Zaupanje potrošnikov januarja največje doslej
Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov se je januarja v primerjavi z lanskim decembrom povečala za šest odstotnih točk, v primerjavi z januarjem lani za 13 odstotnih točk, od povprečja prejšnjega leta pa je bila višja za 11 odstotnih točk.
Na mesečno rast sta najbolj vplivala kazalnik pričakovanja o številu brezposelnih, ki je bil višji za 11 odstotnih točk, in kazalnik pričakovanja o gospodarskem stanju v državi, višji za devet odstotnih točk. Za tri odstotne točke se je zvišala se je tudi vrednost kazalnika pričakovanja o finančnem stanju gospodinjstev, medtem ko je kazalnik pričakovanja o varčevanju ostal nespremenjen.
Januarja se je za 12 odstotnih točk izboljšalo mnenje potrošnikov glede gospodarskega stanja v zadnjem letu. Bolj optimistični sta bili tudi mnenji o primernosti trenutka za večje nakupe in o finančnem stanju v gospodinjstvu.
Potrošniki so bili bolj pesimistični glede gibanja cen, saj sta se na mesečni ravni znižali vrednosti tako kazalnika gibanja cen v zadnjih 12 mesecih (za dve odstotni točki) kot tudi kazalnika gibanja cen v prihodnjih 12 mesecih (za štiri odstotne točke).
Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov se je v letni primerjavi zvišala predvsem zaradi bolj optimističnega pričakovanja potrošnikov glede števila brezposelnih in gospodarskega stanja v državi (vsak za 18 odstotnih točk). Na spremembo sta vplivala tudi pričakovanje glede varčevanja, ki je bilo višje za devet odstotnih točk, in pričakovanje o finančnem stanju v gospodinjstvu, ki je bilo višje za pet odstotnih točk.
Kazalniki, ki jih urad meri četrtletno, so se v primerjavi s prejšnjim četrtletjem nekoliko izboljšali. Pričakovanje glede nakupa avtomobila se je izboljšalo za štiri, pričakovanje glede obnove domovanja pa za pet odstotnih točk. Pričakovanje glede nakupa domovanja se je medtem za eno odstotno točko poslabšalo.
Januarja je 10 odstotkov prebivalcev Slovenije razmišljalo o nakupu avtomobila, 19 odstotkov jih je razmišljajo o obnovi domovanja, dva odstotka pa o njegovem nakupu, so še navedli statistiki.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese