Vsak četrti uporabnik interneta v Evropi redno nakupuje prek spleta
Internetni uporabniki iz Velike Britanije se kažejo kot skupno najpogostejši uporabniki spletnih trgovin, saj jih v njih vsak teden nakupuje kar 41 odstotkov, sledijo jim Irci (32 odstotkov) in Nemci (30 odstotkov).
Po drugi strani pa je pri Fincih (17 odstotkov), Estoncih (16 odstotkov) in Dancih (16 odstotkov) veliko manjša verjetnost spletnega nakupovanja; ti se bodo za to odločili manj kot enkrat na teden.
Medtem pa je delež Britancev, ki dnevno nakupujejo prek spleta, nekoliko nižji od deleža Poljakov in Litvancev (po devet odstotkov) ter enak deležu Italijanov (osem odstotkov).
Ob primerjavi tedenske frekvence z dnevno se prikaže znaten porast aktivnosti po vsej Evropi. "To je verjetno zato, ker so stvari, ki jih ljudje kupujejo prek spleta, redko vsakodnevne. Na primer, obleka in obutev je skupno daleč najpopularnejša kategorija, ki ji sledijo nakupi vstopnic, elektronike in knjig," so pojasnili na Mastercardu.
Vseeno pa se nakupovalne navade razlikujejo od države do države. Britanci, ki nakupujejo prek spleta, bodo živila kupili prek spleta dvakrat pogosteje kot njihovi najbližji celinski sosedje na Nizozemskem, v Franciji in Belgiji.
Grki, ki nakupujejo prek spleta, pa so štirikrat bolj odprti ponudbam rezervacij potovanj v bolj oddaljene kraje kot njihovi kolegi na Hrvaškem.
Prav tako se razlikuje priljubljenost različnih metod spletnega plačevanja. Na Češkem, v Nemčiji, na Nizozemskem in Poljskem je spletno bančništvo dvakrat bolj popularno od kartic. V državah, kot so Velika Britanija, Francija, Španija, Irska in Italija, pa kartice ostajajo najpopularnejši način spletnega plačevanja.
Navkljub različnim trendom med državami imajo ljudje po vsej Evropi podobne skrbi o spletnem nakupovanju. Strah pred poneverbami ali prevarami je prvi razlog za ogibanje spletnemu nakupovanju v vseh državah, vključenih v raziskavo. V nekaterih državah - na primer v Grčiji (71 odstotkov) in Španiji (64 odstotkov) - to predstavlja večjo oviro kot v nekaterih drugih, recimo na na Danskem (46 odstotkov).
Večinoma pa glavni razlog za ogibanje spletnemu nakupovanju ni nezaupanje ali varnostne skrbi, temveč dobra ponudba na domačem trgu. Raziskava kaže, da je 40 odstotkov spletnih nakupovalcev na Finskem in Poljskem, ki ne naročajo izdelkov iz drugih držav, mnenja, da strani spletnih trgovin v njihovi državi zadoščajo njihovim potrebam. Podobno mišljenje je zaznati tudi v Veliki Britaniji, Franciji in Nemčiji.
Večina podatkov za raziskavo Masterindex je pridobljena iz Mastercardove obstoječe raziskave Global Consumer Tracker, ki redno preučuje plačilne trende v 23 državah, med katerimi pa ni Slovenije. Raziskava poteka prek spletnega vprašalnika med anketiranci, starimi od 18 do 64 let, ki imajo kreditno kartico ali bančni račun. Velikost vzorca se je med državami razlikovala, in sicer je v posamezni državi sodelovalo od 855 do 3439 anketiranih. Vseh skupaj je v 23 državah sodelovalo 42.881 potrošnikov.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese