»V Ameriki se je rodil rock'n'roll, v Ajdovščini pa Ivo Boscarol«
Na fotografijah vidimo Boscarola s kraljico Elizabeto, jordanskim princem Hamzahom bin Husseinom pa s soustanoviteljema Uberja Travisom Kalanickom in Googla Larryjem Pageem. Na eni od fotografij Boscarol podeljuje spominek kitaristu skupine Deep Purple in lastniku Pipistrelovih letal Stevu Morsu. Med vsemi priznanji, nagradami in spomini, obeleženimi s fotoaparatom, pa je tudi mala črno-bela fotografija Iva Boscarola, tokrat ne v letalu, ampak s kitaro.
Preden je Boscarol začel svojo pot s Pipistrelom, je namreč, med drugim, bil glasbeni novinar, fotograf koncertov in menedžer glasbenih skupin.
»Vprašajte ženske. Povedale vam bodo, da sestavina za parfum lahko stane dva evra, Kitajci ga prodajo za tri evre, Gucci pa za 500 evrov. Zato bi se tudi v Sloveniji morali osredotočiti na blagovne znamke.«
»V Ameriki se je rodil rock'n'roll, v Ajdovščini pa Ivo Boscarol.« Tako je nekoč dejal glasbenik Tomaž Domicelj. »Z njim sva se vozila po Evropi po koncertih, s katerih sva poročala za različne revije. On je pisal, jaz pa fotografiral. To so bili lepi časi,« se spominja Boscarol. Če se le da, gre vsak mesec še na koncert ali dva. Pred kratkim je bil v Firencah na Guns N' Roses, v prihodnje gre poslušat angleško skupino Iron Maiden in ameriško latino rock skupino Santano. Zdaj brez fotoaparata, pravi: »Grem uživat.«
Posluša torej glasbenike z večdesetletno zgodovino. »Zadnja leta ni več glasbe, ki bi si jo človek zapomnil za desetletja. Tudi mladina posluša te stare strice, kot so Rolling Stones. Bil sem v ZDA na Desert Tripu (glasbenem festivalu, op. p.), kjer so bili stari bendi, poslušalci pa sami mladi. Ti, ne samo v Sloveniji, danes nimajo več glasbe, kot so bili, denimo, Pink Floyd,« pravi Boscarol. Kritičen je, da glasba ni več na prvem mestu, saj sta pomembna videz in video: »Pogrešam glasbo z dušo.«
Krepitev blagovne znamke
Med nagradami in priznanji v Pipistrelu so tako pokali, ki jih je Boscarol osvojil kot večkratni državni prvak v letenju z ultralahkimi letali, kot priznanja, ki so povečala ugled ajdovske družbe v letalskem in poslovnem svetu. Pipistrel je bil, denimo, na tekmovanju European Business Award med 15.000 podjetji izbran za najbolj inovativno podjetje v Evropi in je trikrat zmagal na tekmovanju ameriške vesoljske agencije Nasa za najboljše oziroma najbolj varčno letalo.
Zmage na tekmovanjih, kot je Nasino, pomenijo oddaljitev od povprečja, pravi Boscarol: »Zapomnimo si zmagovalca na olimpijskih igrah ali svetovnih prvenstvih, ne pa srebrnega. Tako je tudi v letalstvu. Prepoznani smo kot najbolj inovativno podjetje v Evropi, a nihče ne ve, kdo je bil drugi. To je naložba v blagovno znamko.«
Zapomnimo si zmagovalca na olimpijskih igrah ali svetovnih prvenstvih, ne pa srebrnega. Tako je tudi v letalstvu.
Pipistrel po njegovih besedah 30 let načrtno gradi blagovno znamko, do katerih se v Sloveniji sicer zelo mačehovsko obnašamo, čeprav je v njih največja dodana vrednost. »Vprašanje ženske. Povedale vam bodo, da sestavina za parfum lahko stane dva evra, Kitajci ga prodajo za tri evre, Gucci pa za 500 evrov. Zato bi se tudi v Sloveniji morali osredotočiti na blagovne znamke,« poudarja sogovornik.
V letalstvu je pomembno zaupanje, saj ljudje svoja življenja zaupajo proizvajalcem letal. »Zadnja leta sem zelo srečen zaradi interneta in socialnih omrežij. Na našem področju je bilo pred 15 leti ogromno blefa: vsi so bili najboljši, vsi so imeli najhitrejša in najučinkovitejša letala, ker nihče tega ni mogel preverjati. Danes je drugače; če je 10.000 ljudi zadovoljnih, nihče ne ve. Če eden ni, v desetih minutah izve ves svet. Vsi bleferji so tako odpadli,« poudarja.
Znanstveno fantastiko spreminja v realnost
Pipistrel je prvo izmed desetih nominiranih podjetij, med katerimi bomo izbrali letošnjo Delovo podjetniško zvezdo. »V prihodnjih petih letih bo Pipistrel zagotovo postal tako močna multinacionalka, da bo na področju letalstva enakovreden tudi marsikateremu velikemu igralcu.
Če rečem, da bo Pipistrel izdeloval tudi potniška letala z do 20 sedeži, da bo vodilen na področju električnih pogonov, zelo velik zaposlovalec in med največjimi podjetji v Sloveniji, se nisem zelo zmotil.
Če rečem, da bo Pipistrel izdeloval tudi potniška letala z do 20 sedeži, da bo vodilen na področju električnih pogonov, zelo velik zaposlovalec in med največjimi podjetji v Sloveniji, se nisem zelo zmotil,« napoveduje Boscarol.
Tehnični direktor Nase Joe Parrish je leta 2012 dejal, da je Pipistrel prihodnost letal na električni pogon premaknil iz znanstvene fantastike v realnost. Šest let kasneje je še bolj nora znanstvena fantastika pred uresničitvijo: konec leta bo poletelo 15-metrsko brezpilotno letalo, leta 2020 plovilo z navpičnim vzletanjem in pristajanjem, ki ga razvijajo za Uber in ki bo služilo kot zračni taksi, čez sedem let 19-sedežno oziroma največje potniško letalo na električni pogon …
Več iz rubrike
Kako pravočasno poskrbeti za kibernetsko varnost v podjetju
Zakaj je pomembna varnostna zaščita pred kibernetskimi napadi in kakšno škodo lahko takšni varnostni incidenti povzročijo podjetju?
VIDEO: Če se oziraš za konkurenco, te hitro prehiti
»Če opazuješ konkurenco, načeloma zapravljaš čas. Če atlet pri teku na sto metrov samo obrne glavo, ga bodo drugi prehiteli. Torej, ne gledamo konkurence, ampak imamo vizijo in pogum, da jo ure…