Z vplivneži je konec!
Ker podjetja, ki se ukvarjajo z oglaševanjem in marketingom, zaradi vse slabših gospodarskih razmer ponovno razmišljajo o svoji porabi financ za trženje, so vplivneži za časopis The Drum povedali, da blagovne znamke preklicujejo kampanje, zmanjšujejo honorarje in posredujejo samo še pri darilnih poslih. Časopis The Drum je pri podjetju HypeAuditor naročil raziskavo med vplivneži v Združenem kraljestvu in ZDA, da bi ugotovil, kako je gospodarska recesija vplivala na njihovo poslovanje.
Odkar se je marca 2021 začelo krčiti gospodarstvo, so blagovne znamke od 33 vplivnežev zahtevale, naj znižajo provizije, pri 18 so bila plačila odložena, pri 16 pa so blagovne znamke v celoti odpovedale kampanje. Pri vplivnežih, ki so jim znižali pristojbine, jih je 14 poročalo o osupljivem 30-odstotnem ali večjem znižanju pristojbin, 36 pa jih je navedlo, da je bilo znižanje med 5 in 20 %. 40 % vplivnežev je tudi poročalo, da so letos sodelovali z manj blagovnimi znamkami kot leta 2021, medtem ko jih je 36 % sodelovalo z enakim številom blagovnih znamk kot lani.
Nekateri anketiranci so za The Drum povedali, da jih skrbi, da se bodo blagovne znamke odločile samo za sodelovanje preko brezplačnih ponudb, drugi pa so dejali, da se to že dogaja. Eden od vplivnežev je poročal, da je stranka, pri kateri je leta 2021 zaslužil več kot 3.000 funtov, sporočila, da leta 2022 ne bo izvajala plačljivih kampanj.
"Za zdaj še nisem polno zaposlen vplivnež, prizadevam si, da bi to postal. Skrbi me, da bodo posli z blagovnimi znamkami usahnili, zaradi česar bo pot do polnega delovnega časa kot ustvarjalec vsebin bolj zahtevna," je dejal eden od njih.
Večina anketiranih vplivnežev ima še drugi vir dohodka - 27 od 141 vplivnežev pa je razpršilo svoj dohodek ali pa je v postopku razpršitve.
En anketiranec je dejal, da vidi manj "priložnosti za nadaljnjo rast kot vplivnež".
Nekateri anketiranci so za The Drum povedali, da jih skrbi, da se bodo blagovne znamke odločile samo za sodelovanje preko brezplačnih ponudb, drugi pa so dejali, da se to že dogaja. Eden od vplivnežev je poročal, da je stranka, pri kateri je leta 2021 zaslužil več kot 3.000 funtov, sporočila, da leta 2022 ne bo izvajala plačljivih kampanj.
Prav prejšnji teden je bilo v četrtletnem poročilu AA/Warc navedeno, da se bo poraba za oglaševanje v letu 2022 zmanjšala, v letu 2023 pa zmanjšala, v dokumentu IPA Bellwether pa je bilo navedeno, da je 13,4 % podjetij že zmanjšalo proračune za trženje. Vplivneže so nato vprašali, ali jih skrbi, da bo gospodarska kriza vplivala na njihovo kariero, na kar jih je 40 % odgovorilo pritrdilno.
Vplivneži so izrazili zaskrbljenost, da se bo vključenost občinstva zmanjšala, ker bodo potrošniki zategnili svoje denarnice. Eden od vplivnežev, ki se ukvarja s prehrano, je dejal: "Drugi vplivnež je dejal, da ga skrbi, da bodo njegovi sledilci "imeli manj denarja za nakup blaga": "Cena hrane raste v nebo in vse manj ljudi se prehranjuje v vrhunskih restavracijah.
Kljub zaskrbljenosti vplivnežev zaradi gospodarskega upada na trgu večina (76 %) vprašanih ni razmišljala o tem, da bi opustila to delo.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.