Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Maciej Galant, direktor BMW Group Slovenija

Prodaja BMW-jev je rekordna že deveto leto zapored, njihova blagovna znamka pa je vredna skoraj 26 milijard dolarjev. Lestvica najbolj vrednih avtomobilskih znamk sicer kaže, da je BMW zdrsnil z drugega mesta na tretje (prehitel ga je Mercedes-Benz), a lastniki trdijo, da je za to krivo manjše povpraševanje v ZDA. Direktor slovenske podružnice je navtik, izkušen bančnik in strateg iz Poljske, ki je v Slovenijo prišel pred dobrima dvema letoma.
Fotografija: Žiga Intihar
Odpri galerijo
Žiga Intihar

V letu dni vodenja podružnice je znatno povečal prodajo znamke in podvojil prodajo električnih BMW. Pred tem je deset let delal v domači podružnici BMW in na različnih vodstvenih položajih v bančnem sektorju. 

Kdo vozi BMW?

BMW vozila vozijo uspešni, strastni ljudje, ki si prizadevajo biti vedno boljši. In seveda, vsi so hitri in dinamični.

Kako začnete dan?

Sicer nisem najbolj jutranja oseba, vendar dan kljub temu začnem aktivno. Vsaj 20 minut na sobnem kolesu, potem še kakšne vaje in vmes ves čas razmišljam o prihajajočem dnevu. Tako se zares zbudim, osvežim in se mentalno aktiviram. 

Kako pa ga končate?

Pravzaprav kar težko, saj imam toliko obveznosti, ciljev, aktivnosti, o katerih nenehno razmišljam. Ker sem zelo aktivna oseba, težko nekaj izpustim, ampak vztrajam do konca. 

Kako preživljate petkove večere?

Sem mestni, urbani človek v vseh pogledih. Rad imam utrip mestnega življenja, ljudi, zabavo. Glede na hud tempo življenja potrebujem sprostitev. In najlažje se sprostim v družbi prijateljev, ob dobrem pogovoru, odlični hrani in vinu. Pa tudi plešem rad. Vendar se ta druženja navadno ne zavlečejo pozno v noč, saj ob sobotah vstajam zgodaj. Med konci tedna sem rad aktiven in igram golf, jadram, v preteklosti sem tudi veslal ter veliko časa preživel na motorju. 

Tri knjige po vašem izboru.

Lothar Gunther Bucheim: Podmornica (knjiga govori o vojni in življenju ljudi v »vodnih konzervah«), Sapiens: Kratka zgodovina človeštva (branje svetujem vsem menedžerjem, poda odlično razlago človeškega vedenja) ter kakšna dobra kriminalka. 

Katere so vaše najslajše razvade?

Žiga Intihar
Žiga Intihar

Če imam nekaj rad, se temu popolnoma predam. Rad imam stvari, ki me zasvojijo. Na primer, če se posvetim jadranju, me ne more nič odvrniti od tega, da tega ne bi počel. Žena včasih kar težko sledi mojemu tempu. Zelo rad imam šport, kjer mi je pomembna natančnost, tekmovalnost, predvsem s samim seboj, predstavlja pa mi tudi zabavo in druženje. Če se želim razvajati, grem na jadranje, golf, na motor ali na kvalitetno druženje ob odlični hrani in vinu. Slovenija je polna čudovitih krajev z odlično hrano in vinom. Tega na Poljskem ni.

Kaj najbolj cenite pri ljudeh in tudi pri poslovnih partnerjih?

Pri poslovnih partnerjih in ljudeh nasploh najbolj cenim, da so pametni. Da znajo razmišljati, se pogovarjati, imajo dobre ideje. Čeprav drugačne od mojih. Sam sem zelo logična oseba in to cenim tudi pri drugih, ne pa kakšnih čustvenih, neracionalnih izbruhov. 

Če bi se lahko vrnili v preteklost, kaj bi spremenili?

Obogatil bi svojo izobrazbo. Študiral sem pomorstvo, ki te ne pripravi najbolje za poslovni in menedžerski svet, čeprav sem se skozi izkušnje pomorskega inženirja veliko naučil o odgovornosti. Svojo kariero sem začel na ladji, kjer sem se soočil s številnimi težkimi situacijami, v katerih je bilo treba poskrbeti za ljudi na krovu, ohranjati mirne živce. Naučil sem se tudi, kako ravnati v ekstremnih situacijah, na primer če te ugrabijo pirati. Kljub temu bi si želel več poslovnega znanja. Tako sem se veliko učil od ljudi, prebiral mnogo literature, se priučil menedžerskih veščin. In želel bi si, da ne bi preživel toliko časa v avtomobilu. Določeno obdobje v svojem življenju sem prevozil po 120.000 kilometrov na leto.

Kaj je zadnja stvar, ki ste se je v življenju naučili?

Če človek zna živeti sam s seboj in je zadovoljen s svojim življenjem, se lažje sooči z vsemi izzivi, ki jih to prinese. Najpomembneje pa je, da je človek pogumen. Se počuti dobro v svoji koži. Posluša ljudi in jih poskuša razumeti ter predvideti njihova dejanja, se postaviti v njihovo kožo. 

Iz katere svoje napake ste se največ naučili?

Ne bi ji ravno rekel napaka, prej spoznanje o sebi in sprememba lastnega vedenja. Skozi življenje sem se naučil, da ni vedno dobro ali pametno biti preveč učinkovit ali ustrežljiv, na primer predvideti, kaj bi si kdo želel ali potreboval, in to narediti, še preden te za to prosijo. Čeprav to počneš z najboljšimi nameni, se izkaže, da tako nehaš učiti ljudi, da pridejo do rešitev sami. To je pomembna lekcija; bolje je ljudi usmerjati in jim svetovati, saj jim tako dovoliš rasti.

Žiga Intihar
Žiga Intihar

Koliko časa na dan delate?

Delam pravzaprav nenehno. Težko je zares narediti ločnico med delovnim in prostim časom. Na primer, ravno pred kratkim smo imeli naš največji dogodek za stranke BMW Kempinski Golf in gala, kjer so aktivnosti potekale ves konec tedna. Dogodek je bil družabne narave in zelo prijeten, a je bilo to kljub temu na neki način delo. Obenem pa nenehno razmišljam o poslovnih izzivih, iščem rešitve, snujem strategije, pa naj je to med igro golfa konec tedna ali jutranjo rekreacijo. Gre za podjetniški duh in življenjski slog.

Česa se najbolj spomnite z vašega razgovora za službo?

Nekega dne me je poklical headhunter in me vprašal, ali še zmeraj vozim motor. Pritrdil sem. Ponudil mi je razgovor za vodjo prodaje motorjev v BMW Group Poljska. Po vseh razgovorih sem dobil sporočilo, v katerem so me obvestili, da me ne morejo zaposliti kot vodjo prodaje motorjev, ker sem preveč izkušen, lahko pa mi ponudijo boljšo pozicijo, in sicer vodje prodaje avtomobilov. To si bom zapomnil za vse življenje, saj sem bil izjemno srečen in bila je ena najboljših izkušenj. 

Kakšna je za vas sanjska zaposlitev?

Živim jo. Vedno sem sanjal o avtomobilih, zanimale so me inovacije. Že pri sedmih letih sem razvil idejo o sistemu, ki bi imel funkcionalnost tempomata. Oče mi je sicer povedal, da takšen sistem v avtomobilih že obstaja, a je s ponosom občudoval mojo radovednost in domišljijo. Kot otrok sem tudi zbiral miniature avtomobilov in najbolj ponosen sem bil na avtomobilčke BMW, še zlasti serije 3. Spomnim se svojega prvega potovanja v tujino. Bilo je na morje na Hrvaško. Tam sem prvič videl BMW serije 3, ki sem ga oboževal med svojimi miniaturami in mi je še danes najlepši avto. Tako da je delo v BMW zame sanjska služba. Biti generalni direktor v podjetju, ki ponuja tako emocionalne produkte, ki jih lahko ljudje preizkusijo in jim s tem omogočiš unikatno, čustveno nabito izkušnjo, je zelo izpopolnjujoče. 

Žiga Intihar
Žiga Intihar

Kako se izboljšujete kot oseba in na poslovnem področju?

Rad poslušam in opazujem pametne, zanimive ljudi in se od njih učim. Na svetu ni niti dveh enakih ljudi z enakimi idejami. 

Več iz rubrike

Kako pravočasno poskrbeti za kibernetsko varnost v podjetju

Zakaj je pomembna varnostna zaščita pred kibernetskimi napadi in kakšno škodo lahko takšni varnostni incidenti povzročijo podjetju?

VIDEO: Če se oziraš za konkurenco, te hitro prehiti

»Če opazuješ konkurenco, načeloma zapravljaš čas. Če atlet pri teku na sto metrov samo obrne glavo, ga bodo drugi prehiteli. Torej, ne gledamo konkurence, ampak imamo vizijo in pogum, da jo ure…

Izgorelost – vse prepogosta bolezen moderne dobe

Kaj se lahko zgodi, če se prepustimo prehitremu življenjskemu tempu in dinamiki, ki nas potegneta v vrtinec čustvenih in telesnih naporov, v katerem se nimamo časa ustaviti?

Zaostrujemo kreditiranje, namesto da bi zahtevali odgovornost

Izvršna direktorica in odgovorna partnerica pri Deloitte Slovenija Barbara Žib­ret Kralj  meni, da sta trajnost in odgovornost ne poslovna priložnost, ampak nuja.