Železnice čakajo snubca
Najbolj donosni del skupine Slovenske železnice čaka na zavezujoče ponudbe bodočih strateških partnerjev. Rok za oddajo ponudb poteče čez manj kot dva tedna, v podjetju pa računajo, da bodo s kapitalsko močnim solastnikom dobili nove posle.
V senci kitajsko-vzhodnoevropskega trepljanja in obetavnih napovedi je skoraj neopaženo v minulih dneh v francoski terminal Dourges po treh tednih in 11 tisoč kilometrih pripeljal ogromen tovorni vlak, naložen z 12-metrskimi kontejnerji iz kitajskega Wuhana. Ta prvi v celoti kontejnerski vlak na trasi nove svilne poti iz Kitajske v Evropo ne bi bil mogoč brez tesnega sodelovanja železniških operaterjev in logistov iz vseh držav.
Tovorni promet je že dolgo najbolj donosen del skupine Slovenske železnice in v vodstvu skupine računajo, da bo tako ostalo tudi v prihodnje. »Po finančnih kazalnikih je naš tovorni promet uspešnejši od marsikaterega bolj razvitega tekmeca,« se pohvali generalni direktor SŽ Dušan Mes. EBITDA marža tovornega prometa SŽ dosega 12,3 odstotka, kar za dvakrat presega poslovno uspešnost avstrijskega tekmeca in za skoraj šestkrat presega uspešnost nemških in švicarskih tekmecev. Po tem kazalniku pa uspešnost slovenskega tovornega prometa prekašajo tako češke, slovaške kot poljske železnice.
Novi partner za nove posle
Potem ko so SŽ pred meseci dobile štiri nezavezujoče ponudbe za vstop v lastništvo tovornega prometa, do 12. decembra čakajo še na zavezujoče ponudbe za 49-odstotni delež v tej družbi. »V dokapitalizacijo gremo ravno zato, da razvoj financiramo s kapitalom in ne s posojili. Povečevanje zadolženosti tovornega prometa je izjemno tvegano,« pravi Mes.
Država ne more dokapitalizirati tovornega prometa, s pridobitvijo 49-odstotnega solastnika SŽ ostanejo večinski lastniki, dobijo sveži kapital, novi partner pa jim bo predvidoma omogočil dostop do novih poslov v regiji in širše. V igri so nemški, ruski, češki in francoski ponudniki. Knjigovodska vrednost 49-odstotnega deleža tovornega prometa znaša okoli 70 milijonov evrov, Mes računa, da bi lahko dobili do sto milijonov evrov svežega kapitala. »Tekmujemo v zelo konkurenčnem okolju. V tem trenutku smo močni, vendar pa smo kapitalsko še vedno prešibki, da bi v naslednjih desetih letih lahko bili resni igralci na tem območju. Z močnim partnerjem pa je verjetnost, da bi postali resni igralci bistveno večji,« napoveduje Mes.
Zavezujoče ponudbe bodo ocenili, izračunali morebitne sinergije in izračune predstavili lastniku. Končna odločitev bo torej na plečih politike, novega solastnika pa bi po Mesovih pričakovanjih tovorni promet moral dobiti še v prvem polletju prihodnjega leta.
Več iz rubrike
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.
Mercator odstopil od nakupa Tuša
Za to se je domnevno odločil, ker mu v letu dni ni uspelo pridobiti odobritve transakcije pri pristojnem varuhu konkurence.