Bi morali v podjetju komunicirati formalno ali neformalno?

Že desetletje se odnosi v poslovnem svetu nagibajo v smer neformalnosti.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Vse pogosteje šefe naslavljamo po imenih, v mnogih podjetjih so pisalne mize zamenjali udobni fotelji, kjer ljudje delajo s prenosnimi računalniki, mnogi delo opravljajo tudi v čajnici ali kavarni. Ampak nova študija opozarja, da ima neformalni komunikacijski kanali svojo ceno.

Proizvodni sistemi, ki uporabljajo formalne metode komuniciranja, kot so srečanja z določenimi dnevnimi redi in zahtevano sodelovanje, so učinkovitejši in imajo manj napak kot tisti, ki se zanašajo na e-poštna sporočila in telefonske klice. Tako so dognala Antti Tenhiälä in Fabrizio Salvador, profesorja na poslovni šoli IE v Madridu, ki sta študijo objavila v znanstveni reviji Decision Science.

Sodelovala sta s sedmimi industrijskimi podjetji, ki proizvajajo opremo – od zračne obrambe do dvigal -, da bi bolje razumela, kako preprečiti spodrsljaje v proizvodnji, ki so jo povzročile zamude pošiljk materiala ali sprememba naročila. Ugotovila sta, da so formalna sporočila učinkovitejša pri preprečevanju napak, ker odstranijo nejasnosti, kdo je za kaj odgovoren. So pa neformalni kanali lahko smiselni v primeru redkih in nepričakovanih motenj, kot so naravne nesreče, je pisal spletni časnik Quartz.

Več iz te teme:

Več iz rubrike

Kako pravočasno poskrbeti za kibernetsko varnost v podjetju

Zakaj je pomembna varnostna zaščita pred kibernetskimi napadi in kakšno škodo lahko takšni varnostni incidenti povzročijo podjetju?

VIDEO: Če se oziraš za konkurenco, te hitro prehiti

»Če opazuješ konkurenco, načeloma zapravljaš čas. Če atlet pri teku na sto metrov samo obrne glavo, ga bodo drugi prehiteli. Torej, ne gledamo konkurence, ampak imamo vizijo in pogum, da jo ure…

Izgorelost – vse prepogosta bolezen moderne dobe

Kaj se lahko zgodi, če se prepustimo prehitremu življenjskemu tempu in dinamiki, ki nas potegneta v vrtinec čustvenih in telesnih naporov, v katerem se nimamo časa ustaviti?

Zaostrujemo kreditiranje, namesto da bi zahtevali odgovornost

Izvršna direktorica in odgovorna partnerica pri Deloitte Slovenija Barbara Žib­ret Kralj  meni, da sta trajnost in odgovornost ne poslovna priložnost, ampak nuja.