Zato vam ne morem povedati, kako je voziti porscheja cayenna v primerjavi z BMW X6, audijem Q8 ali lamborghinijem…

Finski zaliv je kot ljubljanska obvoznica

Želimo blago. Sadje iz tropskih držav. Poceni kitajsko blago. Nafto z Bližnjega vzhoda. Večina dobrin do nas pripluje. Pri tem seveda ne pomislimo na morebitna tveganja in vpliv na okolje oziroma mor…

Avtomobilske znamke, ki zasledujejo cilj brezemisijske mobilnosti

Tradicionalne avtomobilske znamke so pod pritiskom zaradi želje prebivalstva po okolju prijaznejših jeklenih konjičkih. Z vlaganji v elektromobilnost pa jih je izzvala še Kitajska. Kako največji proi…

Nove oblike urbane mobilnosti

Pešcem se na mestnih ulicah pridružujejo drugačne oblike prevoznih sredstev, ki jih napajajo električne baterije. Nekateri meščani se z novimi prevoznimi sredstvi ne strinjajo in so mnenja, da ne sod…