Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Miha Istenič, direktor podjetja Istenič

Isteničevi so znani kot pionirji in največji družinski pridelovalci penin v Sloveniji. To leto zaznamujejo 50. obletnico delovanja. Blagovno znamko je ustanovil Mihov oče Janez Istenič, ko je leta 1968 opravil prvo trgatev in napolnil sto steklenic penine, ki jo je poimenoval po hčeri Barbari, in tako postal prvi zasebni pridelovalec penečih se vin v nekdanji državi.
Fotografija: Igor Mali
Odpri galerijo
Igor Mali

Podjetje krasijo mnoga svetovna priznanja, 10 šampionskih naslovov, 65 zlatih in 43 srebrnih medalj. Miha Istenič danes v Ljubljani opravlja menedžerski del poslovanja, starši pa se posvečajo vinogradništvu na Bizeljskem.

Kako začnete dan?

Precej stereotipno. Ko se zbudim, pobožam psa, objamem ženo, potem si naredim kavo in ob njej premišljam, kaj moram storiti ta dan.

Kako je videti vaš delovnik?

Vsebuje veliko organizacije. Ustvarjam sinergijo, kaj bomo počeli s sodelavci, mednje razdelim naloge, dogovarjam se za projekte, od promocij, sodelovanj do organizacije dogodkov. Vsak dan komuniciram s partnerji iz tujine, sodelujemo s 24 državami.

Koliko ur na dan delate?

Nimam tipičnega delovnika. Odvisen je od tega, kaj se dogaja v podjetju. Včasih začnem dan s tenisom in delam ponoči, včasih pa je moj delovnik videti zelo stereotipno. Službenih obveznosti ne jemljem kot delo, ampak kot življenjski slog. Živim v Ljubljani, tako da ne delam v vinogradu, to postorijo starši, moja zadolžitev je bolj menedžerske narave.

Kako končate dan?

Če je lep, ga končam s tenisom ali košarko. Če pa je zunaj turobno, se sproščam na kavču ob dobrem filmu ali ogledu tekem.

Kateri del leta je za vinogradnike najlepši?

Zelo lepo je, ko se narava prebuja, a to obdobje je tudi naporno in stresno. Oddahnem si po 15. maju, saj po »poscani Zofki« naj ne bi bilo več pozeb.

Trend se je spremenil. Ljudje konzumirajo več penečega vina poleti kot v času silvestrovanja.

Prav tako imam rad obdobje trgatve. Kar zadeva delo, poudarjam, da smo se včasih osredotočili na obdobje novega leta zaradi ideje, da na silvestrovo vsi pijejo penino, a novi trendi kažejo, da ljudje čedalje pogosteje posegajo po penečih vinih poleti. Takrat si želijo svežega penečega vina in to jim moramo vinarji ponuditi, zato smo poleti še bolj oprezni in delovni. Vesel sem, da ta dejavnost raste, že več let lahko govorimo o velikem prirastu in čedalje večji konzumaciji penečih vin.

Kaj ste se naučili v petdesetih letih delovanja?

Dobro penino naredijo odlično trije faktorji: zemlja, podnebje in človek. Naše trgatve skušamo opraviti čim prej, letos smo jo imeli že v začetku avgusta. Druga pomembna stvar je potrpežljivost. Dobra vina zorijo dolgo, tudi po deset let. Penina po zakonu pri nas zori od 6 do 9 mesecev, v Franciji je minimum zorenja 15 mesecev, mi skušamo čakati dve leti, naši najboljši izdelki pa zorijo od 8 do 10 let.

Katero hrano bi priporočili poleg vaše najbolj znane penine Barbara?

Vsi poznamo idejo o kombinaciji penine in jagod, a ta izhaja s konjskih dirk in začetkov tekem na Wimbledonu. V resnici gre za povezavo med vrhunsko pijačo in odlično kulinariko. Ob barbari, ki je malce slajšega okusa, bi priporočil jastoga ali potočnega raka.

Kako so videti penine Istenič v številkah?

Imamo malo več kot 10 hektarjev vinograda, na leto prodamo od 130.000 do 150.000 steklenic. Približno 25 odstotkov tega izvozimo v 24 držav.

Več iz rubrike

Kako pravočasno poskrbeti za kibernetsko varnost v podjetju

Zakaj je pomembna varnostna zaščita pred kibernetskimi napadi in kakšno škodo lahko takšni varnostni incidenti povzročijo podjetju?

VIDEO: Če se oziraš za konkurenco, te hitro prehiti

»Če opazuješ konkurenco, načeloma zapravljaš čas. Če atlet pri teku na sto metrov samo obrne glavo, ga bodo drugi prehiteli. Torej, ne gledamo konkurence, ampak imamo vizijo in pogum, da jo ure…

Izgorelost – vse prepogosta bolezen moderne dobe

Kaj se lahko zgodi, če se prepustimo prehitremu življenjskemu tempu in dinamiki, ki nas potegneta v vrtinec čustvenih in telesnih naporov, v katerem se nimamo časa ustaviti?

Zaostrujemo kreditiranje, namesto da bi zahtevali odgovornost

Izvršna direktorica in odgovorna partnerica pri Deloitte Slovenija Barbara Žib­ret Kralj  meni, da sta trajnost in odgovornost ne poslovna priložnost, ampak nuja.