Dr. Danica Purg: Družbena odgovornost mora postati več kot znamka!

Na številnih poteh po svetu, kamor me zanese vodenje IEDC – Poslovne šole Bled in združenja CEEMAN, sem v stiku z različnimi kulturami, različnimi podjetji in posamezniki. Opažam, da nas je vse več takih, ki v svetu podjetništva ter izobraževanja menedžerjev poudarjamo pomembnost trajnostnega razvoja in etičnega ravnanja.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Pomembnosti trajnostnega razvoja in etike se vse bolj zavedajo tudi poslovne šole, zato ustanavljajo inovativne centre odličnosti ter mreže in združenja, kot so, na primer, PRME, CEEMAN, EDUI in drugi. A čeprav so taka združevanja zelo pomembna za promocijo pomembnosti trajnostnega razvoja in etike, je treba okrepiti učinke, ki jih imajo na posamezne ustanove, predvsem pa okrepiti sodelovanje s podjetji.
Kljub nekaterim izvrstnim posameznim primerom, ki jih identificira tudi naša raziskava o skritih zmagovalcih, z integracijo načel trajnostnega in etičnega poslovanja pogosto najbolj zaostajajo rastoča gospodarstva. Vendar menim, da s povezovanjem in koordiniranim raziskovalnim delom, ki mora temeljiti na relevantnosti, lahko dosežemo preboj in postanemo zgled tudi razvitim gospodarstvom.
Na IEDC – Poslovni šoli Bled, ki že od nekdaj slovi kot šola z vizijo, smo zato dali pobudo in s partnerji z vseh delov sveta ustanovili globalni inštitut za trajnostno in etično delovanje v rastočih gospodarstvih imenovano WISE (World Institute for Sustainability and Ethics in Rising Economies).
Henry Mintzberg je v svoji knjigi Managers and not MBAs dejal, da so »menedžerske šole in menedžment v težavah, a da nobenega ni mogoče spremeniti brez drugega.« Naša misija je tako aktivno delovati na dveh ključnih ravneh, in sicer na ravni izobraževalnih ustanov, da bodo te lahko zagotovile najboljšo izobrazbo, ter na ravni podjetij, ki jim želimo pomagati z jasnimi usmeritvami za integracijo trajnostnih in etičnih načel v jedro njihovega delovanja.
Pri ustvarjanju družbenih vrednot ima gospodarstvo pomembno vlogo, zato mora postati del rešitve in ne del težave. Pomembno je, da imamo uspešna in družbeno odgovorna podjetja, ki jih vodimo trajnostno in etično.

Pixabay
Pixabay


Že dolgo se sliši, da so zelo uspešna tista podjetja, ki največ vlagajo v trajnostni razvoj in povezovanje, v zadnjem času pa to potrjuje tudi vse več raziskav. Pri tem verjamem tudi v to, da se uspeh podjetja začne in konča z ljudmi. Če imajo podjetja zaposlen izobražen kader, imajo tudi potrebna znanja, kompetence in veščine ter so se pripravljeni spopasti s poslovnimi izzivi in posledično bo temu sledil tudi uspeh podjetja. Seveda moramo tisti, ki delamo na področju izobraževanja, poskrbeti, da bomo izobraževali študente, ki bodo sposobni refleksije in odgovornega odziva tako na okoljska kot tudi socio-ekonomska vprašanja.
Naš cilj je, da WISE postane pomembna gonilna sila trajnostnega razvoja in etičnega poslovanja, kar bomo dosegli z inovativnimi in relevantnimi raziskovalnimi projekti, snovanjem novih učnih programov, svetovanjem in certificiranjem podjetij. Delo, ki je bilo opravljeno do zdaj, bo prek inštituta dobilo mednarodne razsežnosti in omogočilo sodelovanje z mednarodnimi podjetji.
WISE ima sedež na Bledu, regijske prostore v Kölnu, na Kitajskem in v Afriki, načrtujemo pa že širitev v Rusijo, Južno Ameriko in Indijo. Tako bodo centri lahko prepletli prizadevanja več pobud v različnih delih sveta. V vsakem bo vse večja baza strokovnega znanja vodila k odličnosti na različnih področjih poučevanja odgovornega upravljanja in trajnostnega razvoja. V teh povezavah s svetovnimi in regionalnimi mrežami (CEEMAN, PRME in regionalne mreže) WISE združuje svoja prizadevanja s prizadevanji svojih partnerjev po vsem svetu (poleg IEDC – Poslovne šole Bled še kölnska poslovna šola Cologne Business School, kitajski National Institute for Innovation Management pri Univerzi Zhejiang in južnoafriška poslovna šola University of Stellenbosch Business School).

Pixabay
Pixabay

 

Po počasni implementaciji trajnostnih praks ter etike v poslovne šole in podjetja v 90. letih smo danes priča zlati mrzlici za družbeno odgovornost, kjer podjetja skoraj tekmujejo med seboj, katero se bo najbolj izpostavilo s posamezno družbeno ali okoljsko akcijo. A družbena odgovornost mora postati več kot znamka. Konec je mejam med dejanji in posledicami. Čas je za glasen zagovor skupnih vrednot, trajnost in etika pa naj postaneta DNK podjetij in tudi poslovnih šol.

 

 

Danica Purg, direktorica poslovne šole IEDC Bled

Več iz rubrike

Kako pravočasno poskrbeti za kibernetsko varnost v podjetju

Zakaj je pomembna varnostna zaščita pred kibernetskimi napadi in kakšno škodo lahko takšni varnostni incidenti povzročijo podjetju?

VIDEO: Če se oziraš za konkurenco, te hitro prehiti

»Če opazuješ konkurenco, načeloma zapravljaš čas. Če atlet pri teku na sto metrov samo obrne glavo, ga bodo drugi prehiteli. Torej, ne gledamo konkurence, ampak imamo vizijo in pogum, da jo ure…

Izgorelost – vse prepogosta bolezen moderne dobe

Kaj se lahko zgodi, če se prepustimo prehitremu življenjskemu tempu in dinamiki, ki nas potegneta v vrtinec čustvenih in telesnih naporov, v katerem se nimamo časa ustaviti?

Zaostrujemo kreditiranje, namesto da bi zahtevali odgovornost

Izvršna direktorica in odgovorna partnerica pri Deloitte Slovenija Barbara Žib­ret Kralj  meni, da sta trajnost in odgovornost ne poslovna priložnost, ampak nuja.