Zakaj iphone še vedno prevladuje na trgu pametnih telefonov?

Ipod, telefon in spletni komunikator so bile tri bistvene lastnosti novega pametnega telefona iphone, ki je bil javnosti predstavljen 9. januarja 2007.
Fotografija: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Arhiv podjetja

Predstavitev je pomenila monumentalni premik pri razvoju mobilne industrije. Ne samo zaradi iphona, ki je še danes najbolj dovršen pametni telefon na trgu, ampak tudi zaradi sprememb, ki jih je Apple uvedel v načinu poslovanja in delovanja celotne mobilne panoge.

Iphone je najuspešnejši tehnološki izdelek v zgodovini mobilne industrije. Za Apple predstavlja najpomembnejši izdelek in v celotni mobilni industriji ustvari največ dobička. Lani je po podatkih Strategy Analytics iPhone ustvaril 79,2 odstotka celotnega dobička v mobilni panogi. Dobrih 20 odstotkov preostanka so si razdelili vsi ostali ponudniki pametnih telefonov.

Uspeh iphona ni naključje in je posledica številnih dejavnikov, med drugim izredno osredotočene in motivirane razvojne ekipe oziroma kar dveh razvojnih ekip. Apple se je razvoja iphona lotil z vzporednima oddelkoma. Prvega je vodil Tony Fadell, ključni mož pri razvoju ipoda. Fadellova ekipa si je zadala cilj, da funkcijo telefoniranja in brskanja po spletu združi v dobro znano obliko ipoda.

Ključen pri tej združitvi je bil operacijski sistem in glavni razlog, zakaj danes uporabniki iphonov ne uporabljajo hibridne mešanice med ipodom in telefonom. Operacijski sistem je bil na ipodih osnoven in v primerjavi s takratnimi sistemi, kot je bil na primer Blackberryjev ali Nokijin, ni bistveno izstopal. Ravno zaradi nekompatibilnosti operacijskega sistema z zahtevami po telefoniranju in brskanju po spletu se je Steve Jobs odločil za alternativno rešitev.

Alternativo je razvijala ekipa pod vodstvom Scotta Forstalla, ki je bila pred tem odgovorna za razvoj računalniškega operacijskega sistema, danes znanega pod imenom macos. Že od začetka so se pri Forstallu osredotočili na razvoj mobilne različice operacijskega sistema macos, ki je med drugim ponujala funkcijo multitouch oziroma upravljanje uporabniškega vmesnika z enim ali več prsti. Interakcija z uporabniškim vmesnikom z neposrednim dotikom je tako predstavljala ključen dejavnik pri odločitvi za smer razvoja iphona.

Apple je z iphonom zavrnil zgrešeno razmišljanje, ki se ga nekateri proizvajalci pametnih telefonov ne morejo otresti še danes. Za uspešen izdelek na trgu ni pomembno število funkcij, ampak uporabniška izkušnja. Prvi model iphona tako ni vseboval sprejemnika GPS, se ni mogel povezati na omrežje 3G, ni ponujal fizične tipkovnice qwerty in prav tako ne digitalnega pisala. Vse našteto je veljalo za standard v mobilni industriji leta 2007. Obstajala ni niti možnost kopiranja in prilepljanja vsebin, kot je tekst ali slika. Vendar je iphone ponujal izvrstno uporabniško izkušnjo z operacijskim sistemom, za katerega so trdili, da je bil pet let pred konkurenco.

Več na Delo.si

Več iz rubrike